کد خبر: 105646
A

رهبر انقلاب: مذاکرات نباید فرسایشی باشد

رهبر انقلاب افزود: سیاست کشور در مورد مذاکرات هسته‎ای اعلام شده است. تشخیص مسئولان این است که بروند مذاکره کنند تا این سیاست را اعمال کنند. مذاکره نباید فرسایشی باشد، کش‎دادن مذاکره برای کشور ضرر دارد. آمریکا نمی‎خواهد مذاکره کند که حرف حق را قبول کند، می‎خواهد در مذاکره حرف باطل را تحمیل کند. اروپایی‎ها در برخی جلسات خصوصی اقرار کرده‎اند که برداشته شدن تحریم و راستی‎آزمایی ایران، حرف حقی است اما آن‎ها در مقام تصمیم‎گیری استقلال ندارند و تابع آمریکا هستند.

رهبر انقلاب: مذاکرات نباید فرسایشی باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محفل انس با قرآن کریم دقایقی پیش طی ارتباط تصویری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز مقارن با اولین روز ماه مبارک رمضان در مراسم مجازی انس با قرآن طی سخنانی فرمودند: من در سخنرانی اول فروردین در باب رتبه اقتصادی کشور آماری عرض کردم، اما چند نفر به من تذکر دادند که این آمار درست نیست و من به دفتر گفتم و بررسی کردند و بررسی کردند و معلوم شد آمار ما درست نبوده و آنچه من گفتم مربوط به ۵ یا ۶ سال قبل بوده لذا از کسانی که به من تذکر دادند که موجب شد این اشتباه برطرف شود تشکر می‌کنم.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: آغاز قرآن با ذکر هدایت قرآنی آغاز شده و ده‌ها مورد از قرآن است که سخن از هدایت قرآن و راهنمایی‌ها و دستگیری‌ها هست و مخاطب قران همه بشریت است و ادعای قرآن این است که همه بشریت را به صراط مستقیم هدایت کند.

رهبر انقلاب تصریح کردند: هدایت قرآن به یک منطقه محدود زندگی بشر اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه گستره عظیم زندگی بشر است و اینطور نیست که در بخشی انسان را هدایت کند و در بخش دیگری از موارد مورد زندگی بشر انسان را مهمل بگذارد و بی اعتنا عبور کند.

ایشان با تأکید بر اینکه همه عرصه‌های زندگی در قرآن درس و هدایت دارد و قرآن به همه بخش‌های زندگی انسان ناظر و برای هرکدام از آن‌ها راهنمایی و هدایتی دارد، فرمودند: چقدر غافلند کسانی که خیال می‌کنند قرآن به مسائل زندگی و سیاست و اقتصاد و حکومت کاری ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند: هر وقتی که ما از قرآن نسبت به حادثه‌ای شبیه به آن حادثه استنطاق کنیم و هدایت بطلبیم قرآن کریم همین مطلب را در اختیارمان خواهد گذاشت.

ایشان ادامه دادند: کسانی که قرآن و اسلام را به مسائل شخصی و عبادی منحصر می‌کنند و می‌گویند کسانی که وارد جامعه می‌شوند باید قرآن را کنار بگذارند، قرآن را بلد نیستند و قرآن را نخوانده اند و لذا اینگونه اشتباه و خطا حرف می‌زنند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: قرآن خودش را از چالش‌های سیاسی و اجتماعی به هیچ وجه کنار نمی‌کشد و از مقابله با طاغوت‌ها و مستکبری و ستمگران اجتناب نمی‌کند و در مقابل این‌ها ایستاده است و اگر اهل قرآن هستید قهرا میدان زندگی شما میدان ظهور قرآن است.

رهبر انقلاب افزود: سیاست کشور در مورد مذاکرات هسته‎ای اعلام شده است. تشخیص مسئولان این است که بروند مذاکره کنند تا این سیاست را اعمال کنند. مذاکره نباید فرسایشی باشد، کش‎دادن مذاکره برای کشور ضرر دارد. آمریکا نمی‎خواهد مذاکره کند که حرف حق را قبول کند، می‎خواهد در مذاکره حرف باطل را تحمیل کند.

اروپایی‎ها در برخی جلسات خصوصی اقرار کرده‎اند که برداشته شدن تحریم و راستی‎آزمایی ایران، حرف حقی است اما آن‎ها در مقام تصمیم‎گیری استقلال ندارند و تابع آمریکا هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر