کد خبر: 105698
A

محمد مهاجری: ساخت و ایجاد مرکز پژوهش‌های مجلس هیچ نتیجه‌ای جز دور ریختن پول مردم ندارد

محمد مهاجری گفت: در مملکتی که این‌قدر پژوهشگاه و مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی داریم و تعداد پرشماری از اساتید و علمای باسابقه و مجرب و توانمند و عالم حاضر هستند که می‌توانند پژوهش، تحقیق و مطالعات دقیق داشته باشند، چه دلیلی دارد که مرکزی تحت عنوان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایجاد شود؟

محمد مهاجری: ساخت و ایجاد مرکز پژوهش‌های مجلس هیچ نتیجه‌ای جز دور ریختن پول مردم ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ یک فعال رسانه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر علیرضا زاکانی درباره نحوه هزینه‌ها و استخدام‌ها در مرکز پژوهش‌های مجلس گفت که حاضر است درباره این ماجرا با آقای زاکانی مناظره کند و رسانه‌های آزاد هم در این مناظره حاضر باشند.

 

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، با اشاره به نحوه استخدام و حقوق کارکنان مرکز پژوهش‌های مجلس که با ریاست علیرضا زاکانی اداره می‌شود، گفت: اخیراً آقای اردشیر مطهری، نماینده محترم گرمسار، تذکری نسبت به مرکز پژوهش‌ها داشتند و گفتند که این مرکز ۱۲ معاون دارد ولی طبق چارت سازمانی باید این مجموعه پنج معاون داشته باشد. من هم درباره این مساله اطلاعاتی منتشر کردم. البته آقای زاکانی بنده را به شکایت تهدید کردند، اما من همچنان بر حرف خودم پافشاری می‌کنم. ایشان لیست تمام پرداخت‌های پرسنلی و غیرپرسنلی به افراد مختلف را منتشر کند تا مردم بدانند بیت‌المال خرج چه چیزها و چه افرادی شده و خروجی این هزینه‌ها چه بوده است.

 
 

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: سوال من این است که در مملکتی که این‌قدر پژوهشگاه و مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی داریم و تعداد پرشماری از اساتید و علمای باسابقه و مجرب و توانمند و عالم حاضر هستند که می‌توانند پژوهش، تحقیق و مطالعات دقیق داشته باشند، چه دلیلی دارد که مرکزی تحت عنوان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایجاد شود؟ به نظر من باید درِ این مرکز تخته و امور تحقیقاتی و پژوهشی برون‌سپاری شود. متاسفانه این مرکز پژوهش‌ها برای مجلس یک مرکز هزینه‌تراش شده که اصلاً قابل قبول نیست.

 

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: ساختن و ایجاد مرکز پژوهش‌های مجلس از همان ابتدا هم اشتباه بود و نتیجه‌ای جز دور ریختن پول مردم ندارد. سوال من این است که آیا نمایندگان مجلس خودشان سواد ندارند که یک تحقیق و پژوهش و کار مطالعاتی انجام بدهند؟ آیا کار نمایندگان مجلس صرفاً این است که در صحن علنی بنشینند، یک دکمه را فشار بدهند و گاهی نطق کنند و مباحث تبلیغاتی و انتخاباتی برای خودشان یا دیگری داشته باشند؟ این شأن مجلس است؟ نماینده‌ای که با درصد بسیار کم آرای مردمی و حداقل مشارکت راهی مجلس شده است، آیا سواد هم ندارد؟

 

مهاجری تصریح کرد: کارهای پژوهشی، تحقیقاتی و مطالعاتی مجلس را می‌توان به مراکز پژوهشی و حوزه‌های علمیه برون‌سپاری کرد و مطمئن باشید که هزینه برون‌سپاری یک‌سوم هزینه اداره مرکز پژوهش‌ها خواهد شد و چه بهتر که این مرکز هم تعطیل شود. آقای زاکانی هم بیکار نمی‌مانند. حتی خوب است مثل گذشته که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری  شدند، الان هم برای نامزدی در انتخابات اقدام کنند.

 

او ادامه داد: البته بدنه علمی کارکشته و باتجربه‌ای در مرکز پژوهش‌ها هستند که برایشان احترام قائلم. آنها جزو خبره‌های مرکز پژوههش‌ها هستند و الان منظور من آنها نیستند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس نیازمند این حجم عظیم از ساخت و سازها در اطراف بهارستان است، تصریح کرد: متاسفانه مجموعه دیوان‌سالاری در کشور ما یک مجموعه بزرگ و پرمصرف است. این حجم از ساختمان و ساختمان‌سازی اساساً چه معنایی دارد؟ مردم در شرایط کنونی باید چقدر هزینه ساخت و نگهداری ساختمان‌های اداری و دولتی و مجلس را بدهند و چقدر باید هزینه حقوق این تعداد بالا از کارمندان را پرداخت کنند؟

 

این فعال رسانه‌ای افزود: اگر نمایندگان مجلس می‌خواهند مانند مرحوم مدرس زندگی ساده‌ و دغدغه‌مندی داشته باشند، چرا باید این همه دفاتر در تهران و حوزه‌های انتخابیه داشته باشند؟ دلیل این هزینه‌های زیاد چیست؟ اگر یک نماینده واقعاً نماینده ملت باشد، همان کسانی که به او رأی داده‌اند، دفتر کار او را هم تهیه می‌کنند. علاوه بر این، مگر نمایندگان چند روز در حوزه انتخابیه هستند که این همه تشریفات در شهرها و شهرستان‌ها دارند؟

 

مهاجری در پاسخ به این پرسش که این حجم از هزینه‌هایی که مجلس صرف می‌کند، چه تاثیری بر نگاه و دیدگاه مردم نسبت به مجلس ایجاد خواهد کرد، گفت: برای رسیدن به جواب این سوال از مردم یک نظرخواهی علمی انجام دهید.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر به مناظره با آقای زاکانی درباره هزینه‌های مرکز پژوهش‌ها هستید، گفت: من اصرار دارم ایشان در یک مناظره زنده در برابر نمایندگان رسانه‌های آزاد درباره عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس توضیح بدهد. من ادعا دارم ایشان ضعیف‌ترین رئیس مرکز پژوهش‌ها در کل عمر مجلس است و باید در برابر حقوقی که گرفته و هزینه‌هایی که کرده به مردم توضیح بدهد.

 

مهاجری خاطرنشان کرد: آقای زاکانی طی یک سال گذشته چندبار با رسانه‌های مختلف کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده است؟ اگر آقایان جرات و شهامت دارند، اجازه سوال به همه رسانه‌ها را بدهند!

 

وی افزود: متاسفانه در یک سال گذشته مجلس هیچ کاری، دقیقاً هیچ کاری انجام نداده است. وای بر من که باید درباره مجلس کشورم این حرف‌ها را بزنم و واقعیات را بیان کنم.

منبع: اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر