کد خبر: 105736
A

امام جمعه موقت مشهد: زندگی در جمهوری اسلامی یک نعمت بی‌بدیل است

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد: موفقیت دشمن در برابر موفقیت‌های مردم ایران حتی قابل ذکر نیست، یکی از سیاستمداران کهنه‌کار آمریکایی به دولت این کشور می‌گوید که موشک‌های ما به پرنده بلندپرواز شیعه در ایران نمی‌رسد، چون او با دو بال می‌پرد.

امام جمعه موقت مشهد:

زندگی در جمهوری اسلامی یک نعمت بی‌بدیل است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: از ۱۵ خرداد ۴۲ تا به حال، هیچ روزی نگذشته است که ما از طرف دشمنان‌مان و استکبار جهانی مورد حمله و هجوم نبوده باشیم و پرونده استکبار نه در مواجهه با ما، بلکه در برخورد با تمام امت‌ها، سیاه است.

وی در ادامه به تشریح دلایل خصومت استکبار با امت‌های اسلامی پرداخت و افزود:  دلیل این همه خصومت، این است که ما دینی را انتخاب کردیم که اساسی‌ترین اصل آن توحید است و می‌گوید فقط باید از خدا اطاعت کرد. کفر جهانی با این موضوع مشکل دارد. همچنین ما بر عدالت تکیه می‌کنیم و با تبعیض و اختلاف طبقاتی مخالفیم و این ویژگی ما، از نگاه استکبار جرم محسوب می‌شود.

امام‌ جمعه موقت مشهد ادامه داد: جرم دیگر ما از نگاه استکبارگران این است که ما از محرومان دفاع می‌کنیم و خدا می‌داند که آمریکا و استکبار از این ویژگی ما چه زجری می‌کشد. همچنین آمریکا نگران دفاع ما از مظلومین است، او می‌خواهد در کشورهای مختلف ظلم کند، در حالیکه ما در برابر او می‌ایستیم.

فرزانه خاطرنشان کرد: جرم دیگر ما از نظر استکبار، دفاع ما از خواست و اراده ملت است، همه چیز یک کشور مردم است و خود مردم باید تکلیف و سرنوشتشان را مشخص کنند. در حالیکه آمریکا خواهان تعیین تکلیف برای مردم جهان است. همچنین ما با عیاشی و شهوت‌رانی مخالفیم و حتی اگر یک مسئول خوش‌سابقه هم در باتلاق شهوت‌رانی بیفتد، از او بیزار می‌شویم، دنیای استکبار این را جرم ما می‌داند، چراکه خود غرق این مسائل است.

وی اضافه کرد: همچنین یکی از بزرگترین جرم‌های ما از نظر استکبار، این است که ما ایستادگی کردیم و تسلیم  خواسته آنها نشدیم. برای این ایستادگی نمی‌توان قیمتی تصور کرد. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بهترین اندیشمندان و مجتهدین برای‌مان قانون اسلامی تعیین می‌کنند. مگر زندگی بر اساس قانون اسلامی، نعمت کمی است؟ زندگی در جمهوری اسلامی یک نعمت بی‌بدیل است. اگر ما به جایی برسیم که جامعه ما به تمام معنا اسلامی شود، جامعه به یک بهشت تبدیل می‌شود.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: جرم دیگر مردم ما این است که یا پیامبر یا امام معصوم یا فردی که طبق تشخیص خبرگان ملت نزدیک‌ترین فرد به معصومین است، باید رهبر ما شود و وجدان‌های پاک ما رهبری امام (ره) را پذیرفت. رهبر معظم انقلاب نیز سابقه چند دهه مبارزه را دارند و دنیا از هوشمندی ایشان بهت‌زده شده است. ایشان انسانی بسیار دلسوز برای جهان اسلام هستند. دشمن ناراحت است که چرا ما این چنین افرادی را به عنوان رهبر خود برگزیدیم.

فرزانه با تاکید بر اینکه خصومت استکبار با ما ذاتی شده است، بیان کرد: امکان ندارد ما همچنان در همین مسیر بمانیم و دشمن از دشمنی با ما دست بردارد. دشمن در این چند دهه گاهی موفق شده است ضربه بزند، اما نه ضربه‌هایی که خواسته‌ او را برطرف کند، او می‌خواسته طوری ضربه بزند که ما ساقط شده و از بین برویم.

وی عنوان کرد: دشمن‌نشناسی یکی از عواملی از است‌ که باعث شده است دشمن بتواند به ما ضربه بزند. دشمن‌ناشناسان کسانی هستند که به دشمن امید و به حرف و امضای او اعتماد دارند. رهبری چون دشمن را می‌شناسند، به او اعتماد ندارند در حالیکه دشمن‌نشناس به دشمن اعتماد می‌کند به این امید که او امتیازی به ما بدهد، در حالیکه هیچگاه دشمن به ما امتیاز نمی‌دهد.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه غفلت از دشمن از دیگر عواملی است که باعث ضربه دیدن ما از طرف دشمنان شده است، تصریح کرد: حضور عوامل نفوذی در دستگاه‌ها، از غفلت مسئولین ناشی شده است. همچنین ترس از دشمن از دیگر عواملی است که باعث می‌شود دشمن بتواند به ما ضربه بزند. وقتی انسان از دشمن بترسد، توانایی خود را نادیده می‌گیرد. همچنین از دیگر عوامل، کوچک شمردن دشمن است. هیچگاه نباید دشمن را کوچک شمرد. از دیگر این عوامل، اختلاف و تفرقه است‌.

فرزانه با بیان اینکه دشمن روی ضعف‌های اقتصادی ما تمرکز کرده است، گفت: دشمن مرتب رصد می‌کند مشکلات اقتصادی ما بیشتر در چه حوزه‌هایی است و چه قدر این مشکلات توانسته است تاثیرگذار باشد. همچنین ما باید مراقب باشیم که دچار ضعف ایمان نشویم که دشمن از همین راه به ما ضربه می‌زند.

وی بیان کرد: از جمله جاهایی که دشمن توانسته به ما ضربه بزند، مواقعی است که عده‌ای به حرف و دستور رهبری بی‌اعتنایی می‌کنند. عده‌ای که به سخن امام و رهبری بی‌اعتنایی می‌کنند، انشاءالله از سر نادانی چنین می‌کنند، اما اگر می‌فهمند و چنین می‌کنند خیلی خطرناک است‌.

امام‌ جمعه موقت مشهد با تاکید بر اینکه موفقیت دشمن در برابر موفقیت‌های مردم ایران حتی قابل ذکر نیست، اظهار کرد: یکی از سیاستمداران کهنه‌کار آمریکایی به دولت این کشور می‌گوید که موشک‌های ما به پرنده بلندپرواز شیعه در ایران نمی‌رسد، چون او با دو بال می‌پرد. یکی از این بال‌ها عدالت‌خواهی است که از انتظار شیعیان برای ظهور ناشی می‌شود و بال دیگر عاشورای حسینی است. عاشورا این قدرت را به شیعه داده است که از مرگ در راه خدا نمی‌ترسد و به استقبال آن می‌رود.

فرزانه با تاکید بر اینکه هر روز در بین مردم ایران این دو بال قوی‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: ببینید شهادت چه راه بزرگی باز کرده است و شهادت سردار سلیمانی چه غوغایی به پا کرد. ما تا وقتی با این دو بال حرکت کنیم دشمن موفق نخواهد شد و ما موفق می‌شویم که به او ضربه بزنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر