کد خبر: 105892
A

جوادی حصار: باید یک دولت آشتی ملی سر کار بیاید

عضو حزب اعتماد ملی گفت: اگر اصلاح طلبان به سمت حمایت از لاریجانی بروند یعنی شکستشان را پذیرفته‌اند زیرا بار‌ها اعلام کرده‌اند که فقط از گزینه اصلاح طلب حمایت می‌کنیم و اگر چنین کاری انجام دهند خلف وعده کرده‌اند و این موضوع از نگاه مردم پذیرفته نخواهد بود.

جوادی حصار: باید یک دولت آشتی ملی سر کار بیاید

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد صادق جوادی حصار عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با رویداد 24 گفته است: «اگر اصلاح طلبان با احتمال یک درصد به سمت لاریجانی بروند باید ائتلاف باشد نه حمایت»!

بخش هایی از اظهارات جوادی حصار را در ادامه خواهید خواند:

*مقوله دیگر گشایش‌های داخلی است. به طور مثال حاکمیت و شورای نگهبان بگویند ما شیوه‌های نظارتی و گزینش‌گری را تغییر داده و آن را محدود به حدود قانونی روشن و قابل استناد می‌کنیم و دخالتی دیگر در امر انتخابات انجام نمی‌دهیم و نظارت استصوابی را کنار می‌گذاریم. پس طبق قانون هر فردی که واجد شرایط برای حضور در انتخابات است می‌تواند ثبت نام کند و گزینش نهایی را مردم انجام می‌دهند. از سوی دیگر باید یک آشتی ملی صورت بگیرد و دولتی تحت عنوان آشتی ملی به مردم ارائه شود که از همه جریان‌های سیاسی، فرهنگی و ملی شکل بگیرد؛ دولتی برآمده از خواست و اراده مردم که تمامی جریان‌های سیاسی جامعه و نه صرفا اصولگریان و اصلاح طلبان در آن سهیم و دخیل باشند.

*اگر اصلاح طلبان به سمت حمایت از لاریجانی بروند یعنی شکستشان را پذیرفته‌اند زیرا بار‌ها اعلام کرده‌اند که فقط از گزینه اصلاح طلب حمایت می‌کنیم و اگر چنین کاری انجام دهند خلف وعده کرده‌اند و این موضوع از نگاه مردم پذیرفته نخواهد بود.

*اگر اصلاح طلبان با احتمال یک درصد به سمت لاریجانی بروند باید ائتلاف باشد نه حمایت! اصلاح طلبان در این شرایط باید یک مقاوله نامه شفاف و قابل راستی‌آزمایی داشته باشند و بگویند که ما از لاریجانی حمایت می‌کنیم و اگر رای آورد طبق این معاهده نامه مثلا معاون اول یا چند وزیر و استانداران از ما باشد. شرایط نباید به گونه‌ای باشد که بگوییم «علی برکت‌الله» و حمایت بلا شرط داشته باشیم. از لاریجانی باید حمایت مشروط داشته باشیم. خود لاریجانی هم بدون اصلاح طلبان رایی ندارد و شکست او حتمی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر