کد خبر: 105912
A
دیده بان ایران:

تمجید سایت معاونت سیاسی سپاه از «رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان»/ بهزاد نبوی از شاخه رادیکال اصلاح طلبان فاصله گرفته است

سایت تحلیلی بصیرت نیوز که نظرات و افکار معاونت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بازتاب می دهد ریاست بهزاد نبوی بر جبهه اصلاحات ایران را مورد تعریف و تمجید قرار داد.

تمجید سایت معاونت سیاسی سپاه از «رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان»/ بهزاد نبوی از شاخه رادیکال اصلاح طلبان فاصله گرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت تحلیلی بصیرت نیوز که نظرات و افکار معاونت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بازتاب می دهد درباره موضع اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نوشت: 

" اهمیت انتخاب بهزاد نبوی به ریاست جبهه اصلاحات ایران تا بدانجا است که باتجربه‌ترین عنصر این اردوگاه در سن 78 سالگی به میدان آمده تا مدیریت این نهاد اجماع ساز را بر عهده گیرد. مهندس بهزاد نبوی سیاستمدار کارکشته‌ای که بیش از 60 سال سابقه فعالیت سیاسی داشته و همواره از چهره‌های تاثیرگذار این جریان به حساب می‌آمده است.
مواضع اخیر او به خوبی حکایت از آن دارد که دیدگاه‌ایش از شاخه رادیکال اصلاح طلبان فاصله دارد و او خط و مشی عمل گرایانه و محافظه کارانه را دنبال می‌کند. وی در گفت‌وگویی که با روزنامه سازندگی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان بر عقیده خود مبنی بر لزوم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پافشاری می‌کند، تصریح می‌کند: «من کماکان به همان اعتقادم. چرا که در هر انتخاباتی که شرکت مردم گسترده بوده، اصلاح‌طلبان و میانه‌روها پیروز شده‌اند و در هر مورد که مشارکت کاهش یافته مخالفانشان پیروز شدند، لذا اصلاح‌طلبان هرگز از عدم شرکت فعال در انتخابات سود نبرده و نخواهند برد...  تشویق مردم به عدم مشارکت یا حتی سکوت در این زمینه تنها سودش شکست اصلاح‌طلبان و میانه‌روها بوده و خواهد بود»
وی در جایی دیگر تاکید می‌کند: «مواضع من از مدت‌ها قبل هم مشخص است و همیشه گفته‌ام صندوق رای  تنها راه شناخته شده ما برای تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب در چارچوب راهکارهای اصلاح‌طلبانه است.«
او به سیاست صبر و انتظار معتقد است و در پاسخ به این سؤال که چرا این سیاست را پیش می‌گیرید، می‌گوید: «عرض کردم سیاست صبر و انتظار را پیش می‌گیرم چون اصلاح‌طلب هستم. معتقدم حرکت اصلاحی اگر به بن‌بست برسد، به‌ دنبال انقلاب یا دخالت خارجی نمی‌رود، بلکه سیاست صبر و انتظار پیش می‌گیرد تا شرایط برای فعالیت اصلاح‌طلبانه فراهم شود»."
حضور او در راس نهاد اجماع ساز می‌تواند رادیکال‌ها را به حاشیه رانده و در منافع ملی مبتنی بر عقلانیت را در اردوگاه اصلاح طلبان تقویت سازد و حضور آنان در انتخابات را تضمین کند. جریان رادیکال در این ایام تاکید دارد که تنها از یک اصلاح طلب تمام عیار حمایت خواهد کرد. در غیر این صورت با صندوق ها قهر کرده و بر طبل تحریم بکوبد! نبوی اما ماندن در پای صندوق رای تحت هر شرایط را شعار خود کرده و بر آن اصرار دارد و بدون شک حمایت از نامزدهای میانه رویی چون ظریف و لاریجانی را دنبال خواهد کرد. سیاستی که می‌تواند به دیدگاه غالب نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان نیز بدل گردد!"

گفتنی است معاونت سیاسی سپاه در حالی در این گزارش از بودن نبوی در راس هرم انتخاباتی اصلاح طلبان حمایت می کند که اصولگرایان تندرو پیشتر ریاست او بر این نهاد را آغاز فتنه جدید اصلاح طلبان نامیده بود.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر