کد خبر: 10592
A
دیده بان ایران گزارش می‌دهد:

دلایل تکدرخاطر تندروها از رشد اقتصادی 7.4 درصدی/ تخطئه آمار رسمی برای توفیق در انتخابات!

این روزها تخطئه آمارهای رسمی، نُقل محافل سیاسی و رسانه‌ای مخالفان دولت است؛ از آمار اشتغالزایی گرفته تا آمار رشد اقتصادی و کاهش روزهای ناسالم و افزایش تولید نفت. مخالفان دولت گویی عهد بسته‌اند هر آماری که از مراجع رسمی کشور در جهت اثبات موفقیت‌های دولت تدبیر و امید اعلام می‌شود را انکار کنند و برای آن «اِن قُلت» بیاورند.

دلایل تکدرخاطر تندروها از رشد اقتصادی 7.4 درصدی/ تخطئه آمار رسمی برای توفیق در انتخابات!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این روزها تخطئه آمارهای رسمی، نُقل محافل سیاسی و رسانه‌ای مخالفان دولت است؛ از آمار اشتغالزایی گرفته تا آمار رشد اقتصادی و کاهش روزهای ناسالم و افزایش تولید نفت. مخالفان دولت گویی عهد بسته‌اند هر آماری که از مراجع رسمی کشور در جهت اثبات موفقیت‌های دولت تدبیر و امید اعلام می‌شود را انکار کنند و برای آن «اِن قُلت» بیاورند.

در روزها و هفته‌های اخیر پس از آنکه رییس جمهور و وزیر اقتصاد از رشد 7.4 درصدی در 6 ماهه نخست امسال خبر دادند، پروپاگاندای مخالفان دولت به راه افتاد که این آمار مغلوط و تحریف شده است! روزنامه های کیهان، وطن امروز و جوان و همچنین خبرگزاری های فارس و تسنیم میداندار این پروپاگاندای تخریبی بودند.

روزنامه کیهان در شماره روز سه شنبه هفته گذشته، طی گزارشی که تیتر نخست این روزنامه بود مدعی شد رشد 7.4 درصدی درصدی دروغ است و آنچه رشد کرده قیمت کالاها بوده و نه اقتصاد!

وطن امروز روزنامه زردی که فاقد کیفیت و استاندارهای اولیه ژورنالیستی است نیز در امر تخریب و تخطئه آمارهای حاکی از توفیقات دولت، پیشگام است؛ این طفیلی‌های عالم رسانه پس از شنیدن خبر رشد 7.4 درصدی اقتصاد برآشفتند و طی گزارشی مدعی شدند جیب مردم رشد 7.4 درصدی اقتصادی را غیرواقعی می‌داند!

خبرگزاری های فارس و تسنیم نیز طی مصاحبه ها و گزارش‌هایی همین رویه فوق را در پیش گرفتند و به مخاطبان خود چنین القاء کردند که رشد اقتصادی 7.4 درصدی غیرواقعی است؛ نکته قابل تامل آنکه رسانه‌های فوق الذکر در ایام دولت گذشته که رشد اقتصادی بنا بر تصریح مرکز آمار و بانک مرکزی منفی 6.8 درصد بود، لام تا کام سخن نمی گفتند و صُمّ و بُکم بودند و جالب آنکه رسانه های معترض به وضع اقتصادی را هم سیاه‌نما خطاب قرار می دادند!

اما پس از آنکه با روشنگری‌ها و ارائه آمار و ارقام از سوی متخصصان امر و کارشناسان ذیربط، رشد اقتصادی 7.4 درصدی در 6 ماهه نخست سال جاری به اثبات رسید،اتاق فکر پروپاگاندای تخریبی دولت فاز تازه‌ای را کلید زد و به رسانه‌های زنجیره‌ای تحت انقیاد خود فرمان داد که بجای تخطئه آمار، رشد اقتصادی را تخطئه کنند.

همین امر باعث شد که فارس و تسنیم و کیهان و وطن امروز و سایر پادوهای رسانه‌ای مخالفان، چنین تیتر بزنند که رشد اقتصادی حاصل افزایش تولید و فروش نفت است و اگر این موهبت سلب شود، رشد اقتصادی تنزل می یابد. 

در این رابطه نیز مخالفان نقض غرض کرده‌اند؛ چرا که اگر معتقد به رشد درآمدهای نفتی هستند ( که چنین اعتقادی کاملا صحیح است) پس چرا به دستاورد برجام و دیپلماسی نفتی دولت لگد پراکنی می کنند؟ به تعبیر رییس جمهور«بعضی گفته اند، این رشد مرهون نفت است؛ خب رشد نفت مرهون چیست؟»

مگر نه این است که در دولت قبل (دولت متبوع کیهان، وطن امروز، فارس، تسنیم) بواسطه سیاست‌های غلط در حوزه‌های هسته‌ای و خارجی، فروش نفت ایران به نازلترین حد خود رسیده بود و بخش اعظم درآمدهای حاصل از آن اندک مقدار نفتی هم که به فروش می‌رفت یا بلوکه می‌شد یا با اجناس بنجل هندی و چینی تهاتر می‌شد و یا در جیب گشاد بابک و اربابان پشت پرده اش می‌رفت؟! 

از سویی دیگر این رسانه‌های همیشه مخالف خوان که ماهیت شغلشان ذبح منافع و مصالح ملی در پای اغراض سیاسی است، بهتر است یکبار دیگر، ریز مقوله‌های رشد 7.4 درصدی اقتصاد را مورد مداقه قرار دهند تا متوجه شوند این رشد تنها مرهون افزایش درآمدهای نفتی نیست؛ رشد کشاورزی 5.9 ؛ رشد صنعتی 4.1 ؛ رشد بخش خدمات 4.8 و رشد نفت 2.1 .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر