کد خبر: 105952
A
دیده بان ایران؛

رسانه های سپاه علیه فرمانده سابق قرارگاه خاتم/ شبکه افق هم سردار سعید محمد را سانسور کرد

خبرگزاری تسنیم نیمه فروردین ماه با انتشار یک گزارش انتخاباتی درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خردادماه جاری بدون نام بردن از «سعید محمد» این سردار سپاه را نادیده انگاشت و اساساً هیچ وزنی برای او قائل نشد. این در حالی است که یک روز قبلتر از انتشار این گزارش خبرگزاری فارس با انتشار مصاحبه سردار یدالله جوانی، معاونت سیاسی سپاه و مطرح کردن تخلفات انتخاباتی سعید محمد در سپاه، به استقبال ردصلاحیت و تخریب سردار جوانِ انقلابی رفته بود.

رسانه های سپاه علیه فرمانده سابق قرارگاه خاتم/ شبکه افق هم سردار سعید محمد را سانسور کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم این روزها تکلیفش با انتخابات ریاست جمهوری 1400 بیش از سایر رقبا و داوطلبین مشخص است و سعی می کند با حضور در نشست های انتخاباتی مواضع و اهداف خود را به عنوان نامزد انقلابی، برای مردم تبیین کند.

سردار محمد که حامیان او اصرار دارند «دکتر محمد» مورد خطاب قرار بگیرد روز گذشته در جریان نشست با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پاسخ به این سوال که طبق قانون اساسی خود را رجل سیاسی می داند یا خیر این طور پاسخ داد: قانون اساسی مصداق خاصی را در این مورد مشخص نکرده اما شورای نگهبان اخیر چارچوبی را تعریف کرده و الان در رفت و برگشت است و من نمی‌دانم تصویب می‌شود یا خیر. در این چارچوب برای نیروهای نظامی جایگاه ۶ سال سرلشکری است. اگر ملاک این مورد باشد من ۸ سال جایگاه سرلشکری و بالاتر را دارم و به عنوان یک شاخصه می‌توان عنوان کرد.

محمد در پاسخ به یکی دیگر از دانشجویان که گفت «من در توانایی مدیریتی شما شکی ندارم، بحث سیاست ورزی و داشتن تحلیل را عرض می‌کنم» تاکید کرد: اتفاقا گیر کشور ما همین سیاسیون هستند. نقطه گرفتاری کشور آنجایی است که کار دست سیاسیون بیفتد. 

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم در پاسخ به دانشجویی که پرسید «یعنی شما خودتان را سیاسی نمی‌دانید؟» گفت: چرا من خودم را سیاسی می‌دانم اما روش کار سیاسیون برای اداره کشور جواب نمی‌دهد. کسی که بخواهد با عینک سیاسی به همه چیز نگاه کند، باعث می‌شود از اصل موضوع و حل مساله غفلت شود و وارد فضاهایی شود که انرژی کشور را بگیرد، ولی خروجی ندهد.

اما نکته قابل توجه ای که در این بین حائز اهمیت است کتمان سعید محمد و یا پایگاه او در بین نیروهای انقلابی از سوی رسانه های نزدیک به سپاه است.

خبرگزاری تسنیم نیمه فروردین ماه با انتشار یک گزارش انتخاباتی درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خردادماه جاری بدون نام بردن از «سعید محمد» این سردار سپاه را نادیده انگاشت و اساساً هیچ وزنی برای او قائل نشد. این در حالی است که یک روز قبلتر از انتشار این گزارش خبرگزاری فارس با انتشار مصاحبه سردار یدالله جوانی، معاونت سیاسی سپاه و مطرح کردن تخلفات انتخاباتی سعید محمد در سپاه، به استقبال ردصلاحیت و تخریب سردار جوانِ انقلابی رفته بود. 

شبکه تلویزیونی افق، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم شب گذشته با پخش یک برنامه انتخاباتی در حالی از اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رونمایی کرد که بازهم نام سردار محمد جایی در دیگر رسانه سپاه نداشت.

ماجرای نادیده گرفتن سعید محمد و سانسور او در رسانه های نزدیک به سپاه تا جایی پیش رفته است که با استقبال برخی از اصولگرایان مانند محمدعلی پورمختار هم مواجه شد.
این نماینده مجلس دهم با اشاره به اظهارات معاونت سیاسی سپاه کار «سردار محمد» را تمام شده دانست.
منصور حقیقت پور دیگر اصولگرای منتقد هم در مصاحبه ای با اشاره به همین مطلب اعلام کرد که کسانی که سردار محمد را بزرگ کردند باید محاکمه شوند.

سردار سعید محمد اما در مواجه با این برخورد رسانه هایی که انتظار داشت از او حمایت کنند تاکنون واکنشی از خود نشان نداده است اما حامیان او با طرح این سوال که "حضور سعید محمد که مدیری جوان، خوشنام، نخبه و انقلابی است به سود چه کسانی نیست که حتی مسئولان صداوسیما از عکس او هراس دارند؟" اعتقاد دارند که عموم مردم سعید محمد را گزینه اصلح می‌دانند.

مطلبی که باید منتظر ماند و دید که آیا شورای نگهبان در مرحله نخست سردار جوان انقلابی را اصلح برای قرار دادن در معرض رای مردم می داند یا خیر؟!

 

منبع: دیده بان ایران- یغمافشخامی

 

 

 

 

 

شبکه افق در طی برنامه ای برای کاندیداها، به طور عجیبی عکسی از سعید محمد که نام مطرحی دارد وجود ندارد؟!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر