کد خبر: 105958
A

وزارت بهداشت به سه شرکت خصوصی مجوز واردات واکسن کرونا داد

حیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفته است که " تاکنون سه شرکت از بخش خصوصی مجوز واردات واکسن کرونا" را دریافت کرده‌اند.

وزارت بهداشت به سه شرکت خصوصی مجوز واردات واکسن کرونا داد

به گزارش دیده بان ایران؛ حیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفته است که " تاکنون سه شرکت از بخش خصوصی مجوز واردات واکسن کرونا" را دریافت کرده‌اند.

پیشتر حسن روحانی، اعلام کرده بود که بخش خصوصی می تواند با ارز نیمایی نسبت به واردات واکسن کرونا البته با مجوز و تایید وزارت بهداشت اقدام کند.

محمدی گفته که "کسی که داوطلب واردات واکسن کرونا به ایران است، اولا باید یک شرکت دارویی مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد و دوما از طرف خارجی که تولیدکننده واکسن است، یک نامه نمایندگی برای ما بیاورد که اتاق بازرگانی کشور مبداء و سفارت ما در آن کشور، آن را تایید کند. بنابراین لازم است از سمت طرف خارجی یک نامه نمایندگی یا معرفی نامه مورد تایید داشته باشند."

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو روز گذشته گفته بود که "هر واکسن مجاز از هرجا وارد کشور شود توسط وزارت بهداشت خریداری و در چارچوب برنامه واکسیناسیون ملی علیه کووید ۱۹ بصورت رایگان توزیع و تلقیح خواهد شد."

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر