کد خبر: 106049
A

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: مجلس با هر پیش نویس توافق هسته ای که بدون اطلاع نمایندگان باشد مخالف است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه پیش نویسی در وین از سوی تیم مذاکره کننده و طرف های برجامی تهیه شود که مجلس در جریان آن نباشد نمایندگان نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: مجلس با هر پیش نویس توافق هسته ای که بدون اطلاع نمایندگان باشد مخالف است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «شهریار حیدری»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود مذاکرات وین به مرحله پیش نویس گفت: طی دو هفته گذشته جلسه ای با حضور آقای ظریف برگزار کردیم و در آن جلسه نمایندگان خواستار این شدند که محور مذاکرات و جزئیات توافقات به اطلاع مجلس برسد.

وی با اشاره به اینکه آقای ظریف در این جلسه بر این اطلاع رسانی روند مذاکرات به مجلس تاکید کردند ادامه داد: آقای ظریف پذیرفتند که مجلس در جریان جزئیات مذاکرات قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه روند مذاکرات در دو محور خواهد بود تصریح کرد: رفع تحریم ها اولین قدم برای ادامه مذاکرات و توافقات است و بعد از آن برگشت به برجام مورد نظر است تا مذاکرات تداوم داشته باشد.

حیدری با اشاره به اینکه قدم اول لغو تحریم هاست که باید غرب به آن جامه عمل بپوشاند عنوان کرد: چارچوب توافقات و پیش نویس ها باید براسا لغو تحریم ها باشد و شفاف سازی و برگشت به برجام بعد از آن پیگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سیاست کلی نظام لغو تحریم هاست که پیش از این اعلام شده است عنوان کرد: باید پیش نویسی که در وین تهیه می شود در چارچوب دو محور تعیین شده باشد در غیر این صورت مجلس واکنش نشان خواهد داد و از سوی جمهوری اسلامی ایران چنین پیش نویسی قابل قبول نیست و مجلس با آن مخالف است.

حیدری خاطرنشان کرد: چنانچه پیش نویسی تهیه شود که مجلس در جریان آن نباشد نمایندگان نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر