کد خبر: 106101
A

عارف کاندیدای ریاست جمهوری می شود

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان برای حضور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، که در خردادماه امسال برگزار خواهد شد، اعلام کاندیداتوری می‌کند.

عارف کاندیدای ریاست جمهوری می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان برای حضور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، که در خردادماه امسال برگزار خواهد شد، اعلام کاندیداتوری می‌کند. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ قرار است عارف طی روزهای آینده با برخی رسانه های تصویری و خبرگزاری ها مصاحبه هایی درخصوص تشریح برنامه های خود برای اداره کشور داشته باشد. 

کاندیداتوری عارف  سیاست نهاد احزابی مانند حزب کارگزاران سازندگی است. اعضای این حزب  به دنبال دعوت از کاندیداهای اجاره ای که هیچ وابستگی تشکیلاتی به جریان اصلاحات ندارند، مانند علی لاریجانی رفته اند. 

دراین خصوص یکی از نزدیکان عارف در گفتگویی با دیدبان ایران ضمن اعلام حضور عارف در انتخابات ریاست جمهوری، زمان اعلام رسمی این حضور را در چندروز آینده اعلام کرد. طبق اظهارات این منبع آگاه، قرار است آقای عارف با انتشار یک بیانیه رسمی که در آن با اعلام موضع نسبت به وضعیت موجود در کشور و تبیین اصلی ترین دلایل ایجاد بحران در حوزه های اجرایی و اقتصادی، کاندیداتوری خود را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام نماید.

همچنین این منبع در پاسخ به سوال چگونگی ارتباط آقای دکتر عارف با نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، بیان نمود که ما در ارتباط مستقیم با اعضای ناسا هستیم و تحولات سیاسی در جبهه اصلاحات و حتی اصولگرایان را رصد میکنم. همچنین این منبع اعلام نمود که با توجه به تجربه اصلاحات در استفاده از نامزد عاریتی و عوارضی که از ناحیه آن برای بدنه رای اصلاح طلبان حاصل شده است احتمال اعلام کاندیدای غیر جریانی به رغم تلاش های برخی از شخصیت های اصلاح طلب بعید است و با توجه به سابقه اجرایی و علمی آقای دکتر عارف ایشان  از اصلی ترین گزینه هایی هستند که می‌تواند در جبهه اصلاحات اجماع ایجاد نماید.

محمدرضا عارف در سابقه کاری خود، معاونت وزارت علوم، ریاست دانشگاه تهران و همچنین کرسی وزارت ارتباطات، ریاست سازمان برنامه و بودجه و معاونت اولی ریاست جمهوری در دولت اصلاحات را دارد و هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر