کد خبر: 106183
A

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: کرونا عامل کاهش شرکت کنندگان در انتخابات است

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس:با نزدیک شدن به زمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جای تعجب نیست که همچون ادوار گذشته شاهد فضاسازی رسانه‌های بیگانه باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: کرونا عامل کاهش شرکت کنندگان در انتخابات است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس نوشت:با نزدیک شدن به زمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جای تعجب نیست که همچون ادوار گذشته شاهد فضاسازی رسانه‌های بیگانه باشیم.

آنها این‌ بار بهانه جدیدی را در دست دارند. شیوع ویروس کرونا که نه فقط ایران بلکه کل جهان را درگیر خود کرده، موضوعی است که برخی رسانه‌ها با آب و تاب به آن پرداخته و مردم را از حضور در انتخابات می‌ترسانند. آنان از هم‌اکنون نه فقط بر بی‌اثر بودن شرکت در انتخابات تأکید دارند بلکه به بهانه خطر ابتلا به ویروس کرونا مردم را به عدم حضور هم دعوت می‌کنند.

 قطعاً شرایط موجود اعم از وضعیت اجتماعی و اقتصادی و همچنین تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که امریکا علیه ایران داشته است، بر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تأثیرگذار خواهد بود.

حال که شیوع ویروس کرونا دامن کشور ما را گرفته و بر مشکلات فعلی اقتصادی و معیشتی اضافه شده است، حواشی بیشتری حول و حوش برگزاری انتخابات می‌چرخد. از خبر تعویق برگزاری انتخابات – که گفته‌ای غیرقابل تحقق است - گرفته تا ممانعت از حضور مردم با ترساندنشان از کرونا، از تلاش‌های رسانه‌هایی است که در تمام این سال‌ها برای پایین آمدن مشارکت مردمی کم نگذاشته‌اند.

 
با وجود این و با همه ترس‌هایی که از جولان این ویروس منحوس در جامعه وجود دارد، راهکارهایی برای مسئولان برای برگزاری انتخابات وجود دارد. همان‌طور که بارها از سوی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات عنوان شده، انتخابات در موعد از پیش تعیین شده، یعنی روز 28 خرداد ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. شورای نگهبان با همکاری وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و درمان برای چاره‌جویی در این مورد، حفظ پروتکل‌های بهداشتی و درمانی را در دستور کار دارد که نیازمند اقدامات و همکاری فراگیر نهادهای مختلف خواهد بود.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم هم در این میان دو راهکار را پیشنهاد داده‌اند. افزایش زمان رأی‌گیری و تعیین مکان‌های بیشتر برای تشکیل شعب اخذ رأی از جمله این راهکارهاست. این اقدام سبب خواهد شد تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری از در امان ماندن از ابتلای به بیماری، آرای خود را به صندوق‌های رأی بیندازند. وزارت بهداشت هم همه تدابیر لازم را برای ایمنی بیشتر مردم تعبیه خواهد کرد. ما چاره‌ای جز انجام چنین راهکاری نداریم. انتخابات براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تنها در یک روز قابل برگزاری است. بنابراین تعیین زمان 6 صبح تا 12 شب برای اخذ آرای مردمی بهترین شیوه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر