کد خبر: 106233
A

حسن روحانی: برخی نمی‌دانند کشور چگونه اداره می‌شود/ اوضاع کرونا در کشور نگران‌کننده است/ امکانات درمانی ما محدودیت است

رئیس جمهور گفت: متاسفانه آمار و ارقام نشانگر آن بود بیشتر استانهای ما در مسیر پیک این بیماری هستند و هنوز به مراحل پایانی پیک نرسیده‌اند.

حسن روحانی:  برخی نمی‌دانند کشور چگونه اداره می‌شود/ اوضاع کرونا در کشور نگران‌کننده است/  امکانات درمانی ما محدودیت است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: متاسفانه آمار و ارقام نشانگر آن بود بیشتر استان‌های ما در مسیر پیک این بیماری هستند و هنوز به مراحل پایانی پیک نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ استان در مسیر پیک هستند که وضعیت ۷ استان خیلی خوب نیست. از قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا میخواهم  در این هفته و یا شاید هفته آینده نظارت افزایش یابد. 

رئیس جمهور تصریح کرد: مصرف برق در کشور بالا رفته است. مردم می‌دانند برق و آب و اینترنت اگر یک روز نباشد چه مشکلاتی ایجاد می‌شود. تامین اینها وظیفه دولت است. 

وی تاکید کرد: بطور روشن برای مردم مسائل گفته نمی‌شود. ما یک واکسن از کوواکس می‌خواهیم که این مقدار ۱۷۸ میلیون دلار نیاز است، پول هست جابجایی آن سخت است. برخی نمی‌دانند کشور چگونه اداره می‌شود و تحریم چه تاثیری می‌گذارد. همه نهاده‌های تولید مرغ، مرغ‌های لاین و مادر همه از خارج وارد می‌شود. 

رئیس جمهور اظهار داشت: تحریم یک جنایت بزرگ است که در تاریخ ایران رخ داده است. ما برای وارد کردن واکسن ۱.۵ میلیارد دلار نیاز است. مردم بدانند برای ما خرید واکسن اولویت است و پول این واکسن را تامین می‌کنیم و شرایط این بیماری در همین آخر اردیبهشت بهتر خواهد شد. 

وی بیان داشت: دولت خود را متعهد می‌داند که واکسن خارجی را تا زمان تولید واکسن داخلی تامین کند. ممکن است این ویروس از آن ویروس‌هایی باشد که سال‌ها با آن درگیر باشیم. 

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر