کد خبر: 106266
A

احمد زیدآبادی: وزارت خارجه کدام بخش از سخنان «رستم قاسمی» را تکذیب می کند؟

تحلیلگر مسائل سیاسی نوشت: کشورهای منطقه و جامعۀ جهانی نیز نقش ایران در یمن را همانگونه می‌شناسند که رستم قاسمی توضیح داده است. از این رو، نفی و انکار وزارت خارجه کمکی به دیپلماسی مورد نظر اعضای آن نمی‌کند که هیچ، بلکه آنها را در معرض اتهام پنهانکاریِ غیرضرور قرار می‌دهد، همانطور که تاکنون داده است!

احمد زیدآبادی: وزارت خارجه کدام بخش از سخنان «رستم قاسمی» را تکذیب می کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی اش نوشت: در بحثی که بین رستم قاسمی و مسئولان وزارت خارجه در بارۀ کمک نظامی جمهوری اسلامی به حوثی‌های یمن پیش آمده است، از نقطه‌نظر " سیاست و دیپلماسی" می‌توان جانب وزارت خارجه و از نقطه‌نظر "صراحت و درستی"  می‌توان جانب قاسمی را گرفت!

به هر حال، آقای قاسمی معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه است و طبعاً بیش از وزارتخانه‌ای که وزیر آن، بر نقش حاشیه‌ای خود در تدوین سیاست منطقه‌ای کشور تأکید کرده است، از کمّ و کیف اوضاع یمن اطلاع دارد!

از این گذشته، کشورهای منطقه و جامعۀ جهانی نیز نقش ایران در یمن را همانگونه می‌شناسند که رستم قاسمی توضیح داده است. از این رو، نفی و انکار وزارت خارجه کمکی به دیپلماسی مورد نظر اعضای آن نمی‌کند که هیچ، بلکه آنها را در معرض اتهام پنهانکاریِ غیرضرور قرار می‌دهد، همانطور که تاکنون داده است!

در این میان اما رستم قاسمی با این صراحتی که از لزومِ درگیر شدن در منازعات منطقه‌ای از خود نشان داده است، در صورت دستیابی به مقام ریاست جمهوری، چه بودجه‌ای برایش باقی می‌ماند که بکارگیری آنها را در جهت توسعه و بهبود شرایط اقتصادی به مردم وعده می‌دهد! با این حساب که تمام دار و ندار مملکت باید صرف امور امنیتی شود!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر