کد خبر: 106315
A

عضو شورای مرکزی کارگزارن از نامزدی «تاجزاده» استقبال کرد/ نمازی: به نفع کشور است

علی محمد نمازی گفت: افرادی که الان مایل به کاندیداتوری هستند. مثلا آقای تاجزاده، مرعشی، کرباسچی و محسن هاشمی و حتی خانم‌هایی که مایل هستند باید اجازه حضور داشته باشند تا این فضای ساکن و غیر رقابتی تغییر کند.

عضو شورای مرکزی کارگزارن از نامزدی «تاجزاده» استقبال کرد/ نمازی: به نفع کشور است

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از شنیده شدن زمزمه‌هایی درباره کاندیداتوری احتمالی مصطفی تاجزاده، انتقادها و بعضاً حمایت ها از این فعال سیاسی اصلاح طلب تیتر بسیاری از رسانه های کشور شد.
هر چند تصمیم وی هنوز معلوم نیست، اما همین کاندیداتوری احتمالی نیز کارگزارانی‌ها را حسابی عصبانی کرده است. عصبانیتی که در اظهارات امروز محمد عطریانفر به خوبی مشهود است. او از تاجزاده یا دیگری نام نمی‌برد، اما در گفت‌وگویی با «خبرآنلاین» می‌گوید: «ما تمایل داریم اصلاح طلبان، واقع گرا باشند و دست از اتوپیا‌های دوراز دسترس بردارد، آرمان هم باید روی زمین پیاده شود. اگر هدف قله دماوند باشد برای وصول به آن ابتدا باید اینجا سوار ماشین شویم و مسیر چندین کیلومتری را طی کنیم تا به شهردماوند برسیم و بعد خود را به دامنه کوه برسانیم و از آن بالا برویم؛ یعنی باید زحمت بکشیم و تلاش کنیم. اینکه یکباره تصور کنیم راس قله دماوند هستیم نادرست است».
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، اما صراحت بیشتری به خرج می‌دهد. در واکنش به کاندیداتوری احتمالی تاجزاده به «ایلنا» می‌گوید: «این که حضور ایشان باعث شکاف اصلاحات می‌شود را باید جمع جبهه اصلاحات بررسی کنند.»
وی خاطرنشان کرد: «من با اصل اعلام کاندیداتوری فردی مخالف نیستم، مخصوصاً ایشان که یک‌سری صحبت‌های داشته‌اند و بعضی از دوستان هم به آن اشکال وارد کرده‌اند. به نظرم خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان ایشان را تائید کنند و فکر می‌کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می‌کنند یا خیر.»

علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، اما از کاندیداتوری تاجزاده استقبال می‌کند! او در گفتگو با «آزادی» می‌گوید: «من موافق هستم که آقای تاجزاده و دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب کاندیدا شوند، اما با این شرط که پایبند به تصمیمات نهاد اجماع ساز به نام جبهه اصلاحات باشند.»
وی می‌افزاید: «توصیه من این است که افرادی که در احزاب دیگری هم تجربه کاری و توانایی دارند و این آمادگی را در خود می‌بینند که اگر رئیس جمهور شدند، بتوانند کشور را خوب اداره کنند، ثبت نام کرده و رقابت کنند. منتها باید پایبند به تصمیمات جبهه اصلاحات باشند. توصیه من به شورای نگهبان هم این است که اگر به دنبال تامین منافع و امنیت کشور و همچنین توجه به توصیه رهبری درباره برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری هستند، اجازه دهند که کاندیدا‌های مختلف وارد شوند و رقابت کنند.»
به گفته وی، این به نفع کشور است. افرادی که الان مایل به کاندیداتوری هستند. مثلا آقای تاجزاده، مرعشی، کرباسچی و محسن هاشمی و حتی خانم‌هایی که مایل هستند باید اجازه حضور داشته باشند تا این فضای ساکن و غیر رقابتی تغییر کند.
وی از اعلام کاندیداتوری تاجزاده استقبال کرد، اما با توجه به سابقه برخورد شورای نگهبان با نامزد‌های اصلاح‌طلب، گفت: «پیش‌بینی می‌کنم که اکثر نامزد‌های اصلاح‌طلبان از جمله آقای تاجزاده ردصلاحیت شوند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر