کد خبر: 106627
A

اگر رئیسی نیاید «شورای وحدت» سراغ علی لاریجانی می رود؟

لاریجانی اگرچه اصولگراست اما روی حمایت اصولگرایان کمتر حساب می‌کند. او می‌داند که به واسطه عملکرد و مواضع سیاسی خود به خصوص در سال‌های اخیر گزینه جذابی برای این جریان نیست.

اگر رئیسی نیاید «شورای وحدت» سراغ علی لاریجانی می رود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ کمتر از یک ماه مانده تا ببینیم بالاخره چه کسانی نامزد ریاست جمهوری هستند و چه کسانی نیستند. فعلا اما بسیاری از چهره‌های شاخص و احتمالا نامزد، در وضعیت بلاتکیفی قرار داشته یا ترجیح می‌دهند که با منتظر دقیقه نود نشستن، رقبای خود را بلاتکلیف نگاه‌ دارند.

مثلا علی‌لاریجانی؛ رییس سابق مجلس که این روزها از سوی رسانه‌های مختلف «بازنده اصلی» یا «غایب حاضر» در انتخابات تلقی می‌شود، بی‌صبرانه منتظر عدم‌کاندیداتوری رییسی و دست خالی ماندن اصلاح‌طلبان است. تصور می‌کند که با نیامدن رییسی آن اجماع رویایی که اصولگرایان در انتظارش هستند، بر باد رفته و احتمالا کاندیداتوری فردی مثل جلیلی نیز این شوک را به جریان اصلاحات می‌دهد، برای عدم رای‌آوری او همه توان خود را به‌کار بگیرد. در عین حال منتظر است که نیروهای اصلاح‌طلب یکی پس از دیگری ردصلاحیت شوند و سیاسیون در این جریان به این نتیجه برسند که برای خودنمایی در مقابل امثال جلیلی، به یک گزینه ائتلافی نیاز دارند. احتمالا حالا که ماجرای انتشار این فایل صوتی از سخنان ظریف پرونده حضور وی در انتخابات به عنوان کاندیدا و یا نقش‌آفرینی در چارچوبی دیگر را منتفی کرده، بیش از قبل هم امیدوار است.

مصداق این مدعا اظهارات دیروز محمدعلی وکیلی است. او در گفت‌وگویی با «ایلنا» گفته است: «آقای لاریجانی بسیار آدم محتاط و ریسک‌ناپذیری در حوزه سیاست است. او هنوز در حال رصد فضاست و به جمع‌بندی نرسیده است. نگاه آقای لاریجانی به اردوگاه اصولگرایان است به طوری که اگر ببیند آقای رییسی در انتخابات حاضر می‌شود حتما نمی‌آید، اما اگر احساس ‌کند که معادله لاریجانی و سعید جلیلی شکل می‌گیرد حتما می‌آید و در آن شرایط جریان اصلاح‌طلب به‌دلیل اینکه دستش خالی است امکان اینکه از لاریجانی حمایت کنند زیاد است.»

لاریجانی اگرچه اصولگراست اما روی حمایت اصولگرایان کمتر حساب می‌کند. او می‌داند که به واسطه عملکرد و مواضع سیاسی خود به خصوص در سال‌های اخیر گزینه جذابی برای این جریان نیست. شاهدش نیز آنکه علی‌رغم حرف و حدیث‌هایی که بعضا درباره حمایت بخشی از اصولگرایان یعنی شورای وحدت، از لاریجانی مطرح می‌شود، سخنگوی این شورا در کلاب‌هاوس و در پاسخ به پرسشی درباره گزینه این شورا در صورت عدم کاندیداتوری رئیسی می‌گوید: «رفتن شورای وحدت به سمت لاریجانی، ترفند سیاسی و تبلیغاتی است.»

منبع: فردا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر