کد خبر: 106729
A

واکنش نماینده مجلس به دستکاری در بودجه/ رضاخواه: با خبر دروغ می خواهند مانع از نامزدی قالیباف شوند/ کمیسیون تلفیق اختیارش را به هیات رئیسه تفویض کرد/ خضریان خودش هم نمی داند ماجرا چیست

نماینده تهران و شمیرانات و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به ماجرای جنجالی تغییر جداول بودجه گفت: کسانی که مدعی شفاف سازی هستند ابتدا باید در مورد اسامی سوال کنندگان و موارد دقیقی که مدعی دست کاری در بودجه هستند شفاف سازی کنند.

واکنش نماینده مجلس به دستکاری در بودجه/ رضاخواه: با خبر دروغ می خواهند مانع از نامزدی قالیباف شوند/ کمیسیون تلفیق اختیارش را به هیات رئیسه تفویض کرد/ خضریان خودش هم نمی داند ماجرا چیست

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی رضا خواه در این خصوص اظهار داشت: از زمانی که اعلام شد صد نماینده نسبت به عدم شفافیت در جداول بودجه اعتراض کردند یک هفته گذشته و حالا سوال اینجاست که چرا اسامی این نفرات امضاء کننده منتشر نمی شود؟ اگر ادعای شفافیت مطرح می شود اول باید در این خصوص شفاف سازی شود که این اشخاص چه کسانی هستند؟ سوال بعدی این است که موارد دست کاری چه چیزهایی است و کجا در جداول دست کاری شده؟ این حداقل شفافیتی است که باید صورت بگیرد.همین مسائل نشان می دهد کاری که انجام شده سیاسی کاری بوده است.​​​

 
 

رضاخواه اضافه کرد:من به واقع دوست ندارم در این فضای سیاسی و علیه یک سری از همکاران خودم در مجلس صحبت کنم اما چون این مسئله شروع شده تحلیل من این است که برخی آقایان دوست نداشتند قالیباف به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ورود کند و با یک خبر دروغ تلاش کردند ایشان را تخریب کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:آقای قالیباف یکی از افراد توانمند است و کار نادرستی است که بخواهیم ایشان را به این شکل از میدان خارج کنیم. من در تیم آقای قالیباف نبودم با پشتوانه ایشان به مجلس نیامدم و هیچ ارتباطی با ایشان نداشته ام اما حتما قالیباف را یکی از افراد توانمند برای اداره کشور می دانم و این سم مهلکی است که بخواهیم افراد توانمندی مثل ایشان را به خاطر مسائل سیاسی تخریب کنیم. قالیباف حتما می تواند به برون رفت کشور از این شرایط موجود کمک کند و کسی حق ندارد به این شکل ایشان را تخریب کند چه بخواهد به انتخابات ورود کند یا نکند. به اعتقاد من نباید گروه های سیاسی در چنین بازی هایی وارد حوزه تخریب شوند.

رضاخواه اضافه کرد:یک ادعایی از جانب برخی همکاران مطرح شد  که چرا جداول بودجه به تصویب نمایندگان نرسیده است؟ پاسخ این است که رسیدگی به بودجه بسیار زمان بر و وقت گیر است. آنچه در عمل اتفاق افتاد تا 26 اسفند رسیدگی به تبصره ها طول کشید. همیشه این روال بوده که فرصت رسیدگی به جداول در صحن علنی مجلس نبوده است. طبق قانون اساسی هم می بایست بودجه تا آخر سال ابلاغ شود. روند رای گیری در مجلس اینطور است که یک پیشنهاد مطرح می شود ، یک موافق و یک مخالف صحبت می کنند و  بعد نماینده دولت و نماینده کمیسیون تلفیق که مجموعا برای هر پیشنهاد حداقل 20 دقیقه زمان لازم است. اگر قرار باشد 7000 پیشنهاد روز 26 اسفند به این شکل بررسی شود چه اتفاقی میافتاد؟ در حین رای گیری توضیح داده شد که جداول تنظیم خواهد شد و تغییراتی انجام می شود آن هم به دلیل فاصله ای که بودجه دولت با مبلغ تصویب شده در مجلس داشته و لازم بود این فاصله وارد جداول شود. سال های گذشته هم اینطور بوده اما امسال کمیسیون تلفیق این اختیار را تفویض کرده به هیات رئیسه یعنی به جای یک نفر که رئیس کمیسیون تلفیق است به یک جمع شش نفره شامل بر اعضای هیات رئیسه تفویض شده که این جمع هم کار بسیار سنگین و سختی داشتند.

وی اضافه کرد:همیشه و هر سال همینطور بوده و هیات رئیسه هم در موعد مقرر این کار را انجام داده است. شبهه ای که وارد شد این بود که دوستان می گفتند چرا در خصوص همه جداول بعد از اعمال تغییرات دوباره رای نگرفتید؟ دلیل این بود که بعد از 26 اسفند نمایندگان در حوزه انتخابیه خودشان بودند. ممکن است روند اشتباهی در طول 40 سال گذشته وجود داشته باشد که اگر بگوییم می شود بودجه را بهتر از این رسیدگی کرد حتما می شود اما نمی شود تنها شما بعد از 40 سال بیایید و بگویید امسال کار نادرستی اتفاق افتاده و هیات رئیسه مجلس در این دوره مقصر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:من با آقای خضریان صحبت کردم و متوجه شدم دوستان یک چیزهایی شنیده اند اما نمی دانند دقیقا موضوع چیست و بر اساس همان رفتند مصاحبه کردند یا توئیت زدند و موضع گیری هایی داشتند. برخی می گویند نامه 100 نفر چه بوده  که تعدادی از امضا کنندگان آمدند گفتند اصلا نمی دانستیم این موضوع که عنوان شده چیست و در واقع چیز دیگری به آنها گفته شده بود. به طور مثال خود من سوال کردم گفتند بودجه قرارگاه امام حسن خیلی زیاد شده اما به ایشان نشان دادیم که بودجه این قرارگاه همان بوده و اصلا تغییری نکرده به این معنی که اطلاعاتشان هم اشتباه بود. به اعتقاد من برخی به دنبال سیاسی کاری بودند و می دانستند اگر چنین حرفی بزنند چنین برداشت سیاسی خواهد شد و آقای قالیباف تخریب خواهد شد که متاسفانه با همین قصد این کار را انجام دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر