کد خبر: 106742
A

مهمانپرست: به انتشار فایل صوتی ظریف مشکوکم!/ برای رفع مشکلات اقتصادی کشور راهکار دارم

دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه کشورمان احتمال عمدی بودن انتشار این فایل صوتی را قوی دانست و گفت: به نظر من این انتشار سهوی نبوده است. من به این قضیه مشکوک هستم و حدسم این است که این فایل عمداً منتشر شده است.

مهمانپرست: به انتشار فایل صوتی ظریف مشکوکم!/  برای رفع مشکلات اقتصادی کشور راهکار دارم

به گزارش دیده بان ایران؛ مین مهمانپرست سخنگوی پیشین و دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به انتخابات به عنوان نمود دموکراسی کشور و نقش آن در موفقیت دولتی مقتدر در عرصه سیاست خارجی به برنامه سعادت آباد رادیو  تهران گفت: اقتدار هر کشوری به عوامل مختلفی از جمله انسجام و وحدت ملی و حمایت مردم از نظام بستگی دارد. حضور پرشور و اکثریتی مردم  در صحنه های مهم سیاسی و اجتماعی به معنای حمایت آنان از نظام است و زمینه ی اقتدار داخلی دولت و حکومت در برخورد با مسائل خارجی فراهم می شود اما مشارکت کم، نشان از مشکلات در زندگی و معیشت مردم است که باید در رفع آن اقدامات فوری انجام داد.

وی ادامه داد: مشکل ما دولتی بزرگ با اقتصاد دولتی و هزینه های بالا است و این هزینه های بالا دولت را مجبور به فروش نفت می کند تا بتواند بودجه را تامین کند. اگر کشور نتواند تحت فشار نفت بفروشد باید روی مالیات حساب کند. از طرفی این هزینه ها نمی تواند با مالیات بخش خصوصی محقق شود. به این ترتیب دولت مجبور به چاپ اسکناس می شود و در پی آن نقدینگی و تورم افزایش می یابد که نتیجه اقتصاد مریض است. ما باید از تجربه دیگر کشورها استفاده کنیم و با همین رویکرد من فکر می کنم افرادی که حرف های جدید دارند و برای رفع مشکلات اقتصادی کشور راهکار دارند باید به میدان انتخابات ریاست جمهوری 1400 بیایند. من هم قصد جدی برای ثبت نام دارم تا از تجربه 35 ساله دیپلماتیک و اهمیت سیاست خارجی در کشور به لحاظ ارتباط با دیگر کشورها و بحث دیپلماسی سیاسی و تجربیات دیگر کشورها استفاده کنیم.

مهمانپرست احتمال عمدی بودن انتشار این فایل صوتی را قوی دانست و گفت: به نظر من این انتشار سهوی نبوده است. من به این قضیه مشکوک هستم  و حدسم این است که این فایل عمداً منتشر شده است. تصور برخی بر این است که دولت و تیم مذاکره کننده عقیده دارند مذاکرات تا قبل از انتخابات 1400 به نتیجه می‌رسد اما تصور ما بر این است که این مذاکرات بیشتر طول می‌کشد حداقل تست تعهدات آمریکا در لغو برجام توسط ایران و مطمئن شدن از لغو تحریم‌ها زمانبر است و قاعدتاً تا انتخابات 1400 به سرانجام نمی‌رسد. تحلیلی می‌گوید چون گروهی نتوانسته اند از مذاکرات برجام برای اهداف سیاسی در انتخابات استفاده کنند فضا را به سمت دو قطبی شدن دیپلماسی- میدان و یا بحث روسیه- آمریکا می‌کشانند و می‌خواهند مردم را به دو قسمت طرفداران امریکا و روسیه تقسیم کنند و بحث انتخابات را به انحراف بکشانند. در هر صورت اینکار ضربه زدن به منافع ملی است . بازی کردن با مسائل اصلی سیاست خارجی برای اهداف داخلی و جناحی حتما کاری خلاف منافع ملی است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر