کد خبر: 106825
A

مشاور سعید نمکی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری وعده کرونایی داد/ صادقی: ۶ماهه کرونا را جمع میکنم

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: همین الان هم اگر به ما اجازه می دادند وطرح شهید سلیمانی رو متوقف نمی کردند ما این ویروس را از کشور ۶ ماهه جمع می کردیم اما دولت کم لطفی کرد و طرح مشترک شهید سلیمانی که بین نهادهای بسیاری با موفقیت داشت پیشرفت می رفت را با اهداف سیاسی متوقف کرد.

مشاور سعید نمکی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری وعده کرونایی داد/ صادقی: ۶ماهه کرونا را جمع میکنم

به گزارش دیده بان ایران؛ شاهین محمدصادقی نماینده مردم کازرون و عضو هیئت رئیسه مجلس در دوره‌های هفتم و نهم امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری برگزار کرد.

محمد صادقی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره این صحبت که درصورت ریاست جمهوری چگونه می توانید ظرف ۶ ماه ویروس کرونا را از کشور جمع کنید؟ گفت: همین الان هم اگر به ما اجازه می دادند وطرح شهید سلیمانی رو متوقف نمی کردند ما این ویروس را از کشور ۶ ماهه جمع می کردیم اما دولت کم لطفی کرد و طرح مشترک شهید سلیمانی که بین نهادهای بسیاری با موفقیت داشت پیشرفت می رفت را با اهداف سیاسی متوقف کرد.

او ادامه داد: البته من نمیخواهم بگویم سلامتی مردم گرو گرفته شده اما همین بود. در مهرماه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که از بسیج کمک گرفته شود.من از سوی سپاه مامور شدم که یک طرحی را بنویسم و دوستان دانشگاهی خود را از سایر شهرها دعوت کردم تا علل بیماری را بررسی کنند، یک طرح علمی را نوشتند که در سپاه هم به تصویب رسید.دوستان وزارت بهداشت ما هم به این نتیجه رسیدند که خوب است و برای اجرا ابلاغ شد.

محمد صادقی در ادامه گفت: بیماری کرونا را در کشور ساده گرفته ایم؛ زمانی که کرونا در کشور کنترل شد نتیجه طرح شهید سلیمانی، مردم، گروه های مردم نهاد و وزارت بهداشت بود. از ابتدای اسفند وزارت بهداشت و نمکی را زیر فشار گذاشتند که طرح شهید سلیمانی اجرا نشود و در نهایت این طرح متوقف شد‌.

وی ادامه داد: از ۱۵ فروردین رسما نامه نوشته شد که طرح شهید سلیمانی به پایان رسید و بخشی از وضعیت موجود ناشی از نگاه سیاسی به طرح شهید سلیمانی بود.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری درباره علت وجود اهداف سیاسی برای توقف طرح شهید سلیمانی بیان کرد: مسئولان وزارت بهداشت گفتند که دستور از طرف دولت بود و وزارت بهداشت را تحت فشار گذاشتند که اسم شهید سلیمانی آورده نشود و به آنها گفتند هر کاری می خواهید انجام دهید ولی نه به نام این و آن.

من انقلابی و سرباز مکتب قاسم سلیمانی هستم

محمد صادقی درباره سیاست و راهبردها در انتخابات گفت: همه جریان های سیاسی در حال بررسی کاندیداها هستند و هنوز هیچ گروهی به نتیجه و اجماع بر روی نماینده های خودشان نرسیده اند. من انقلابی و سرباز مکتب قاسم سلیمانی هستم و برای نجات کشور هیچ راهی جز تمسک به مکتب سلیمانی نداریم. مکتب شهید سلیمانی مکتب جنگ نیست بلکه مکتبی است که می خواهد نام ایران و ایرانی بر تارک جهان بدرخشد. قاسم سلیمانی می خواست نام ایران بدرخشد. مکتب سلیمانی مکتب توانمندی، خداباوری، عمل با تدبیر و فکر، توجه به مردم بود که عمق راهبرد ملت را مورد توجه قرار می داد، در این مکتب احساس شکست وجود ندارد و هیچ مشکلی را لاینحل نمی داند.

وی افزود: اجازه دهید مرور کنم که در آذر ماه ما در کشور چه شرایطی داشتیم؛ در آن زمان که طرح شروع شد تعداد مرگ و میر رسمی ما نزدیک ۵۰۰ نفر بود و بیمارستان های ما پر از بیمار بود و سایر بخش ها را هم به این بیماران اختصاص داده بودیم. پیش بینی سازمان بهداشت جهانی بود که احتمالا مرگ و میر ما به بالای ۱۲۰۰ نفر خواهد رسید که فلاکت بار بود؛ ما طرح را ساده شروع کردیم و شامل سه بخش بیمار یابی فعال،( یعنی همراهان بیمار را هم بیمار فرض میکردیم) دوم بخش جداسازی هوشمند و سوم بخش حمایت اجتماعی بود ،قرنطینه پرهزینه ترین بخش مبارزه با بیماری است اما ما در این طرح هزینه را از دوش مردم به دوش دولت منتقل کردیم.یعنی بیماران که کانون انتشار بیماری بودند را پیدا می کردیم و با همین روش ساده در استان های قرمز هم میشد این ویروس را کنترل کرد.

کاهش نود درصد مرگ و میر کرونا با طرح شهید سلیمانی

نماینده اسبق مجلس گفت: با این طرح در دی ماه،نود در صد مرگ و میر ما کاهش یافت که اگر همان فرمان ادامه میافت بدون اینکه پیش بینی وزارت بهداشت جهانی درست در بیاید حتما از هزینه های ما کاسته و این ویروس بسیار کاهش پیدا می کرد و حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در هزینه ها کاهش داشتیم.

اصل مذاکره با قاسم سلیمانی بود

وی با تاکید بر اینکه به اتکای نام ایران لطف الهی و با تبعیت از رهبری می توانیم موفق شویم، گفت: قاسم سلیمانی ملت ایران را تکه تکه نکرد و برای جوانان این ملت آرزوهای بلند داشت. به محض اینکه دختری مقدار کمی موهایش بیرون می آید او را خطاکار می دانیم ولی قاسم سلیمانی این دختر را دختر خودش می دانست. امروز نیاز ما مکتب سلیمانی است که از باند بازی و تبار سالاری به دور است و من دنباله رو این مکتب هستم. در این مکتب کاخ وجود ندارد و محرومین در آن اصل هستند. این مکتب باور کرده که به آرزوهای ملی خود خواهیم رسید و نام ایران عزیز قدرتمند خواهد بود. اصل مذاکره قاسم سلیمانی بود و باید به مذاکره با هوشمندی، قدرت،توانمندی و ابتکار برسیم.

در چارچوب مکتب شهید سلیمانی آمده ام که مشکلات مردم را حل کنم

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به این سوال که به نفع چه رقیبی کنار خواهید رفت؟ اظهار کرد: هنوز رقبای من مشخص نیستند اما در چارچوب مکتب شهید سلیمانی آمده ام که مشکلات مردم را حل کنم.

محمد صادقی درباره اخباری مبنی بر تناقضات در اجرای طرح شهید سلیمانی در تهران توضیح داد: امروز صبح شنیدیم که قرار شده طرح شهید سلیمانی دوباره آغاز شود ولی پیش تر نامه رسمی مکاتبه شد که این طرح متوقف شود. دکتر زالی این طرح را در تهران ادامه دادند ولی دولت مخالف اجرای آن بود.

وی درباره میزان موفقیتش در انتخابات گفت: همه چیز دست خداست و آینده را نمی دانیم ولی موظف هستیم تکلیف خود را انجام دهیم.

محمدصادقی در خصوص اینکه چه عواملی سبب شد تا داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شود، گفت: ابتدا اینکه همیشه برای ملت سرباز بودم و پزشک هستم. پزشک وظیفه دارد تا حال مریض را خوب کند و در حال حاضر هم جامعه بیمار است و حال مردم خوب نیست. لبخند از لب مردم رفته است و این موضوع نگران کننده است. من همیشه برای کشور فعالیت کردم . قبل از انقلاب من را دستگیر کردند و در طول جنگ هم به مناطق جنگی رفتم.

نباید جوانان ما به تاجیکستا ن و ترکمنستان بروند

وی ادامه داد: همان احساسی که من را در ۱۳ سالگی به زندان برد الان هم این حس را دارم و تاخیر جایز نیست.‌ با اطمینان میگویم که با تمام وجودم تلاش می کنم تا وضعیت مردم بهتر شود و از حقوق آنها دفاع کنم. خیلی از حقوق جوانان و بانوان تضییع شده است. نباید به نقطه ای برسیم که جوانان به این نتیجه برسند که به تاجیکستان و ترکمنستان بروند و در کشور نمانند. من می خواهم برخلاف خیلی ها به مردم دروغ نگویم و از حق مردم دفاع کنیم.

ارتش و سپاه پای سرباز بیگانه را قطع می کند

نماینده ادوار مجلس در مورد مشکلات اقتصادی مردم اظهار کرد: امروز پای هر سرباز بیگانه ای به کشور برسد، ارتش و سپاه و مردم پای او را قطع می کنند.‌ سفره مردم به حدی کوچک است که به مردم سخت می گذرد. بخشی از این موضوع به دلیل تحریم هاست اما بخشی دیگر مشکل دولت است که مردم را درک نمی کند. باید به مردم راست بگوییم و از حق آنها دفاع کنیم. پای دولت روی گلوی تولید است و باید آن را آزاد کنیم.

باید مردم در صادرات نقش داشته باشند

محمد صادقی خاطرنشان کرد: باید مانع زدایی کنیم و موانع برطرف شوند. باید در صادرات مردم ایفای نقش کنند. خیلی جاها محتاج تولیدات ما هستند. باید نیاز مردم تامین شود و مازاد آن صادر شود. پس از اینکه به دولت رسیدیم سفیرهایی می گذارم که برای مازاد تولید ایران بازار پیدا کنند. باید اعتماد مردم را جلب کنیم و باور مردم این است که مردم به آنها راست نمی گویند.باید اقتصاد مردم را تسهیل ببخشیم و انشاءالله رونق اقتصادی خواهیم داشت و مشکلات مردم حل خواهد شد.

وی با اشاره به پویش فرزندت کجاست؟ گفت: این پویش خیلی خوب است؛ همسر من پزشک و در ایران است. دو فرزندم در ایران زندگی می کنند و هیچ کسی را در خارج از کشور ندارم.بخشی از تحصیلم را در خارج از کشور بودم. یک آپارتمان ۱۷۸ متری و دو خودروی سال ۲۰۱۵ و یکی برای چند سال قبل داریم. مقداری درخت خرما دارم که بیشتر از مصرف خودمان نیست و ارث پدری است.

جوانان برای حضور در کابینه من خود را آماده کنند

این داوطلب نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره چینش کابینه اش توضیح داد: به فضل الهی در گام دوم انقلاب دولت من، دولت جوان خواهد بود. متولدین دهه های ۵۰ تا ۶۰ خودشان را برای تشکیل دولت و متولدین دهه ۷۰ خودشان را برای حضور در بدنه دولت آماده کنند. البته این چرخش به معنی حضور افراد باتجربه نیست. معدل سنی دولت من حتما جوان تر از دولت های قبل خواهد بود. دولتی که با کنسرت و استودیو بخواهد تشکیل شود موفق نخواهند بود زیرا ساز زندگی مردم و حتی هنرمندان ما کوک نیست. مشکل کشور ما کنسرت نیست.

وی گفت: در حالی که زمین زندگی ورزشکاران ما زمین مناسبی نیست فکر می کنند اگر بانوان ما به زمین ورزش بروند موفق هستیم، زمین زندگی بانوان ما امن نیست و این مسائل آدرس غلط دادن است. با موسیقی و هنر موافق هستم زیرا زبان دفاع از کشور ما است ولی مطابق با فرهنگ خودمان.

محمد صادقی اظهار کرد: باید زمینه نشاط فرزندان خود را فراهم کنیم اما برخی می خواهند نقش هنر موسیقی و ... را در حد ابتذال تقلیل دهند.

محمد صادقی در خصوص وضعیت بورس بیان کرد: در بورس نیستم و منبع زندگی من پزشکی است.‌ بورس اوضاع خوبی ندارد و پس از اینکه مردم تمام سرمایه شان را به بورس آوردند ناگهان این اتفاقات رخ داد. دولت باید این مشکلات را حل کند و برنامه هایی داریم تا این اتفاقات حل شود.

با فایل صوتی هم ظریف را سوزاندند و هم منافع ملی را

او درباره صوت سه ساعته منتشر شده از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: قطعا مطالبی که در آن فایل منتشر شده فوق محرمانه بود زیرا روابط ما را با کشورهای دوست بهم زد، من بعید میدانم که این فایل تصادفی وارد رسانه ها شده باشد ،هم ظریف را سوزاندند و هم منافع ملی ما را به خطر انداختند.

انتقاد محمدصادقی از سیاست خارجی دولت

محمدصادقی درباره عملکرد سیاست خارجی دولت روحانی گفت : عملکرد او در سیاست خارجی موفق نبوده است من به برجام رای ندادم اما امروز یک قرار داد منعقد شده است که هردو طرف تعهد داشتند،ما به تعهدات خود عمل کردیم و منتظر عمل آنها هم هستیم ،در سیاست خارجی ظرفیت سیاست خارجی ما بالاست و به ما اجازه میدهد که هرجا منافع ما اجازه دهد وارد مذاکره شویم ،تلاش ما این است که بین کشورهای اسلامی هم آوایی ایجاد کنیم و درباره کشورهای همسایه هم همین اولویت را داریم ما باور داریم که دنیا ۲۰۰ کشور دارد نه صرفا یک کشور.

نباید ذلیلانه مذاکره کنیم

محمد صادقی بیان کرد: ما هرگز در مذاکره را نبستیم و الان هم بر اساس سه اصل عزت و حکمت و مصلحت مذاکره خواهیم کرد.اما حواسمان این است که ذلیلانه مذاکره نکنیم.

موشک ما ضامن امنیت همسایگان است

وی درباره برنامه اش برای تامین امنیت پایدار گفت: امنیت پایدار منطقه ای را در همکاری امنیتی و نظامی سیاسی کشورهای منطقه می دانیم و مانع این می شویم که دیگران بخواهند برای ما امنیت تامین کنند. قدرت دفاعی ما هم بازدارندگی در اوج است و اصلا محدودیتی برای خود قائل نمی شویم و منتطر اجازه و اذن دیگری هم نخواهیم بود. موشک ما ضامن امنیت همسایگان است و هیچ وقت امنیت همسایگان و کشورهای اسلامی را به خطر نخواهیم انداخت ولی قدرت خود را رها نمی گذاریم.

وی اظهار کرد: امروز می توانیم از توان جوانان استفاده و در مرزهای دانش حرکت کنیم . اصل ما این است و هر جا لازم باشد از توان کشورهای دیگر و صنعت آنها استفاده خواهیم کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در مورد بحران پیری زودرس و فرزند آوری تصریح کرد: در زمان دانشجویی رشد جمعیت مثبتی داشتیم و درحال حاضر هم این موضوع وجود دارد؛ سالی یک درصد به جمعیت ایران اضافه می شود اما آمار نگران کننده نسبت تعداد زوج به تعداد فرزندان است که باید آن را درست کنیم‌. این موضوع برای امنیت ملی هم خطرناک است. جوان برای باروری باید اشتغال و استقلال مالی داشته باشد. نکته دیگر بحث مسکن است که باید به آن توجه کرد و متولی مسکن شویم.

او ادامه داد: باید از کسانی که بچه دارند حمایت شود. زمانی قانونی داشتیم که به بچه چهارم بیمه تعلق نگیرد که حماقت محض بود و خیلی سخت این موضوع جبران شد.

محمدصادقی درباره نقش بخش خصوصی در کشور گفت: من در تلاش هستم تا پای بازاریان و طراحان و اندیشه مندان را به دولتم باز کنم؛سختی ها برای وام برداشته شود من با چوب حراج زدن به اموال عمومی کاملا مخالفم ،اجازه دهیم امکانات دولت به مردم واگذار شود اما با حراج مخالف هستم ، باید به سرمایه گذار احترام گذاشت و در دفتر وزرا باید به تولید کنندگان باز باشد،یکی از دوستان من سفیر روسیه بود، وقتی به آن کشور رفتم کلی به من احترام گذاشتند اما یک صادرکننده را تا دم سفارت هم راه ندادند،من مخالف این نگاه ها هستم‌ و باید رابطه بخش خصوصی و دولتی متعادل شود.

محمد صادقی درباره هزینه های تبلیغات گفت: کل هزینه ما برای ستاد تاکنون کمتر از یک میلیارد است. برخی دوستانمان ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون این هزینه را تامین کرده اند که به دلیل اعتبار من نزد آنها است و این تجربه را در مجلس هم داشته ام. در استان ها هر کسی هر امکاناتی مثل خانه و ماشین در اختیار داشته آنها را بدون چشم داشت در اختیار من و ستاد انتخابات من گذاشته اند.

محمد صادقی در خصوص اینکه موفق ترین دولت جمهوری اسلامی پس از انقلاب کدام دولت است؟ گفت: همه دولت ها زحمت کشیدند اما ضعیف ترین دولت، کابینه روحانی بوده است. الگوی ما مشی امام است و امیدوارم در حکومت بتوانم مانند امیر کبیر عمل کنیم و دست خائنان قطع شود.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب از ۱۰۰۰ کودکی که به دنیا می آمدند؛ ۱۵۰ کودک فوت می کردند. اصل در دولت ما بهداشت است و حتما به درمان هم اهمیت می دهیم. به شهرستان ها و استان ها توجه ویژه داریم تا هر بیماری به شهر تهران یا شهرهای بزرگ نرود.

لزوم بهبود نظام بیمه/ حقوق معنوی و مادی کادر درمان و پرستار هم تقویت شود

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: باید ناوگان انتقال بیمار را تقویت کنیم تا مشکلی در این باره نداشته باشیم. همچنین باید نظام بیمه را بهبود ببخشیم و هماهنگی بین صندوق های بیمه ای بوجود بیاید. درحال حاضر دفترچه بیمه بین بخش های خصوصی خریدار ندارد که باید این امر درست شود و باید حقوق معنوی و مادی کادر درمان و پرستار هم تقویت شود.

او درپاسخ به چینش کابینه و وزاری انتخابی خود گفت: حتما با افراد بسیاری رایزنی کردیم و دوستانی هم انتخاب کردیم که به موقع معرفی خواهیم کرد اما مژده ما این است که جوانان ما کشور را به دست خواهند گرفت و افراد تازه تفس وارد میدان خواهند شد.

محمد صادقی درباره تفاوت دولت خود گفت: مهمترین تفاوت پررنگ بودن نقش جوانان و بانوان است و با یک اعتقاد و انرژی بیشتر خواهیم آمد و هماهنگی خوبی بین دولت و مردم و نیروهای مسلح به وجود خواهد آمد، ما سعی می کنیم از همه جناح ها در دولت استفاده کنیم.

من از همه در باشگاه خبرنگاران جوان و از همه جوانان که دیدنشان به من اشتیاق میدهد تشکر میکنم.خوشحالم که جوانان صاحب فکر و اندیشه داریم و از شما میخواهم کاری کنید که اولا ملت با همه دلسردی خود در انتخابات شرکت کنند و یک انتخابات پرشور داشته باشیم و گزینه مناسبی اداره کشور را در دست بگیرد.

منبع: yjc

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر