کد خبر: 106835
A

میرلوحی: اصولگرایان بدانند آراء خاکستری یا در سبد اصلاح‌طلبان می‌رود یا به سمت تحریم خواهد رفت

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «من به اصولگرایان هم می‌گویم که آراء خاکستری یا در سبد اصلاح‌طلبان می‌رود یا به سمت تحریم خواهد رفت و هیچ حالت دیگری وجود ندارد. بنابراین تصور نشود که اگر اصلاح‌طلبان تخریب شوند، رأی آنها به جناح رقیب می‌رود».

میرلوحی: اصولگرایان بدانند آراء خاکستری یا در سبد اصلاح‌طلبان می‌رود یا به سمت تحریم خواهد رفت

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد ظریف در روزهای اخیر در معرض انواع حملات قرار گرفته است؛ از یک سو دور جدید مذاکرات هسته‌ای باعث شد طیف‌هایی سیاسی به او و تیم مذاکره‌کننده حمله کنند تا حدی که ظریف برای جلوگیری از چنین حملاتی به رهبر انقلاب نامه نوشت و حتی گفت تعهد می‌دهم که نامزد انتخابات هم نشوم و از سوی دیگر با انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف با سعید لیلاز برخی او را تحت فشار بسیاری قرار داده‌اند.

محمود میرلوحی درباره ابعاد هجمه‌های اخیر به محمدجواد ظریف گفت: «در وهله اول باید بگویم این فضایی که راه افتاده است که آقای ظریف بعد از این دیگر امکان نامزدی در انتخابات را ندارد یا خودش نمی‌خواهد بیاید، از اساس غلط است زیرا پیش از این آقای ظریف هیچگاه نگفته بود که نامزد می‌شوم. متأسفانه برای برخی منافع ملی تبدیل به اسباب بازی شده است و هر کاری از جمله تضعیف منافع ملی انجام می‌دهند تا به اهداف سیاسی خود برسند و به قدرت دست یابند. شما ببینید که در همین چندوقت اخیر از سریال گاندو تا مسند پایان بازی ساخته و پخش می‌شود تا ظریف و تیم مذاکره‌کننده تخریب شوند. یکی دوماه آینده مهم‌ترین زمان برای اساسی‌ترین مسائل بین‌المللی ماست و در این شرایط که منافع ملی به شدت در معرض خطر قرار دارد و آمریکا می‌کوشد کمترین امتیاز را ایران بدهد و تیم مذاکره‌کننده هم در تلاش‌اند تا همه تحریم‌ها رفع شود، عده‌ای در داخل منافع ملی را به بازی گرفته‌اند».

او ادامه داد: «واقعا نمی‌دانم چرا به صورت غیرمسئولانه قدرت چانه‌زنی را از تیم مذاکره‌کننده می‌گیرند؟ آنهایی که لباس دلسوزی به تن کرده‌اند و ظریف را تخریب می‌کنند، بدانند منافع ملی را نشانه رفته‌اند. رهبر انقلاب به صراحت فرمودند که تحریم‌ها باید به طور کامل برداشته شود و اکنون آقای عراقچی و همراهانشان در وین مشغول تحقق همین هدف هستند و عجیب است برخی که خود را مطیع رهبری می‌دانند، چه‌طور به خود اجازه می‌دهند در برابر تحقق این خواسته ملی بایستند؟»

این فعال سیاسی درباره ابعاد نامه اخیر ظریف به رهبر انقلاب اظهار کرد: «آقای هاشمی و آقای خاتمی هم در دوره خودشان به این وضعیت رسیدند که از رهبری درخواست کنند در برابر تندروها کاری بکنند. استمدادطلبیدن آقای ظریف مسئله جدید و عجیبی نیست زیرا او زیر بیشترین فشارها از سوی تندروهاست و همواره بوده‌اند کسانی که منافع ملی برایشان مهم نبوده است. آنها هرچه می‌خواهند به تیم دیپلماسی فشار می‌آوردند و در نهایت هم می‌گویند دیپلمات‌ها باید با قدرت مذاکره کنند».

او در پاسخ به این پرسش که آیا ظریف در نهایت نامزد نهایی اصلاح‌طلبان خواهد بود: «هنوز تصمیمی در نهاد اجماع‌ساز گرفته نشده است اما من به شما اطمینان می‌دهم اگر اصلاح‌طلبان نتوانند یک نامزد کاملا اصلاح‌طلبان را روانه میدان کنند، نامزدی ارائه نمی‌کنند. هیچ حالت دیگری را هم متصور نباشید و تحت هر شرایطی به سمت نیروی غیراصلاح‌طلب یا به تعبیر دیگر ائتلافی و اجاره‌ای نمی‌رویم. ما در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند 98 هم نامزدی ارائه ندادیم. اصلاح‌طلبان دیگر تجربه ائتلاف با آقای روحانی را تکرار نمی‌کنند. ما به آقای روحانی این انتقاد را داریم که چرا وقتی با رأی اصلاح‌طلبان دولت را در اختیار گرفتی، به اصلاح‌طلبان پشت کردی و رأیی که به واسطه پایگاه اجتماعی آقایان خاتمی و هاشمی کسب کرده بودی را نادیده گرفتی؟»

میرلوحی در پایان گفت: «من به اصولگرایان هم می‌گویم که آراء خاکستری یا در سبد اصلاح‌طلبان می‌رود یا به سمت تحریم خواهد رفت و هیچ حالت دیگری وجود ندارد. بنابراین تصور نشود که اگر اصلاح‌طلبان تخریب شوند، رأی آنها به جناح رقیب می‌رود».

 
 

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر