کد خبر: 106880
A
دیده بان ایران:

چرا «حسین شریعتمداری» نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود؟

مرحوم شجونی پاییز سال 91 و در آستانه رسیدن به فصل انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با رسانه ها مدعی شده بود: "مردم به یک روحانی مجتهد رای نمی دهند؛ بلکه به یک پیرو و مقلد رهبری رای خواهند داد." شجونی حسین شریتعمداری را بهترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بود و گفته بود: "معتقدم کاندیدای اصلح حسین شریعتمداری است و وی را به دیگر کاندیداهای مطرح ترجیح می دهم."

چرا «حسین شریعتمداری» نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان به نظر می رسد این روزها بیش از انتخابات  ریاست جمهوری دو دوره قبل نگران وضعیت جبهه انقلابی در کشور است.

او شب گذشته به عنوان کارشناس در بخش خبری شبکه دوم سیما حضور یافت و ضمن انتقاد از برخی افرادی که برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند گفت: مگر کشور صاحب ندارد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شوید؟!

اشاره به نامزدهای اصلاح طلبی که علی رغم یقین داشتن به ردصلاحیت شان توسط شورای نگهبان، وارد کارزار انتخاباتی شده اند تا لااقل نشان دهند که پای کار و اصلاح امور کشورند.

دغدغه ای که به مذاق «برادر حسین» خوش نیامده و او را روی آنتن زنده رسانه ملی تا مرز فحاشی به جناح مقابل هم پیش برد.

به گواه بسیاری از کارشناسان وضعیت مشارکت مردم در انتخابات 28 خرداد آنقدر وخیم است که برخی از نامزدهای شاخص نزدیک به حاکمیت هم برای حضور در آن دچار شک و تردید شده اند و اگر اوضاع به همین منوال باشد شاید وارد گود هم نشوند.

از طرفی طبق شواهد موجود، اصولگرایان اساساً دغدغه مشارکت مردم را ندارند و اصلی ترین مشکل آنها یافتن «رئیسی» انقلابی از بین نامزدهای احتمالی است تا با خیالی آسوده پاستور را فتح نمایند.

اما یافتن همین «نامزد نهایی» هم تا اینجای کار اصولگرایانی که دو شقه شده اند را با معضل جدی مواجه کرده است. شورای وحدت با لیدری جامعه روحانیت مبارز که سعی می کند به دوران اوج خود برگردد، سازش را مدت هاست که کوک کرده و اعتقاد دارد سایر اصولگرایان باید به آنها ملحق شوند و در طرف مقابل، شورای ائتلاف با لیدری چمران و طیف محمدباقر قالیباف بر این باور است که آنها حق آب و گل بیشتری در بین اصولگرایان و البته کشور دارند و «وحدت»  باید حول محور آنها بچرخد.

تا اینجای کار اصولگرایان که تا همین چند هفته قبل برای سوار کردن نامزدهای خود یک مینی بوس اجاره کرده بودند حالا با توجه به افزایش نامزدها در صدد تهیه یک یا چند دستگاه اتوبوس هستند تا در مرحله نخست؛ نامزدها را یک جا جمع کنند، و سپس ضمن توجیه کردن آنها، این قائله وحدت را هر طوری که شده بخوابانند.

هر چند اجرای آنچه طی دو خط برنامه ای که در بالا به آن اشاره شده به همین سادگی هم نیست و نخواهد بود چرا که در صورت حاضر نشدن «ابراهیم رئیسی» در انتخابات، اصولگرایان باید دست به دامن نیروی ماورائی شوند. اما در این بین پیشنهاد وحدت پیرامون «حسین شریعتمداری» می تواند برای این جریان انقلابی وسوسه انگیز باشد.

مرحوم شجونی پاییز سال 91 و در آستانه رسیدن به فصل انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با رسانه ها مدعی شده بود: "مردم به یک روحانی مجتهد رای نمی دهند؛ بلکه به یک پیرو و مقلد رهبری رای خواهند داد."

شجونی حسین شریتعمداری را بهترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بود و گفته بود: "معتقدم کاندیدای اصلح حسین شریعتمداری است و وی را به دیگر کاندیداهای مطرح ترجیح می دهم."

برخی مدعی شده اند که شرایط امروز کشور نه تنها شبیه سال 91 شده است بلکه به مراتب بدتر از آن روزهاست. بنابراین نگارنده پیشنهاد می کند که دو شورای وحدت و ائتلاف در صورت حضور نیافتن ابراهیم رئیسی؛ به حسین شریعتمداری اقتدا کنند تا کشور را آنگونه که سالهاست آرزویش را دارد اداره نماید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان طی سالهای گذشته بارها مدعی شده است که مسائل کشور را بهتر و بیشتر از روسای جمهور می فهمد و توان حل مشکلات را دارد. 

بنابراین در کنار ادعای حل امور جاری مملکت که نامزدهای نظامی مدعی آن شده اند. بهتر است برای یک بار هم که شده شورای محترم نگهبان، برادر حسین را مجری اداره کشور کند تا آن شود که می طلبد.

منبع: دیده بان ایران

یغما فشخامی

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر