کد خبر: 106885
A

میرزایی‌نیکو: دستکاری بودجه فقط در مجلس یازدهم رخ داد

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون تلفیق بودجه‌های سنواتی در مجلس دهم، اتهام نمایندگان مجلس یازدهم درباره دستکاری جداول بودجه بعد از تصویب در صحن مجلس در سال‌های گذشته را کذب خواند.

میرزایی‌نیکو: دستکاری بودجه فقط در مجلس یازدهم رخ داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس دهم که سابقه عضویت در کمیسیون تلفیق را نیز دارد، درباره این موضوع در گفت‌وگویی گفت: هرگز چنین مساله‌ای در مجلس دهم رخ نداده و از اساس این کار مبنای قانونی و آیین‌نامه‌ای ندارد.

او افزود: مطمئن باشید که اگر کوچک‌ترین موردی از این دست از موارد در مجلس دهم رخ می‌داد همین آقایان بیرون مجلس جنجال‌های تمام‌نشدنی‌ای به راه می‌انداختند که چنین تخلفی صورت گرفته است.

میرزایی‌نیکو با انتقاد از ادبیات مجلس یازدهم خاطر نشان کرد که اگر آقایان می‌گویند این موضوع مبنای قانونی دارد بهتر است تعداد قابل توجهی از نمایندگان خود را در یک جلسه قانع کنند و دست از تسری دادن یک تخلف به ادوار دیگر بردارند.

او تاکید کرد: هیچ مبنای قانونی و آیین‌نامه‌ای در این زمینه وجود نداشته و ندارد.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم با اشاره به ماجرای رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون خاطرنشان کرد: عجیب است مجلسی با این همه ادعای حساسیت که برای اثبات ادعای خود درباره آقای تاجگردون چنین رفتاری را نشان داد این‌گونه عمل می‌کند.

میرزایی‌نیکو یادآوری کرد که کمیسیون تلفیق قبل از آغاز به کار آیین‌نامه خود را درباره چگونگی کار این کمیسیون به رأی همه اعضا می گذارد و مساله روند کار و رأی‌گیری بودجه باید رأی‌گیری شود و مورد توافق همه اعضا باشد.

او درباره نحوه کار کمیسیون تلفیق در مجلس دهم گفت: در ۲ دوره‌ای که من بودم هرگز چنین مساله‌ای نبود که بعد از تصویب اعداد تغییر کند، البته جداول به صورت کلی مورد رأی‌گیری قرار می‌گرفت و مهم اعداد و ارقام اصلی جداول بود که این مورد هم توسط کمیته‌ای که به شکل تخصصی روی این موضوع کار می‌کرد، گزارش آن را به صورت شفاف به نمایندگان می‌داد و هرگز در مجلس چنین بحثی مطرح نشد.

 

منبع: اعتماد انلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر