کد خبر: 107062
A

مدیر حوزه‌های علمیه قم خطاب به برخی کشورهای عربی: کسانی که در قلب شان مرض دارند به سرعت به سمت اسرائیل رفتند و با آنها آشتی کردند

دیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان خیانت سران مسلمان نمای بعضی از کشورهای اسلامی، افزود: این گروه خیانت کردند ولی بر اساس وعده خداوند قطعاً آنها شکست خورده و رسوا می‌شوند. کسانی که روابط خود را عادی کردند سزای این خیانت را بر اساس وعده الهی خواهند دید. کسانی که در قلب شان مرض دارند به سرعت به سمت اسرائیل رفتند و با آنها آشتی کردند قطعاً خداوند متعال نیز آنها را رسوا خواهد کرد.

 مدیر حوزه‌های علمیه قم خطاب به برخی کشورهای عربی: کسانی که در قلب شان مرض دارند به سرعت به سمت اسرائیل رفتند و با آنها آشتی کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، صبح چهارشنبه در کنگره قدس شریف که در آستانه روز جهانی قدس، به صورت مجازی برگزار شد با ابلاغ سلام و درود به برادران و خواهران، علما، رزمندگان و مجاهدین در راه دفاع از مقدسات امت اسلامی، گفت: از خداوند متعال می‌خواهم که همه ما شاهد آزادی قدس شریف باشیم چرا که خداوند عزت مسلمانان و خواری و ذلت منافقان را در آن قرار داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه صهیونیست‌ها با ایجاد توان نظامی بالا در خود، سعی بر ایجاد هراس در سایر کشورها را داشتند، تصریح کرد: آنها توان نظامی مهلکی را برای خود ایجاد کردند ولی آنچه در برابر این تجاوز ایستاد، روحیه جهادی و فتاوایی بود که از سوی علما در همه جهان اسلام صادر شد. فتاوایی که مبارزه با اشغالگری اسرائیل و فلسطین را واجب دانست و ان‌شاءالله این مبارزه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

آیت الله اعرافی با اشاره به غرور، تکبر و زیاده خواهی بیش از حد صهیونیست‌ها، افزود: غرور صهیونیست‌ها به حدی گسترده شد که می‌خواستند از نیل تا فرات را بگیرند و کل ملت‌های منطقه را تحت تسلط خود در آورده و قدرت‌های منطقه را کنترل کند و سرزمین خود را توسعه ببخشد.

امام جمعه قم با اشاره به مواضع شخصیت‌های دینی در سراسر دنیا در خصوص جبهه مقاومت، تاکید کرد: موضع گیری های متعددی در تأیید و حمایت از اقدامات جبهه مقاومت از سوی شخصیت‌های دینی مختلف به خصوص از سوی مراجع عظام تقلید قم و نجف اشرف انجام شده و اخیراً نیز آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ، به صراحت اعلام کرد که دفاع از فلسطین واجب است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار روز جهانی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بود، تصریح کرد: حضور فلسطینی‌ها در کشورشان حقی است که هیچ کسی نمی‌تواند آن را بگیرد و این حق تا ابد باید بماند. از آن زمان جنایت‌های زیادی در مقابل دیدگان جهان و با حمایت نیروهای بزرگ و ابرقدرت‌ها و توطئه برخی کشورهای عربی رخ می‌دهد. رژیم‌هایی که با رژیم صهیونیستی تبانی کرده و به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند و برای صهیونیست‌ها در کشور خود سفارت ایجاد می‌کنند و به سادگی حق حاکمیت مردم فلسطینی را فراموش کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان خیانت سران مسلمان نمای بعضی از کشورهای اسلامی، افزود: این گروه خیانت کردند ولی بر اساس وعده خداوند قطعاً آنها شکست خورده و رسوا می‌شوند. کسانی که روابط خود را عادی کردند سزای این خیانت را بر اساس وعده الهی خواهند دید. کسانی که در قلب شأن مرض دارند به سرعت به سمت اسرائیل رفتند و با آنها آشتی کردند قطعاً خداوند متعال نیز آنها را رسوا خواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز شکست جبهه استکبار و صهیونیست معلوم شده است، تصریح کرد: امروز زمان پیروزی‌های جبهه مقاومت است. در گذشته می‌دیدیم که تانک‌های رژیم صهیونیستی که آنها را ارتش شکست ناپذیرمی نامیدند وارد کشورهای اسلامی می‌شدند ولی امروز تانک‌ها به خودروهای انتقال اجساد صهیونیست‌ها مبدل شدند و امروز موشک‌های مقاومت در همه اماکن زیر بنایی رژیم صهیونیستی فرو می‌ریزد.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به تضعیف صهیونیست‌ها در وضعیت کنونی، تاکید کرد: امروز بر همگان روشن شده است که اسرائیل از همه زمان‌ها ضعیف‌تر شده است. امروز نفوذ مقاومت به استحکاماتی رسیده که تصور می‌کردند که همیشه در امان است.

امام جمعه قم با اشاره به اختلاف و تفرقه افکنی صهیونیست‌ها در بین کشورها و خصوصاً کشورهای اسلامی، افزود: هدف بعدی آنها تلاش برای تضعیف محور مقاومت از طریق توطئه‌های مختلف است و سعی در تغییر میدان مبارزه از فلسطین به جنگ‌های داخلی دارند و این مساله به خوبی در جنگ یمن و سوریه و عراق مشاهده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حربه ترور شخصیت‌های علمی، دینی و سیاسی از سوی صهیونیست‌ها، افزود: در حالی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها معتقد بودند که با شهادت سردار سلیمانی، محور مقاومت تضعیف می‌شود، اما ثمره خون پاک ایشان باعث شده است تا امروزه نیز برای گذر از این پیچ تاریخی مهم به کمک جبهه مقاومت بیاید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی راهکاری برای حل مسئله فلسطین بر اساس نظرات رهبر معظم انقلاب ارائه نموده است، افزود: طرح صلحی است که بر اساس منافع کشورهای اسلامی و بر اساس معاهدات بین‌المللی است. زیرا رژیم صهیونیستی با هیچ قاعده اصیل حقوق بین‌المللی رژیم مشروعی نیست. قطع روابط اقتصادی و سیاسی و بستن سفارت‌های اسرائیلی در کشورهای اسلامی، دست برداشتن از ذلت ناشی از انفعالات سیاسی از سوی کشورهای اسلامی، حمایت مادی از مقاومت منطقه، ترک مذاکرات مخفیانه و علنی با اسرائیل، تشویق کشورهای اسلامی در مسیر قطعاً رابطه با اسرائیل، کنارگذاشتن اختلافات ملی و مذهبی و همراه شدن در مسیر مبارزه با اسرائیل، اعلام سریع مخالفت با تمام روندهای عادی سازی رابطه با اسرائیل، حق بازگشت سوریه به عضویت در اتحادیه عرب از جمله راهبردهای اصلی است که باید در این زمینه انجام شود.

امام جمعه قم در پایان افزود: حوزه‌های علمیه بر اساس راهبردها و رهنمودهای علما و رهبر انقلاب بر این باور هستند که در ادامه مسیر مقاومت، به شکل همه جانبه از قدس شریف حمایت کنند. چنانکه ما بر اساس باورهای اسلامی، دفاع از قدس را وظیفه اصلی خود را می‌دانیم و این وظیفه نیز تا حصول نتیجه متوقف نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر