کد خبر: 107183
A
دیده بان ایران:

رئیسی؛ عید فطر اعلام کاندیداتوری می کند؟/ جایگزین ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه کیست؟

یک کانال تلگرامی همچنین خبر داده است که "سه نفر نامزد ریاست قوه قضاییه شده اند و مدتی است آموزش های خود را شروع کردند."

رئیسی؛ عید فطر اعلام کاندیداتوری می کند؟/ جایگزین ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه کیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ برخی خبرهای رسیده حاکی از این است که با توجه به رایزنی های اخیر ابراهیم رئیسی با آیت الله خامنه ای جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم؛ علی رغم خبری که صبح امروز سردار سعید محمد در نشست رسانه ای خودش اعلام کرد، ابراهیم رئیسی اذن حضور جهت ثبت نام را گرفته  و احتمالاً روز عید فطر راهی وزارت کشور خواهد شد.

این اتفاق در حالی رقم می خورد که روز پنج شنبه سایت رجانیوز ارگان رسانه جبهه پایداری از تلاش طیفی از اصول گرایان برای کنار گذاشتن ابراهیم رئیسی و فراهم کردن شرایط حضور برای کاندیدای خاص (قالیباف) خبر داده بود.

رجا نیوز مدعی شده؛ "کانال‌های محفلی گمنام تلاش داشتند تا حضور احتمالی رئیسی در انتخابات را به حضور احمدی‌نژاد پس از منع توسط رهبری در سال ۹۶ تشبیه کنند!"

رسانه های جبهه پایداری طی هفته های اخیر از تلاش تیم محمدباقر قالیباف برای جلوگیری از ورود ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خبر داده بودند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یک کانال تلگرامی نزدیک به ابراهیم رئیسی هم درباره اجازه رئیسی از رهبری نوشت: ابراهیم رییسی، دوشنبه دو هفته قبل مجوز‌ مهمی دریافت کرد که منابع خبری بسیار نزدیک به ایشان آن را مجوز‌ ورود‌ به انتخابات می دانند.

در جلسه افطاری، رهبر انقلاب صرفا میزبان بودند و آیت الله رییسی نیز از مطرح کردن مستقیم حضورش در انتخابات آتی ریاست جمهوری از باب حیا امتناع می کند.

بعد از اتمام جلسه هنگام خروج از دفتر معظم له، ابراهیم رییسی خطاب به حجت الاسلام حجازی می گوید که برنامه من برای حضور در انتخابات چیست؟ شما نکته و توصیه ای دارید؟ چه کنم؟

حجت الاسلام علی اصغر حجازی می گوید که مانند سال ۹۶ حضور پیدا کنید در انتخابات و مسأله ای نیست. بعد از این دیدار، رییسی به جمع بندی قطعی برای حضور در انتخابات رسیده است.

این کانال تلگرامی همچنین خبر داده است که "سه نفر نامزد ریاست قوه قضاییه شده اند و مدتی است آموزش های خود را شروع کردند."

به گزارش دیده بان ایران؛ پیشتر برخی رسانه ها از  آیت الله علیرضا اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور به عنوان یکی از گزینه های جایگزین رئیسی در دستگاه قضاء نام برده بودند.

گفتنی است فریدون عباسی، یکی از اصولگرایانِ مخالف نامزدی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اخیراً گفته بود: "معتقدم آقای رییسی برای سمت ریاست قوه مفید فایده‌تراز ریاست جمهوری است و اگر تیم‌های خوبی را به‌کار بگیرند موفق‌تر هم خواهند شد. مدیریت در این حوزه معمولاً ۱۰ ساله است. ایشان وقتی تولیت آستان قدس را کنار گذاشت که رییس قوه قضاییه شود، پس این سمت برایش اولویت پیدا کرد. حال بهتر است ایشان مسیر خود را تا انتها در این سمت دنبال کند تا بتواند کار‌های اساسی را در آن تشکیلات به سرانجام برساند."

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر