کد خبر: 10719
A
" دیده بان ایران " رفتارهای هنجار شکنانه نادرقاضی پور را بررسی می کند؛

تمام گردوخاک‌های "نادر خان"؛ از ضرب و شتم خبرنگار تا پاره کردن لایحه توسعه

نادر قاضی‌پور نماینده پرحاشیه مجلس، دیروز هم در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم در صحن علنی مجلس جنجال آفریداین اقدام قاضی پور بازتاب وسیعی در سطح فضای مجازی داشت و برخی کاربران با استنادات تاریخی، برای این رفتار خارج از عرف قاضی پور، مصادیق مشابهی را ارائه کردند.

تمام گردوخاک‌های "نادر خان"؛ از ضرب و شتم خبرنگار تا پاره کردن لایحه توسعه

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نادر قاضی‌پور نماینده پرحاشیه مجلس، دیروز هم در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم در صحن علنی مجلس جنجال آفرید و در مقابل دیده‌گان اعضای هیئت رئیسه، اقدام به پاره کردن متن برنامه ششم کرد؛ اقدامی که گویا علت آن، بی‌توجهی رییس مجلس به پیشنهادات قاضی پور در جریان بررسی ماده ۸۶ برنامه ششم توسعه بوده است.

این اقدام قاضی پور بازتاب وسیعی در سطح فضای مجازی داشت و برخی کاربران با استنادات تاریخی، برای این رفتار خارج از عرف قاضی پور، مصادیق مشابهی را ارائه کردند.

اما این قبیل رفتارهای هنجارشکنانه و بعضا مغایر با قانون و اخلاق از نادر قاضی پور مسبوق به سابقه می‌باشد و وی پیش‌تر به سبب اقوال و اعمالش بارها مورد نکوهش همکارانش در پارلمان و حتی مردم عادی قرار گرفته است؛ نکته قابل تامل آنکه تاکنون پرونده این نماینده پرحاشیه در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح نشده است.

در ادامه به برخی از این رفتارهای خارج از عرف این نماینده جنجالی اشاره خواهد شد:

 

7 شهریور 95؛ ضرب و شتم یک خبرنگار

روز یکشنبه 7 شهریورماه سال جاری پس از اتمام جلسه علنی مجلس، خبرنگاران و اصحاب رسانه مطابق رویه معمول به راهروهای بهارستان رفتند تا سوژه هایشان را در مصاحبه با نمایندگان مجلس پیگیری کنند؛ هنوز دقایقی از حضور خبرنگاران در راهرو بهارستان نگذشته بود که سروصدای مجادله لفظی و فیزیکی یک نماینده با یک خبرنگار، توجه همه را به خود جلب کرد.

مطابق انتظار نماینده درگیر در این صحنه کسی نبود جز نادر قاضی پور که پس از وارد آوردن ضربه مشت به سر خبرنگار روزنامه ایران، او را کشان کشان به سمت حراست مجلس می برد تا کارت مخصوص ترددش را ابطال کند.

گویا خبرنگار روزنامه ایران سوالی را پیرامون تشکیل فراکسیون ترک زبانان از قاضی‌پور که سردمدار این اقدام بوده، پرسیده و این امر چندان به مذاق جناب قاضی پور خوش نیامده و موجب شده نماینده ارومیه از کوره در برود و خبرنگار سوال کننده را اصلاحاتی و ضدولایت فقیه خطاب کند! 

محمد مهدی برومندی از اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پس از این اتفاق طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که «حق همه افراد برای شکایت به این هیأت محفوظ است و اگر شکایتی در‌این‌باره به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برسد، هیأت نظارت به موضوع ورود و آن را بررسی خواهد کرد».

پس از این اقدام خشن نادر قاضی پور، 215 تن از همکاران خبرنگار مضروب فارغ از طیف بندی‌های سیاسی، طی نامه‌ای به علی لاریجانی ضمن درخواست برای پیگیری ماجرا از سوی ریاست قوه مقننه به وی یادآور شدند که دوره شعبان‌بی‌مخ‌ها در خیابان گذشته است و چه تلخ است اگر مجلس شورای اسلامی از خیابان‌ها عقب بماند.

 

اسفند 94 ؛ انتشار فایل صوتی موهن

 

روز 12 اسفند 94 در شرایطی که نتایج دور نخست انتخابات مجلس دهم اعلام شده بود و نادر قاضی پور توانسته بود به عنوان منتخب اول ارومیه به مجلس راه یابد، روزنامه قانونی متن مکتوب فایلی را انتشار داد که محتوایی زننده و قبیح داشت و منتسب به نادر قاضی پور بود؛ قاضی پور بلافاصله انتساب این فایل به خود را منکر شد اما پس از آنکه این فایل صوتی در فضای مجازی پخش شد، وی چاره ای جز پذیرش و اقدام به شکایت از انتشار دهنده نداشت.

محتوای فایل به قدری زننده و مشوه بود که تقریبا تمامی رسانه‌های رسمی از انتشار کامل آن خودداری کردند اما مع الاسف صوت کامل این فایل در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش های مختلفی را برانگیخت.

جامعه زنان کشور و نهادهای مدنی حامی زنان نخستین شاکی این موضوع بودند؛ چرا که این فایل حاوی سخنان ناروا و ناشایستی پیرامون بانوان کشور بویژه زنان سیاستمدار و نماینده بود.

جمعی از زنان سابق، فعلی و آینده مجلس در همان مقطع به انتشار این فایل و محتوای قبیح آن واکنش نشان دادند و خواستار بازخواست قاضی پور شدند؛ برخی حتی بحث رد اعتبارنامه قاضی پور را توسط نمایندگان مجلس دهم مطرح کردند که گویا این موضوع به سبب تهدیدها و تطمیع‌ها، منتفی شد.

 

توهین به مردم قزوین؟!

 

از دیگر شاکیان این فایل جنجالی منتسب به قاضی پور، نمایندگان قزوینی ادوار مجلس بودند که اعتقاد داشتند قاضی پور در سخنان جنجالی‌اش با ذکر خاطره‌ای به مردم قزوین توهین کرده است؛ قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس هشتم که در سخنان موهن قاضی‌پور از وی هم نام برده شده بود نیز اعلام کرد در مراجع قضایی علیه این فرد اقامه دعوی می‌کند.

بعدها در جریان مجلس دهم، پس از آنکه کاظم دلخوش در نطق پیش از دستورش، شعری موهن پیرامون مردم قزوین سرود، داوو محمدی نماینده قزوینی مجلس اعلام کرد اگر در همان ابتدا با قاضی پور برخورد شده بود، دیگر نماینده ای به خود اجازه نمی‌داد چنین اظهارات موهنی را بیان کند.

 

گزارش از نیما صداقت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر