کد خبر: 107290
A

هاشمی طباء: اصلاح طلبان شاید مجبور شوند از «لاریجانی» حمایت کنند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «به نظر من اصلاح‌طلبان بر آقای لاریجانی به اجماع نمی‌رسند. اما ممکن است در شرایطی خاص و هنگامی که ببینند نامزد خاصی ندارند در شرایطی اجبارگونه از او حمایت کنند؛ آن هم نه همه اصلاح‌طلبان».

هاشمی طباء: اصلاح طلبان شاید مجبور شوند از «لاریجانی» حمایت کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ هنوز فضای انتخاباتی داغ نشده است؛ حتی هنوز جناح‌های سیاسی به نامزدهای اصلی خود نرسیده‌اند. چنین وضعیتی خاصه در جبهه اصلاح‌طلبی بیشتر موج می‌زند. شرایطی که گرچه 14شخصیت در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان مورد بررسی قرار دارند اما به نظر خود اصلاح‌طلبان هیچ‌یک از آنها یا امکان حضور در انتخابات را ندارند یا سرمایه خاصی متوجه آنها نیست.

سید مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی درباره وضعیت انتخاباتی جبهه اصلاحات گفت: «به نظر من هیچ‌یک از نامزدهای اصلاح‌طلب توانایی جذب رأی ندارند و نمی‌توانند وضعیت کنونی انتخابات که سردی خاصی بر آن حاکم است را تغییر دهند یا شگفتی‌آفرین باشند».

او درباره اینکه در شرایط فعلی اصلاح‌طلبان چه می‌توانند انجام دهند، بیان کرد: «من بلدم روغن را در جای خود بریزم اما بلد روغن ریخته را برگردانم. من نمی‌دانم چه باید بکنند. یک زمانی وقت مشورت گرفتن و مشورت دادن بود که گذشت و فرصت‌ها از دست رفته است و تا انتخابات که مدت اندکی به آن باقی است هم اصلاح‌طلبان کار خاصی از دستشان بر نمی‌آید».

این فعال سیاسی درباره احتمال و البته امکان حضور محمدجواد ظریف و حمایت اصلاح‌طلبان از او اظهار کرد: «شرایط آقای ظریف باتوجه به انتشار فایل صوتی از ایشان قدری مبهم است اما اگر نامزد و صلاحیتش تأیید شود، به میزانی می‌تواند بر مشارکت کلی تأثیر بگذارد اما نه اینکه لزوما رأی بیاورد».

هاشمی‌طبا درباره جایگاه انتخاباتی علی لاریجانی در بین اصلاح‌طلبان هم خاطرنشان کرد: «به نظر من اصلاح‌طلبان بر آقای لاریجانی به اجماع نمی‌رسند. اما ممکن است در شرایطی خاص و هنگامی که ببینند نامزد خاصی ندارند در شرایطی اجبارگونه از او حمایت کنند؛ آن هم نه همه اصلاح‌طلبان».

او همچنین درباره تحلیل برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه جبهه اصلاحات در این دوره باید نظاره‌گر باشد و کنش انتخاباتی نداشته باشد، یادآور شد: «این استدلال مبتنی بر این است که برخی می‌گویند به دلیل تجربه ناکامی که در حمایت از آقای روحانی به دست آوردیم، بهتر است نامزدی ارائه نکنیم و اصلا تحرک خاصی نداشته باشیم تا هم مجلس هم دولت یکدست شوند تا شاید بتوانند راه حلی برای رفع مشکلات به دست آید که به نظر من این تحلیل به نفع اصلاح‌طلبان نیست».

این فعال سیاسی در پایان گفت: «به نظر من باید نهادهای بالادستی مانند شورای عالی امنیت ملی یا رهبری یک راهبردی تعیین کنند تا رؤسای جمهور بتوانند بر اساس آن عمل کنند تا دیگر شاهد اختلافات و نابسامانی‌ها نباشیم و در آن شرایط دیگری فرقی ندارد نامزد اصولگرایان پیروز شود یا اصلاح‌طلبان زیرا مسئله حل مشکلات مردم است نه اینکه چه جناحی روی کار آید و اصلا اگر قرار باشد نگاه ملی داشته باشیم، اصولگرا و اصلاح‌طلب بودن چه فرقی می‌کند؟».

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر