کد خبر: 107295
A

مشرق نیوز انفجارها در مدرسه دخترانه در غرب کابل کار داعش بود نه طالبان!/ آمریکا و عربستان برای حضور داعش در افغانستان مقدمه چینی می کنند

این سایت نزدیک به جناح تندروی کشور نوشت: شواهد بسیاری نیز وجود دارد که کشورهای خارجی نظیر امریکا و عربستان سعودی در حال فراهم کردن مقدمات ظهور مجدد داعش در افغانستان برای رسیدن به اهداف دراز مدت خود هستند.

مشرق نیوز انفجارها در مدرسه دخترانه در غرب کابل کار داعش بود نه طالبان!/ آمریکا و عربستان برای حضور داعش در افغانستان مقدمه چینی می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته ۳ انفجار انتحاری در منطقه دشت برچی در غرب کابل، یک مدرسه دخترانه را هدف گرفته و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها نفر از شیعیان مظلوم هزاره افغان به ویژه دختران دانش آموز خردسال در این محل شد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان این حمله را "تروریستی" خوانده و محکوم کرده است. در اعلامیه ارگ به نقل از اشرف غنی، رئیس جمهور، گفته شده که "طالبان با تشدید جنگ نامشروع و خشونت بار نشان دادند که متمایل به حل بحران کنونی از طریق صلح‌آمیز نیستند و با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده بخاطر صلح را سبوتاژ می‌کنند."

بر اساس این اعلامیه آقای غنی این حمله را به طالبان نسبت داده و آن‌را جنایت بشری و ضد ارزش های اسلامی دانسته.

از سوی دیگر شورای عالی مصالحه نیز با انتشار اعلامیه جداگانه این حمله را "غیرانسانی و بزدلانه" خوانده است که در ماه رمضان علیه مردم و کودکان صورت گرفت. عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه نیز با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نوشته که طالبان این حمله را محکوم می‌کند. او نوشته که "این حملات علیه مردم ملکی انجام شده و متأسفانه تلفات زیاد وارد کرد." او این حمله را کار گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش، خوانده و دولت افغانستان را متهم به حمایت از این گروه کرده است.

سایت مشرق نیوز نزدیک به جناح تندوری کشور در حالی که هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته در گزارشی خبر داده است که "از آنجاییکه سالهاست ارتش افغانستان و گروه طالبان در حال درگیری با یکدیگر در مناطق مختلف این کشور هستند، رسانه‌های منطقه‌ای سریعا تلاش کردند تا مسئولیت این حملات را متوجه این گروه کنند اما ذبیح الله مجاهد از رهبران گروه طالبان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این گروه به هیچ عنوان در این حملات وحشیانه دست نداشته و حمله فوق توسط شاخه‌ای از گروهک تروریستی داعش انجام شده که عواملی از درون دولت افغانستان نیز از آنها حمایت می‌کنند.

اما شواهد بسیاری نیز وجود دارد که کشورهای خارجی نظیر امریکا و عربستان سعودی در حال فراهم کردن مقدمات ظهور مجدد داعش در افغانستان برای رسیدن به اهداف دراز مدت خود هستند.


منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر