کد خبر: 107322
A

دیروزنامه/ میرحسین موسوی: آمده ام ایرانی شایسته ایرانی بسازم/ کروبی: نظامیان مجاز به دخالت در انتخابات نیستند/ عکس

۱۹/اردیبهشت/۱۳۸۸ - روز شنبه- نخست وزیر دوران جنگ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ایران برای نامزدی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد و مهدی کروبی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و دیگر رقیب اصلاح‌طلب محمود احمدی نژاد هم ساعتی قبل از این اتفاق نام خود را در ستاد انتخابات برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت کرد.

دیروزنامه/ میرحسین موسوی: آمده ام ایرانی شایسته ایرانی بسازم/ کروبی: نظامیان مجاز به دخالت در انتخابات نیستند/ عکس

به گزارش دیده بان ایران؛ 12 سال پیش در چنین روزی میرحسین موسوی و مهدی کروبی با حضور در وزارت کشور جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند.

۱۹/اردیبهشت/۱۳۸۸ - روز شنبه- نخست وزیر دوران جنگ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ایران برای نامزدی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد و مهدی کروبی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و دیگر رقیب اصلاح‌طلب محمود احمدی نژاد هم ساعتی قبل از این اتفاق نام خود را در ستاد انتخابات برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت کرد.

میر حسین موسوی پس از ثبت نام در دهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: «آمده‌ام تا به صورت صریح و روشن از تولید ملی در کشاورزی و صنعت و همه‌ فعالیت‌های مفید اقتصادی پشتیبانی کنم. آمده‌ام تا حامی مستضعفین باشم. آنانی که فشار تورم قامت‌شان را خم کرده و سیاست‌های نادرست اقتصادی عزت‌شان را نشانه رفته است. آمده‌ام تا اشتغال را دغدغه‌ هر روزه‌ دولت قرار دهم. آمده‌ام تا با گسترش بیمه‌های همگانی قدمی در جهت آزادی اقشار مردم از فقر و رهایی آنها از نیاز بردارم. اقشاری که استقلال کشور و عظمت جمهوری اسلامی مرهون فداکاری و فضیلت‌های آنها است.»

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، نیز سیاستی را که محمود احمدی‌نژاد تاکنون پیش برده اشتباه ارزیابی می‌کند و بر اقدام‌های او خط بطلان می‌کشد: «سیاست احمدی‌نژاد سبب شد که ایران همچنان دشمنان بیشتری نصیبش شود.»

آقای کروبی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، دخالت بسیج در انتخابات را بی معنا دانست و گفت:‌ «فرمانده محترم نیروی سپاه، برادر بسیار معزز و محترم جناب آقای جعفری نکته‌ای گفته که برای من بسیار تعجب‌آور بود؛ او بسیج را در دو بخش تعریف کرده و فرموده‌اند یک بخش بسیج نیروی نظامی و یا وابسته به نظامی است که نباید در انتخابات دخالت کند. اما یک بخش دیگر بسیج بیشتر به امور امداد و یا فرهنگ توجه می‌کند که دخالت آن در انتخابات اشکال ندارد. این عبارت تازه‌ای است،گویا قرار است ما هر روز حرف‌های بدیع و تازه بشنویم.»

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود:«اگر کوچکترین تخلفی شود محکم می‌ایستم و از صحنه بیرون نمی‌روم. عکس‌العمل نشان می‌دهیم پیامد آن به عهده‌ برادران بزرگوار است که اوضاع واحوال را مناسب نمی‌بینند و احساس خطر کرده‌اند و برای خود آوازهایی می‌خوانند.»

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر