کد خبر: 10739
A

وزارت خارجه عربستان:‌ اسناد ویکی‌لیکس "جعلی" است

یک مسئول وزارت خارجه عربستان مدعی شد که بیشتر اسنادی که سایت ویکی‌لیکس آنها را افشا می‌کند، جعلی هستند.

وزارت خارجه عربستان:‌ اسناد ویکی‌لیکس "جعلی" است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ ابراهیم المعیقل، مشاور وزیر امور خارجه عربستان که ناظر بر برنامه‌های توسعه‌ای و تحولاتی است، با اشاره به حساسیت بالای کار در این وزارتخانه و سختی‌های کار در آن برای کارکنانش گفت: بار مسئولیت امنیت اطلاعاتی بر دوش عامل انسانی است و نه بعد فنی، و همه ما می‌دانیم بیش از ۸۵ درصد خطاهای امنیتی ناشی از عامل انسانی است و عامل انسانی اشتباهات را با ثبت اطلاعات آغاز می‌کند.

 المعیقل با اشاره به همکاری وزارت خارجه با مرکز ملی امنیت الکترونیکی وابسته به وزارتخانه جهت دفع حملات الکترونیکی که غالبا از چند جهت و کشور اعمال می‌شود، گفت: این حملات در برخی مقاطع زمانی جهت از کار انداختن سیستم یک اداره یا نهاد مشخص افزایش می‌یابند.‌

وی درمورد اینکه وزارتخانه مجموعه بزرگی از اسناد را گم کرده گفت: بله برخی طرف‌ها ادعا دارند که اسنادی از وزارتخانه را در اختیار دارند، من از برخی از این اسناد افشا شده اطلاع یافتم و در آنها تقلب بزرگی دیدم، جعل سند کاری آسان است، ابتدا جنجال بسیاری به پا شده و سپس مساله به طور کلی فراموش می‌شود،‌ حالا میلیون‌ها سندی که آنها ادعا می‌کردند کجا هستند، عاقلانه نیست که آنها میلیون‌ها سند را به دست آورند اما چهار سال آن را منتشر نکنند و اجازه دهند این اسناد ارزش خود را از دست بدهند، این مساله تردیدهایی را در مورد صحت این ادعاها ایجاد می‌کند.

این مسئول وزارت خارجه عربستان در ادامه با اشاره به اینکه هر دو روز شاهد یک حمله الکترونیکی جدید و برنامه ریزی شده علیه کشور هستیم،‌ تاکید کرد که مساله امنیت اطلاعاتی تفکیک، تردید، تعلل و یا تعطیلی نمی‌پذیرد و ما به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.

 براساس اسناد فاش شده از طریق هک آرشیو وزارت خارجه و کشور و همچنین آرشیو دستگاه اطلاعات عربستان، مقامات این کشور بیش از هرچیز از مداخله روسیه در جنگ سوریه هول و وحشت داشتند.

براساس این اسناد که تاریخ آنها به اوایل ۲۰۱۲ بازمی‌گردد، ترس عربستانی‌ها در حدی بود که مقامات سعودی را از آغاز بحران بر آن داشت که رسانه‌های وابسته به خود را از انتقاد رهبران روس بازدارند.

در این اسناد آمده است: باید به این مسئله مهم اشاره کرد که اگر نظام سوریه به هر نحوی بتواند پایدار بماند و از این بحران عبور کند مأموریت اول و اصلی پس از آن انتقام از کشورهایی خواهد بود که علیه نظام سوریه هستند. هدف اول نیز عربستان و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود. برای همین باید تمامی راه‌ها را برای "سرنگونی" نظام سوریه در پیش گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر