کد خبر: 10748
A

بروجردی: حضور مستشاری ایران در سوریه با اجازه دمشق بوده و نقض حاکمیت سوریه نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان گفت:‌ اگر ما در سطح مستشاری در سوریه حضور داریم، با درخواست و هماهنگی دولت دمشق صورت گرفته است و این اقدام دخالت در امور داخلی کشورها نیست.

بروجردی: حضور مستشاری ایران در سوریه با اجازه دمشق بوده و نقض حاکمیت سوریه نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بروجردی این مطلب را امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در دمشق عنوان و تصریح کرد: همه دنیا می دانند که براساس قوانین بین المللی بدون اجازه دولت کشوری، ورود به آن کشور به معنای تجاوز به خاک آن کشور به شمار می آید.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر ایران و حزب الله سال ها در سطح مستشاری در سوریه حضور دارند، این حضور با هماهنگی و درخواست دولت دمشق صورت گرفته است، تاکید کرد: کسانی باید خاک سوریه را ترک کنند که بدون اجازه وارد شده اند و متجاوز هستند.

وی در خصوص دیدار با مقام های بلندپایه سوریه نیز گفت: دیدار با مقام های سوری بسیار مثبت بود و در زمینه روابط دو جانبه، بحث و گفت گو شد و پیام تبریک نمایندگان ملت ایران درخصوص پیروزی های اخیر و آزادسازی حلب را به آنها رساندم.

وی افزود:‌ همان طور که همه می دانید، یکی از سیاست های اصلی جمهوری اسلامی مبارزه با پدیده شوم تروریسم در منطقه است، ‌و از سوی دیگر حفظ تمامیت ارضی سوریه از اهمیت ویژه ای برای ایران برخوردار است.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امنیت مهم ترین نیاز منطقه است و ما با هر کسی که بخواهد بر خلاف این سیاست اقدامی انجام دهد، مخالفت خواهیم کرد.

بروجردی امروز همچنین با بشار اسد رئیس جمهوری، 'ولید المعلم' وزیر خارجه و نیز 'هدیه عباس' رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت و گو کرده است.

وی در راس هیاتی پارلمانی شب گذشته وارد دمشق پایتخت سوریه شد و مورد استقبال مقام های رسمی این کشور قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر