کد خبر: 107501
A

تاجزاده: التزام من به قانون اساسی بیشتر از التزام آیت الله جنتی است/ شورای نگهبان اگر من را تایید کند یعنی نظام آماده تن دادن به تحولات بزرگ است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: در انتخابات مجلس خبرگان آیت الله جنتی هم منصوب رهبر است و هم نامزد است و هم ناظر بر انتخابات. درست مانند این که در یک بازی فوتبال کسی هم داور باشد و هم مربی و هم کاپیتان! ما در فوتبال این را رعایت می کنیم. سالها برای بازی استقلال و پرسپولیس داور از خارج می آوردند تا بی طرفی داور تضمین شود اما در امر انتخابات و سرنوشت کشور رعایت نمی کنیم.

تاجزاده: التزام من به قانون اساسی بیشتر از التزام آیت الله جنتی است/ شورای نگهبان اگر من را تایید کند یعنی نظام آماده تن دادن به تحولات بزرگ است

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی نصیری، سردبیر اسبق روزنامه کیهان در تازه ترین گفت وگوهای خود در قالب برنامه عصر حیرت با مصطفی تاجزاده به گفت وگو نشسته است که بخش هایی از آن را در پی می خوانید:

نصیری: جناب آقای تاجزاده! گفته می شود هر جایی امروز نشانی از افراط و تندروی وجود دارد و اصلاح طلبان از آنها در نقد و یا علیه نظام استفاده می کنند، ریشه در تفکرات و عملکرد خود اصلاح طلبان در دهه شصت  دارد که آن سوی میز و سوار بر قدرت بودند، مثلا: 

اگر از امنیتی بودن فضا گله می کنید شما خود امنیتی بوده اید. 

اگر از سانسور و فضای بسته فرهنگی و هنری حرف می زنید شما ها اولین سانسورگران در وزارت ارشاد دوران آقای خاتمی بوده اید و  باعث بیکار کردن خیلی از هنرمندان شده اید. 

 اگر به برخورد با شل حجابی و بی حجابی اعتراض دارید شما اصلاحاتی های امروز از جمله آقای دکتر روحانی و نیز مرحوم هاشمی در صف اول برخورد با شل حجابان و تنگ کردن عرصه بر آنها بوده اید. 

در باره سیاست خارجی مهاجم و خلاف عرف بین المللی و چیزی که الان از آن به عنوان میدان یاد می شود، نیز شماها نقش داشته اید.

 حتی اگر از فقدان ساز وکاری موثر در قانون اساسی برای نظارت بر رهبری ایراد می گیرید دوستان شما مانند آقایان کروبی و نوری و خویینی ها مانع از گنجاندن چنین ماده ای در قانون اساسی هنگام بازنگری شدند.

همچنین شماها طرفدار ولایت مطلقه فقیه در زمان امام بودید اما آیت الله خامنه ای منتقد آن بود و با حضرت امام نیز چالشی نظری و فقهی داشت و حتی به خطبه های نماز جمعه کشاندند و من یادم است که از این جهت مورد نقد جدی روحانیون مبارز و جریان چپ آن روز و اصلاحات امروز قرار گرفتند. 

پاسخ حنابعالی به این سئوال چیست؟ 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر