کد خبر: 10752
A

لاریجانی خطاب به نماینده معترض: به عقل ناقصم این ‌می‌رسد، نمی‌دانم به عقل ناقص شما چه می‌رسد

رئیس مجلس در برابر تذکر مصری نسبت به عملکرد هیئت رئیسه مجلس، گریزی به نقل قولی از شهید مطهری زد و گفت: مرحوم مطهری وقتی به این جور جاها می‌رسید، می‌گفت «به عقل ناقص ما این می‌رسید.» ‌ما نمی‌دانیم به عقل ناقص شما چه می‌رسد.

لاریجانی خطاب به نماینده معترض: به عقل ناقصم این ‌می‌رسد، نمی‌دانم به عقل ناقص شما چه می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در شیفت دوم جلسه امروز- چهارشنبه، 15 دی-  حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر با تکیه به اصل 118 که به بی طرفی هیئت رئیسه تأکید دارد، تذکر داد. او گفت: مواردی را می‌بینیم که به نظرمان می‌رسد عین تبعیض است مثلا شما گفتید براساس ماده 184 آیین نامه داخلی جلسات صحن برای برنامه برگزاری می‌شود و بر این اساس گفتید که هیچ پیشنهادی بنا نیست، داده شود، پس این پیوست ها چطور چاپ شده است؟

وی افزود: ما نمی‌دانیم رویه شما به چه صورت است یک زمانی می‌گویید می‌پذیریم و یک زمانی می‌گویید نمی‌پذیرم. خدا وکیلی یک روش عادی را قبول کنید. تا بنده بدانم که شما پیشنهاد و الحاقی می‌پذیرید یا نه. این حق همه نماینده‌ها است. گاهی هم می‌بینیم شما یک تذکر می‌پذیرید و یک وقتی هم نمی‌پذیرید.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: ما از دوستان خواهش کردیم.  چون ما خیلی عقب هستیم. الان آخر هفته است و ماده 89 هستیم، لایحه برنامه ششم 140  ماده است،‌این بار خیلی طول کشیده است. شما هم خسته شدید،‌به این دلایل ما خواهش کردیم که دوستان تا جایی که ممکن است جلوی خودشان را بگیرند و پیشنهاد ندهند،‌برخی از آقایان گوش کردند و برخی گوش نکردند و پیشنهاد دادند.

رئیس مجلس ادامه داد: ما به خاطر وقت می‌گوییم، فرق نمی‌گذاریم، ما خواهش کردیم که پیشنهاد نکنید. اما خب برخی می‌پذیرند و برخی نمی‌پذیرند من الان هم میگویم تا جایی که می‌توانید، پیشنهاد ندهید.

در ادامه مجلس  عبدالرضا مصری در مخالفت با پیشنهاد حذفی که از سوی دامادی مطرح شد، اظهار نظر کرد، اما به دلیل آنکه در بخش‌های از صبحتش به عملکرد هیئت رئیسه و شخص امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  عضو هیئت رئیسه انتقادهای تندی را مطرح کرد، لاریجانی در چند جمله واکنش نشان داد.

مصری گفت: ما از صبح تا حالا هر چه دستکاری کردند سکوت کردیم، خلاف آیین نامه و قانون اساسی عمل شد هیئت رئیسه برای بی طرفی قسم خورده است. اقای رنجبرزاده پیشنهادی می‌دهد که به نام خودش نیست،‌اگر بنده می‌خواستم صحبت کنم اجازه نمی‌دادند چون می گویند پیشنهاد مکتوب را فقط کسی میتواند بیگوید که ثبت شده است، ما همه را تحمل کردیم.

رئیس مجلس گفت: آقای مصری شما لفظی به کار بردید که هیئت رئیسه تقلب کردند. اینگونه نبود. تا آنجا که می‌توانیم رعایت آیین نامه را انجام می‌دهیم. به قول مرحوم مطهری که وقتی به این جور جاها می‌رسید، می‌گفت «به عقل ناقص ما می‌رسید.» ‌ما  نمی‌دانیم به عقل ناقص شما چه می‌رسد.(خنده)


منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر