کد خبر: 107697
A

علی لاریجانی: سیاست نه "پادگان" است نه "دادگاه" که با تشر و دستور اداره شود/ مستقل در انتخابات شرکت کردم

رئیس سابق مجلس گفت: مسائل امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل نیست.

علی لاریجانی:  سیاست نه "پادگان" است نه "دادگاه" که با تشر و دستور اداره شود/ مستقل در انتخابات شرکت کردم

به گزارش دیده بان ایران؛  علی لاریجانی رییس سابق مجلس شورای اسلامی پس از ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: سوال مهم در کشور این است که مساله امروز ایران چیست؟ قبل از این که پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم بدلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود با چند اقدام نمایشی پوپولیستی، مساله قابل حل است و یا کلید جادویی وجود دارد و یا با سوپرمن‌بازی و داغ و درفش می توان به راه حل رسید.


وی افزود: امام خمینی (ره) یک حکیم بود و رهبران صدر انقلاب اسلام با عقلانیت، پایه های انقلاب اسلامی را سامان دادند. پس چرا امروز وضع چنین است؟ چون عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کرده اند و با سوار شدن بر موج احساسات و با پناه بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی آرمان های امام هزینه های گزافی را برای زندگی مردم ایجاد کرده اند.

لاریجانی تاکید کرد: آنان با صدای  بلند همبستگی ملت را مخدوش کردند و به تعبیر شهید مطهری فرصت طلبان آنقدر تند و افراطی شعار می دهند تا انقلابیون را کنار بزنند.  

این داوطلب کاندیداتوری  انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر من تعبیر علم بی بحث که سعدی گفت در عدم گفت و گوی داخلی و تبدیل شدن اختلاف ها به دشمنی ها ظهور پیدا کرد.عده ای فقط به دنبال تجزیه مردم هستند و این نهایت بی هنری است. هنر آن است که گامها در طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در جهت ایجاد اراده قوی تر در بعد ملی برای طرح مسایل کشور باشد.

وی با بیان اینکه بنابراین یک مساله مهم ایجاد وفاق و وحدت و همبستگی ملی در کشور است، یادآور شد: در نبود آن توسعه فراهم نمی شود. ثبات و آرامش برای زندگی مردم ایجاد نمی گردد. موضوع دیگر حل مسال پیچیده بین المللی و منطقه ای است که طولانی آن به زندگی مردم لطمه می زند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی کشور هدف اصلی آن باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد، گفت: تجربه کشورهایی که در 20 سال اخیر جهش اقتصادی داشتند نشان می دهد که سیاست خارجی و اقتصاد آنها یک هدف را دنبال کردند و سیاست خارجی در خدمت توسعه کشور بوده است.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا خیلی روشن است که جهش تولید و پرش اقتصادی داخلی نیازمند باثبات سازی و تعادل در صحنه بین المللی است. نه هر روز با اقدامی مساله جدید ایجاد کنیم که هزینه آن را مردم در زندگی خود بدهند. برای گذر از صفت ملک بی سیاست اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت و افراد رای می دهند که هر نوع مشکلات نظیر مسایل پیچیده بین المللی را حل کنند، اظهار کرد: نه آن که درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و نه این که با طرح مسایل فرعی و افزایش مشکلات، ملت را نردبانی برای هوس های سیاسی پوپولیستی خود کنند. ضمن آن که صحنه بین المللی با شعارهای تند غریزی آرام نمی گیرد. رونق مدیریت صحنه بین المللی و انقلابی عمل کردن در این مقطع آن است که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشورها در بیاوریم و نه این که در داخل شعار دهند و ما نفت را با زحمت بفروشیم ولی پول آن در حساب های خارجی بلوکه شود.


این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این چه نفعی برای ملت ایران دارد و چه تاثیری در زندگی آنها می گذارد؟ حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و قدرت اجرایی قوی است. با بی ارادگی در  حل مشکلات کشور و توهمات نابجا نمی توان آرامش مورد نیاز اقتصادی کشور را در صحنه بین المللی حل کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به صورت مستقل در انتخابات شرکت کردم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر