کد خبر: 107817
A

چند درصد کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ زن هستند؟ /۸۰ درصد کاندیداها بالای ۴۰ سال سن دارند

دوره گذشته ۱۶۳۶ نفر برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در این دوره ۶۸۶ نفر حاضر شدند.

چند درصد کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ زن هستند؟ /۸۰ درصد کاندیداها بالای ۴۰ سال سن دارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رییس ستاد انتخابات کشور گفت: مدارک ثبت‌نام کنندگان در اختیار شورای نگهبان قرار گرفت.

همزمان با پایان مقطع ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور، در  برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر سیما اظهار کرد: ما از ۲۱ اردیبهشت به مدت پنج روز ثبت‌نام‌ها را داشتیم. سنت سیاسی در کشور دارد شکل می‌گیرد که روز آخر تعداد بیش‌تری ثبت‌نام کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: تا پایان روز چهارم ۳۰۴ نفر و در روز آخر به تنهایی ۲۸۸ نفر آمدند. در مجموع ۵۹۲ نفر مراجعه کردند. در ادامه کار همه مدارک برای شورای نگهبان ارسال می‌شود. امروز دوستان شورای نگهبان آمدند و ما طی یک لیستی مدارک را به آن‌ها تحویل دادیم.

وی سپس گفت: دوره گذشته ۱۶۳۶ نفر برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در این دوره ۶۸۶ نفر حاضر شدند. به نظرم روند عقلایی و منطقی طی شده است. ما بر اساس ماده ۳۵ قانون بر این مورد تاکیدات زیادی داشتیم. من هم همیشه می‌گفتم افراد خود را با این قانون مطابقت بدهند و بعد برای ثبت‌نام بیایند.

رییس ستاد انتخابات کشور در رابطه با جنسیت ثبت‌نام کنندگان گفت: ۹۳/. آقایان و ۷/. خانم‌ها بودند. دوره قبل ۹۲ آقایان و ۸ درصد خانم‌ها بودند.

وی سپس با اشاره به ترکیب سنی ثبت‌نام کنندگان گفت: کسانی که بالای ۴۰ سال هستند جمعیت بیش‌ترمان بود. بیش از ۸۰/. در رنج ۴۰ و ۷۵ سال هستند.

عرف گفت: کارشناسی ارشد بیش‌ترین فراوانی را در سطح تحصیلات داشت. ۹۷ نفر دکتری داشتند. ۳۶/. امسال سابقه ایثارگری داشتند. آخرین آمار مربوط به کسانی بود که پیش‌تر در انتخابات شرکت کرده بودند که ۸/. آمار را تشکیل می دادند.

وی گفت: این دوره تقریبا همه گروه‌های سیاسی ثبتنام کردند. از جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلب و جریان اعتدال و مستقل افرادی آمدند و توزع نسبی از همه علایق و سلایق سیاسی خود را عرضه کردند که باید در مراحل بعدی شرایط نوعی صورت بگیرد که همه این گروه‌های سیاسی نمایندگان خود را داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر