کد خبر: 107895
A

عطریانفر : بیانیه رئیس سابق مجلس برای اصلاح طلبان جذاب بود/ لاریجانی امروز با لاریجانی سالهای فعالیت در صدا و سیما فاصله بسیار زیادی گرفته

عطریانفر : منطق مشارکت علی لاریجانی مبتنی بر واجد بودن یک سابقه اصولگرایی است که با رویکردهای مناسب اصلاح‌طلبانه در دوازده سال اخیر همراه شده است.

عطریانفر : بیانیه رئیس سابق مجلس برای اصلاح طلبان جذاب بود/  لاریجانی امروز با لاریجانی سالهای فعالیت در صدا و سیما فاصله بسیار زیادی گرفته

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، شرایط انتخابات را با توجه به تکمیل ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری تحلیل کرد و گفت: از میان چهره‌های برتری که ثبت‌نام کرده اند حدود ۱۰ نفر تایید صلاحیت خواهند شد و از میان این ۱۰ نفر یک پنج ضلعی از رقابتی پر مناقشه و جذاب شکل خواهد گرفت.

وی افزود: در رئوس این پنج ضلعی آقایان جهانگیری، لاریجانی، رئیسی، یک اصلاح‌طلب دیگر که میتواند پزشکیان باشد و یک اصولگرای دیگر که احتمالا سعید جلیلی است، قرار خواهند گرفت. در ادامه رقابت این پنج نفر در قالب یک سه وجهی ادامه پیدا می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به تشریح این سه وجهی رقابتی در انتخابات پرداخت و تصریح کرد: اضلاع این سه وجهی عبارت اند از ضلع اصولگرایان متشکل از آقایان رئیسی و جلیلی؛ ضلع اصلاح‌طلبان متشکل از آقایان جهانگیری و پزشکیان و ضلع آخر علی لاریجانی خواهد بود.

عطریانفر با اشاره به اینکه میدان انتخابات در نهایت بین جهانگیری، رئیسی و لاریجانی خواهد بود، اظهار کرد: به نظر می رسد در سه وجهی پیش رو، سعید جلیلی در نقش حامی و ذیل صورت بندی کلی آقای رئیسی و مسعود پزشکیان در حمایت و ذیل صورت بندی اسحاق جهانگیری وارد رقابت شده و ایفای نقش خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم کلان اصلاح‌طلبان این است که نامزدی که موقعیت خوبی در نظرسنجی‌ها دارد، بماند و دیگران به نفع او خارج شوند؛ این احتمال ضعیف هم وجود دارد که مسعود پزشکیان موقعیت مناسب تری نسبت اسحاق جهانگیری داشته باشد.

عطریانفر با بیان اینکه لاریجانی امروز با لاریجانی سالهای فعالیت در صدا و سیما فاصله بسیار زیادی گرفته، تاکید کرد: منطق مشارکت علی لاریجانی مبتنی بر واجد بودن یک سابقه اصولگرایی است که با رویکردهای مناسب اصلاح‌طلبانه در دوازده سال اخیر همراه شده است.

وی تصویر امروز لاریجانی را تصویری متفاوت از چهره اصولگرایی او برشمرد و بیان کرد: بیانیه علی لاریجانی در نشست خبری بعد از ثبت نام تصویر متفاوتی از او ارائه کرد که از منظر نگاه اصلاح‌طلبی بسیار جذاب و قابل احترام بود.

عطریانفر انتخابات پیش رو را انتخاباتی جذاب دانست و اظهار کرد: پیش‌بینی من این است که مشارکت از ۵۵ درصد هم بالاتر خواهد رفت و در چنین وضعیتی احتمالا انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد؛ اما اینکه کدام دو نفر به رقابت فینال راه پیدا کنند تحلیل‌های مجزایی خواهد داشت و اصلاح طلبان هم با توجه به دو نفر نهایی باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: با حضور با انگیزه اصلاحات مشارکت افزایش می‌یابد، بنابراین موقعیت اصلاح‌طلبان ارتقا پیدا خواهد کرد. اینکه تصور کنیم علیرغم دوقطبی شدن انتخابات، فضای رقابت و مشارکت سرد باشد توجیهی ندارد. توجه داشته باشیم که رهبر انقلاب هم تاکید کرده‌اند که به دنبال مشارکت حداکثری هستند.

عطریانفر در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات لاریجانی درباره «پادگان» و «دادگاه» برای اصلاحات جذاب بوده است، گفت: بله نکته کلیدی اظهارات لاریجانی همین جمله بود، همچنین بیان ضرورت آرامش سیاسی برای رسیدن به اهداف ملی و پاسخ به دغدغه‌های مردم از جمله نکاتی بود که مورد پسند اصلاح‌طلبان بود.

وی با بیان اینکه ادبیات انتخاباتی لاریجانی شباهت بسیاری به ادبیات انتخاباتی روحانی دارد، تصریح کرد: ممکن است فقراتی از صحبت‌های لاریجانی شبیه به روحانی یا خاتمی باشد؛ اما هرکس ادبیات و واژگان خود را دارد و متعلق به خود شخص است.

 

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر