کد خبر: 107918
A

علی اکبر ولایتی: به‌زودی در قدس به امامت آیت الله خامنه‌ای نماز می‌خوانیم

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ادامه تماس‌های خود با رهبران مقاومت فلسطین، روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تلفنی گفت‌وگو کرد.

علی اکبر ولایتی: به‌زودی در قدس به امامت آیت الله خامنه‌ای نماز می‌خوانیم

به گزارش دیده بان ایران؛ مشاور مقام معظم رهبری با تبریک پیروزی ها و موفقیت های فرزندان غیور ملت فلسطین و حماس به عنوان یکی از نیروهای مهم و تاثیرگذار در جهاد ارزشمند و تعیین کننده فلسطین و همچنین تسلیت شهادت جمعی از مردم مظلوم و از جمله زنان و کودکان فلسطینی گفت: مردم شریف فلسطین بیش از ربع قرن در برابر جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت کرده اند، با این جنایتکاران جنگیده اند و شهید داده اند  و نشان دادند که پرچمدار بیداری اسلامی هستند و امام خمینی(ره) هم سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار تلاش برای رهایی ملت ایران، برای رهایی فلسطین نیز تلاش نمودند و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام فرمودند.

ولایتی در ادامه تاکید کرد: حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) نیز با همان صلابت و جدیت این راه را ادامه داده اند و همواره بر حمایت همه جانبه از مردم فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام تاکید فرمودند و جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته در این صراط مستقیم الهی لحظه ای به خود تردید راه نداده و به حمایت های خویش از فلسطین ادامه داده است. 

وی تاکید کرد: ان شاء الله به زودی پیروزی به دست خواهد آمد و شما مصداق بارز جهاد در عصر حاضر هستید و مردم شریف فلسطین نشان داده اند با پرچمداری شما همواره پیشتاز حرکت آزادی بخش در جهان اسلام هستند.

ولایتی با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی، شهید راه قدس که جان خود را در این راه نثار کرد و خدمات بزرگی به برادران فلسطینی ارائه نمود، به روح پاک شهدای گرانقدر مقاومت و همه شهیدان ادای احترام نمود.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسئله فلسطین گفت: از مواضع و مطالب ارزشمند و قوی جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم و مایل هستم از طریق جنابعالی به مقام معظم رهبری و ملت ایران سلام و درود بفرستم و تاکید نمایم که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور های پیشرو برای حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف است و به لطف خداوند در سنگر نخست امت اسلامی برای دفاع از قدس، ارزشهای اسلامی و فلسطین حضور داریم.

وی افزود: به نظر ما آنچه در فلسطین در جریان است یکی از حلقه های زنجیره کشمکش بی امانی است که خود آن یک حلقه پیشرفته برای آزادی فلسطین محسوب می شود و هم اکنون نبرد گسترده ای در جریان است که به نام نبرد قدس و به خاطر قدس می باشد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: مقاومت، نماد قهرمانی و قدس هم سمبل قداست و پاکی است و قداست و قهرمانی در کنار یکدیگر قرار دارند و الحمدلله ملت فلسطین در همه جا یکپارچه شده اند و این نبرد برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی با اتحاد همه فلسطینی ها ادامه دارد و معتقدیم آنچه در جریان است به منزله یک تحول بزرگ محسوب می شود که باید بر اساس آن برنامه خود را پی ریزی کنیم و از آن برای ساختن یک واقعه بزرگ بهره ‌برداری نماییم و از خداوند مسئلت داریم که اسلام و مسلمین را چه در فلسطین و چه در ایران پیروز گرداند.

اسماعیل هنیه در پایان افزود: سلام و درود ما را به مقام معظم رهبری اعلام بفرمایید و از خداوند می خواهیم همه شهدای اسلام، ایران و به ویژه شهید سردار سلیمانی را مشمول عنایت خود قرار دهد. 

ولایتی هم در پایان ضمن تقدیر از این تلاش، شجاعت، تدبیر و ایستادگی اظهار امیدواری کرد به زودی و پس از پیروزی، در ایران با مقام معظم رهبری دیدار صورت گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر