کد خبر: 107961
A

فیروزآبادی: با بیش از ۴ دهه سابقه فعالیت، بزودی برنامه دولت «تحول و عدالت» را منتشر خواهم کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینجانب در مراحل بعدی فرآیند انتخابات، برنامه‌ها و راهکارهای مشخص دولت «تحول و عدالت» را که متناسب با یکصد و پنجاه مشکل و صورت مساله شناسایی شده در کشور تبیین و تدوین شده است ارایه و در معرض قضاوت عموم ملت شریف و عزیز ایران قرار خواهم داد.

فیروزآبادی: با بیش از ۴ دهه سابقه فعالیت، بزودی برنامه دولت «تحول و عدالت» را منتشر خواهم کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ سید ابوالحسن فیروزآبادی داوطلب نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای نوشت: امروز که به فضل الهی انقلاب اسلامی ایران با معماری خمینی کبیر و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب گام دوم خویش را آغاز کرده، نظام حکمرانی کشور در یک پیچ تاریخی و سرنوشت‌ساز به سر می‌برد و از این حیث انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به عنوان آخرین انتخابات قرن چهاردهم و طلوع قرن پانزدهم اهمیت شایانی دارد.

داوطلب نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری،  افزود: دولت در تاریخ سیاسی معاصر همواره نقطه‌ توازن و تعادل نظام حکمرانی کشورها بوده است. اما در عصر فضای مجازی (جهانی‌شدن، اطلاعاتی‌شدن، شبکه‌ای‌شدن، اجتماعی‌شدن و ...) که از مهم‌ترین پیامدهای آن «دولت‌گریزی» و «ساختارشکنی» برشمرده می‌شود، این نقطه توازن و تعادل دستخوش تغییرات اساسی شده است. بنابراین اگر دولت جدید (۱۴۰۰) نتواند ضمن اتکا به مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، نقش و کارویژه‌ خود را در این شرایط جدید در چارچوب یک نظریه جامع بازتعریف کند، نظام حکمرانی با چالش‌هایی جدی مواجه و کشور در لبه پرتگاهی قرار خواهد گرفت که تبعات و پیامدهای سهمگینی را در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی در پی دارد که «سرنوشتی جز عقب‌ماندگی و استعمار از جانب قدرت‌ها» نخواهد داشت.

فیروزآبادی در ادامه بیانیه خود به ابرچالشهای کشور اشاره کرد و فهرست‌وار این ابرچالشها را به شرح زیر برشمرد:

۱- مواجهه نامناسب دولت با تحولات جهانی؛

۲- فشار تحریمها و تعمیق مشکلات؛

۳- بحران آب، گرد و غبار، آلودگی هوا و سایر بحران‌های زیست‌محیطی؛

۴- بی‌عدالتی، فساد ساختاری، رکود اقتصادی، تورم و افزایش فقر و محرومیت، بحران اشتغال، رفاه نامناسب، آسیبهای فزاینده اجتماعی و فرهنگی، انسداد چرخش نخبگان و ... و جلوه‌دادن آنها بنحوی که امیدی به حل آنها نباشد؛

۵- افزایش حاشیه‌نشینی برآمده از مهاجرت روستا به شهر و از متن شهر به حاشیه (سقوط طبقه متوسط)؛

۶- عدم انسجام دولت و حکومت؛

۷- مداخله خارج از ضابطه نهادهای نظارتی در دولت؛  

فیروزآبادی ادامه داد: البته کشور برخوردار از فرصت‌های کم‌نظیری است که می‌تواند علاوه بر حل ابرچالش‌های پیش‌رو، باعث سربلندی و فتح قله‌های پیشرفت نیز شود. فرصت‌هایی چون:

۱- رهبری فرزانه و وحدت بخش؛  

۲- ملتی صبور و وفادار؛

۳- جوانان تحصیلکرده و متخصص؛

۴- منابع و ذخایر عظیم انرژی، معدنی و طبیعی؛

۵- موقعیت کم‌نظیر جغرافیایی و ژئوپلیتیکی؛

۶- اصالت تمدنی، هویتی و تنوع کم نظیر قومیتی؛

۷- تنوع کم‌نظیر زیستی و اقلیمی؛

۸- تغییر موازنه قدرت در مقیاس جهانی و منطقه‌ای و افزایش روزافزون قدرت ایران

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد:  استقرار یک دولت قوی، تحول‌خواه و عدالت‌مدار که دارای نظریه‌ای جامع و منسجم و برنامه کامل و موثر برای استفاده از فرصت‌ها جهت حل مشکلات، که مورد حمایت وسیع ملت باشد، برای تحول اساسی و ارتقاء امید در آحاد جامعه و بخصوص جوانان ضرورتی حیاتی دارد.  

فیروزآبادی ادامه داد: اینجانب با توجه به سابقه بیش از ۴ دهه فعالیت در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در عرصه‌های گوناگون، برخورداری از آگاهی نسبی از وضعیت جهان و ایران، بهره مندی از دانش فنی در سطح عالی و علوم انسانی، سابقه طولانی در سطوح مدیریت عالی حوزه فناوری کشور، تجارب طولانی در حوزه ارتباطات و فعالیتهای بین‌المللی و تعامل با شرکتهای بزرگ جهان (حدود ۴۰ کشور)، تجربه مدیریت کلان اقتصادی از جمله در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه‌های وابسته به آن، اشراف کامل بر قابلیت‌ها و ظرفیتهای فضای مجازی، تجربه مدیریت اجتماعی و شناخت آسیبهای جامعه، آگاهی و ایمان به توانمندی‌ها و ظرفیتهای کشور، تجربه اجرای پروژه‌ها در مناطق مختلف کشور و اشراف به مسائل استانها، تحقیق و تدریس در سطوح عالی دانشگاهی، اعلام آمادگی می‌کنم، آبرو و جان خود را برای خدمت به مردم و نظام اسلامی به میدان آورم. بطور جدی بر این باور و اعتقادم این دوره نیازمند حضور چهره‌های پرتجربه، توانمند و کارآمد – و نه لزوما تکراری- و بخصوص اطمینان‌بخش در سبد انتخاب مردم است و داوطلبان انتخابات باید برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم برنامه شفاف و فراتر از شعارهای کلی ارائه کنند.

وی افزود: اینجانب در مراحل بعدی فرآیند انتخابات، برنامه‌ها و راهکارهای مشخص دولت «تحول و عدالت» را که متناسب با یکصد و پنجاه مشکل و صورت مساله شناسایی شده در کشور تبیین و تدوین شده است ارایه و در معرض قضاوت عموم ملت شریف و عزیز ایران قرار خواهم داد. خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر