کد خبر: 108015
A

نادری: بیشتر رد صلاحیت‌های انتخابات شوراها در تهران به دلیل فساد اقتصادی بود/ اسامی نهایی شانزدهم خرداد اعلام می شود

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: برای برگزاری انتخابات شوراها حدود شش هزار صندوق در استان تهران خواهیم داشت.

نادری: بیشتر رد صلاحیت‌های انتخابات شوراها در تهران به دلیل فساد اقتصادی بود/ اسامی نهایی شانزدهم خرداد اعلام می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد نادری رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای تهران در نشست خبری خود که عصر امروز برگزار شد، گفت:در استان تهران پنج هزار و نهصد و سی هفت نفر در شانزده شهرستان و چهل و هشت شهر ثبت نام کردند که در مرحله اول بررسی‌ها  صلاحیت 508نفر در هیات‌های اجرایی و 1040نفر در هیات نظارت احراز نشد.

وی افزود: مجموعا هزار و پانصد و چهل و هشت رد صلاحیت شده در استان تهران وجود داشت که 1280نفر در مهلت چهار روزه مقرر به هیات عالی استان تهران طرح شکایت کردند  که به دلیل برخی مسائل تصمیم گرفتیم که پرونده همه رد صلاحیت‌شدگان را مجددا بررسی کنیم و بعضاً برخی پرونده‌ها سه بار دیگر بررسی شد و در نتیجه چهار صد و بیست و پنج نفر به گردونه انتخابات بازگشتند.

وی بیان کرد :در شهر تهران دو هزار و ششصد نفر داوطلب انتخابات شورا وجود داشت که در هیات‌های اجرایی 153نفر و در هیات‌های نظارت 481نفر رد صلاحیت شدند لذا مجددا پرونده‌ها را بررسی و در نتیجه 200نفر تأیید شدند و بنابراین حدود 90درصد داوطلبان استان تهران صلاحیت‌شان احراز شد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها،گفت: طبق قانون مرحله سومی برای بررسی صلاحیت‌ها در نظر گرفته شده که داوطلبانی که فکر می‌کنند در بررسی صلاحیت آنها اشتباهی صورت گرفته می‌توانند مجدداً به هیئت‌ نظارت مرکزی مراجعه کنند.

وی افزود: طبق قانون  احراز داوطلبان از مراجع  چهارگانه و برخی دستگاه‌های دیگر صورت می‌گیرد و اینکه بعضی می‌گویند فقط مراجع چهارگانه صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کنند، کاملا اشتباه است.

وی با اشاره به دلایل عمده رد صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات شوراها در تهران تاکید کرد : اکثر رد صلاحیت‌ها به‌خاطر مسائل مالی و فساد اقتصادی بود البته برخی ما را متهم کردند که بسیار سخت به بررسی صلاحیت‌داوطلبان می‌پردازیم در حالی که ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم تا افراد دارای فساد نتوانند وارد شوراها شوند البته در موارد اندکی موارد اخلاقی نیز در رد صلاحیت‌ها دخیل بود همچنین هفت نفر از اعضای شورای شهر فعلی که ثبت‌نام کرده‌اند مورد تایید قرار گرفته و بقیه نیز به دلایل مختلف صلاحیتشان احراز نشد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در تهران بیان کرد:اخیراً آقای نوروزی درباره شائبه رشوه‌گیری سه نفر از «کارمندان مجلس» در دوره قبلی انتخابات شوراها صحبت کردند که رسانه‌ها از آن برداشت اشتباهی داشتند، لذا این حواشی ربطی به نمایندگان ندارد.

وی ادامه داد: اسامی نهایی داوطلبان انتخابات شورا شانزدهم خرداد ماه اعلام خواهد شد و این افراد می‌توانند طبق زمان‌بندی تبلیغات خود را شروع کنند البته مرحله بعدی کار ما برگزاری انتخابات و نظارت بر مراحل مختلف آن است.

نادری عنوان کرد :برای برگزاری انتخابات شوراها حدود شش هزار صندوق در استان تهران خواهیم داشت البته هنوز این تعداد قطعی نشده  و  ما با صندوق‌های سیار کاملاً مخالف هستیم.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر حواشی ایجاد شده  که رد صلاحیت یکی از افراد اقلیت دینی در تهران به دلایل مذهبی بوده در حالی که چنین امری صحت ندارد و مسائل اختلاف سلیقه‌ای و مذهبی کوچکترین تاثیری در بررسی صلاحیت‌ها ندارد چرا که از همه ادیان و مذاهب در هیئت‌ عالی نظارت تایید صلاحیت شده داریم.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا به بررسی صلاحیت در نظرگیری اختلاف سلیقه‌ها باشد برخی معاونان شهردار اسبق تهران نیز رد صلاحیت شده‌اند.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر