کد خبر: 108024
A

فریدون عباسی: اتفاقاتی که در آبان ۹۸ افتاد حق مردم ایران نبود/ روحانی و رحمانی فضلی باید به دادگاه احضار می شدند/ قوه قضاییه وظیفه خودش را انجام میدهد اینکه نیاز به تشکر کردن ندارد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر قوه قضاییه وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد و به دنبال این است که عقب افتادگی ها را جبران کند، پس این حد تبریک گفتن نیاز نیست زیرا کار خود را انجام می‌دهد و آیا برای کاری که انجام می‌دهد باید تشویق شود؟. ما تشکر می‌کنیم که گذشته جبران شود اما باید اشتباهات خودمان را هم برای مردم بازگو کنیم تا سرمایه اجتماعی دوباره بازگردد.

فریدون عباسی: اتفاقاتی که در آبان ۹۸ افتاد حق مردم ایران نبود/ روحانی و رحمانی فضلی باید به دادگاه احضار می شدند/ قوه قضاییه وظیفه خودش را انجام میدهد اینکه نیاز به تشکر کردن ندارد

به گزارش دیده بان ایران، فریدون عباسی، نماینده مجلس یازدهم و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در گفت وگو با خبرگزاری شفقنا در رابطه با آنچه در آبان 98 در کشور رخ داد گفت:

این ضرورت واجب است که اعتماد مردم و حاکمیت برگردد و اگر هم امثال من وارد عرصه انتخابات شدند، هدف این است که مردم به یکی از جنس خودشان رأی دهند. من از جنس مردم هستم که درون نظام بودم و از داخل نظام، اطلاعات دارم و می‌توانم در رفع مشکلات کمک کنم؛ اتفاقاتی که در آبان ۹۸ افتاد حق مردم ایران نبود؛ شاهد سوءمدیریت بودیم اما متاسفانه در کشور ما استعفاء معنی ندارد؛ چرا رئیس‌جمهور، وزیر نفت و وزیر کشور استعفاء ندادند و چرا به دادگاه احضار نشدند. در کشورهایی که همواره از نقاط ضعف آنها می‌گوییم، اگر چنین اتفاقی در کشور آنها رخ دهد، عذرخواهی درستی از مردم انجام می‌دادند اما در کشور ما فقط مقام رهبری به تأسی از حضرت امیر(ع) تیرهای بلا را به جانش خرید و رحمت را بین مردم در آبان ۹۸ توزیع کرد. چه معنی دارد که بنزین گران شود اما یارانه مردم تغییر نکند اگر قرار بود بنزین از ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان تبدیل شود قبل از آن کارهای صورت گرفت پس چرا آن تجارب گذشته را دور ریخته و کارت‌های سوخت را حذف کردند؟ کسی که این کار را کرد مبانی نظری‌اش غلط بود و اجرایش هم از مبانی نظری، غلط تر بود. اگر در قوه قضائیه هم اشکالاتی وجود دارد پس چرا از مردم عذرخواهی نمی کند. مردم تظلم خواهی خود را باید به قوه قضائیه ببرند اما چرا جو جامعه این گونه است که عمده مردم از رفتن دادگاه و طولانی شدن روند بررسی پرونده‌ها ناراضی هستند. هر کسی شکایت دروغی را نزد دادگاه می‌برد و در حالی که شخص، هیچ نقشی در آن مال یا پرونده ندارد اما می‌تواند از یک نفر شکایت کند درحالی که باید در همان ورودی دادگاه مدارک را چک کنند و اگر مدارک لازم وجود ندارد آن را رد کنند؛ نبود این کارها باعث شده تعداد پرونده در دادگاه ها زیاد شود اگر کارشناسان دادگستری مغرضانه و یا نادرست نظر دادند، یا علم کافی را نداشتند و یا برای آنها صحنه سازی کردند، پس مردم چه گناهی کردند که باید آسیب ببینند. اگر قوه قضاییه وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد و به دنبال این است که عقب افتادگی ها را جبران کند، پس این حد تبریک گفتن نیاز نیست زیرا کار خود را انجام می‌دهد و آیا برای کاری که انجام می‌دهد باید تشویق شود؟. ما تشکر می‌کنیم که گذشته جبران شود اما باید اشتباهات خودمان را هم برای مردم بازگو کنیم تا سرمایه اجتماعی دوباره بازگردد. من فقط قوه مجریه را مقصر نمی‌دانم بلکه قوه قضاییه و مجلس هم ایراداتی داشتند. نمایندگان مجلس بعضا رأی‌هایی که می‌دهند متناسب با منافع مردم نبوده بلکه به نفع حوزه انتخابی خودشان است نه به نفع کلان کشور؛ لذا باید نمایندگانی انتخاب کنیم که ملی فکر می‌کنند و کلیت ایران را در نظر می‌گیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر