کد خبر: 108091
A

پای حاشیه‌های شرکت توسکا به ستاد رئیسی باز شد/ اشتهاردی در ستاد رئیسی چه کاره است؟

چندی پیش همراه اول، پیامکی را برای مشترکان خود با محتوای نظرسنجی انتخاباتی ارسال کرد که در این نظرسنجی، نام چند کاندیدای انتخاباتی درج شده بود و از مشترکان درخواست شده بود، نظر خود را درخصوص کاندیدای پیروز اعلام کنند؛ در این نظرسنجی نام آیت‌الله رئیسی در صدر قرار داشت؛ این در حالی است که عرف نظرسنجی‌های پیامکی جاگذاری گزینه‌ها به ترتیب حروف الفباست و اقدام گردانندگان همراه اول در قراردادن نام آیت‌الله رئیسی به عنوان گزینه نخست این نظرسنجی پردامنه که برای تعدادی زیادی از مردم ارسال شده بود، شائبه برانگیز بود.

پای حاشیه‌های شرکت توسکا به ستاد رئیسی باز شد/ اشتهاردی در ستاد رئیسی چه کاره است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ اقدام حجت الاسلام رئیسی در توصیه به عدم پخش صوت و تصویرش به عنوان رئیس قوه قضاییه از سوی صداوسیما برای رعایت انصاف و عدالت تبلیغاتی در ایام انتخابات ریاست جمهوری، اقدامی پسندیده بود که از مشی و مرام عادلانه ایشان حکایت داشت.

بهره‌گیری از دارایی‌های عمومی و اَنفال در تبلیغات انتخاباتی، امری ممنوع و قدغن است که علاوه بر معذوریت و محذوریت قانونی، خلاف اخلاق و عدالت است. همراه اول یا شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان اپراتور نخست تلفن همراه کشور، دارای شخصیت حقوقی سهامی عام است که در بازار فرا بورس ایران عرضه شده است بنابراین هرگونه جانبداری مستقیم یا غیرمستقیم این اپراتور از کاندیداهای انتخاباتی امری خلاف محسوب می‌شود.

چندی پیش همراه اول، پیامکی را برای مشترکان خود با محتوای نظرسنجی انتخاباتی ارسال کرد که در این نظرسنجی، نام چند کاندیدای انتخاباتی درج شده بود و از مشترکان درخواست شده بود، نظر خود را درخصوص کاندیدای پیروز اعلام کنند؛ در این نظرسنجی نام آقای رئیسی در صدر قرار داشت؛ این در حالی است که عرف نظرسنجی‌های پیامکی جاگذاری گزینه‌ها به ترتیب حروف الفباست و اقدام گردانندگان همراه اول در قراردادن نام ابراهیم رئیسی به عنوان گزینه نخست این نظرسنجی پردامنه که برای تعدادی زیادی از مردم ارسال شده بود، شائبه برانگیز بود.

موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانیم یکی از سهامداران عمده همراه اول، شرکت توسکاست و رئیس هیئت مدیره این شرکت نیز «کاوه اشتهاردی» می‌باشد. توسکا همان شرکتی است که در اسفند ۹۷ در ماجرای جابجایی آرای مردمی پرببننده ترین برنامه تلویزیونی، نامش بر سر زبانها افتاد. این شرکت در سال ۹۶، از طریق مناقصه صداوسیما که به گفته برخی از فعالان حوزه تبلیغات، درباره آن هیچ اطلاع‌رسانی اتفاق نیفتاده بود، تمامی تبلیغات سرویس‌های ارزش افزوده (VAS) را با رقمی چند صد میلیاردی نصیب خود کرد و به واسطه همان مناقصه، پیمانکار تبلیغاتی سازمان صداوسیما شد.

حدود یک سال پیش نیز، در جریان یکی از جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، از عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما می‌خواهد که در طول بحران کرونا، برای شرکت‌هایی که فروش اینترنتی دارند، به صورت مجانی تبلیغ کند تا مردم بیشتر از این طریق خرید کنند و از خانه بیرون نروند. رئیس صداوسیما در پاسخ به روحانی می‌گوید اگر چنین کاری کنند، «توسکا» از آنها شکایت خواهد کرد. این واکنش بازتاب توام با پرسش و تعجب بسیار در شبکه‌های اجتماعی داشت.

اما فارغ از حواشی پیرامون توسکا، این شرکت به عنوان یکی از سهامداران عمده همراه اول باید در ایام انتخابات از هرگونه رفتار شائبه برانگیز به نفع هر یک از کاندیداها پرهیز کند؛ این مهم بویژه در خصوص آقای رئیسی که مشی و مرام عدالت گرایانه و منصفانه‌ای دارد بیشتر احساس می‌شود؛ همچنین ضروری است که اعضای ستاد ابراهیم رئیسی در خصوص اینکه آیا کاوه اشتهاردی از مدیران ارشد شرکت توسکا در ستاد وی نقشی دارد یا خیر؟ شفاف سازی کنند، چرا که برخی در فضای مجازی مدعی اند که کاوه اشتهاردی مدیریت بخش رسانه‌ای ستاد آقای رییسی را برعهده دارد.

منبع: مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر