کد خبر: 108147
A

قاضی‌زاده هاشمی: مشکل بورس را ۳ روزه حل می‌کنم / برای تبلیغاتم قرار است دوستان کلاه بچرخانند!/ افرادی که می‌گویند رئیس جمهور اختیارات ندارد خائن هستند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که می‌گویند رئیس جمهور اختیارات ندارد و کاندید می‌شوند، خائن به ملت هستند.

قاضی‌زاده هاشمی: مشکل بورس را ۳ روزه حل می‌کنم / برای تبلیغاتم قرار است دوستان کلاه بچرخانند!/ افرادی که می‌گویند رئیس جمهور اختیارات ندارد خائن هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست خبری گفت: مردم روایت رسانه‌ها را قبول می‌کنند، رسانه‌ها ادراک جامعه را می‌سازند و می‌توانند شور انتخابات را بیشتر کنند. مجلس محل رجوع مردم برای مطالباتشان است. نمایندگان مجلس در مدت حضور در این پست حتی به مسائل کوچک شهرستانی هم اشراف پیدا می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما نسلی هستیم که کودکی خود را در انقلاب و نوجوانی را در جنگ گذرانده ایم و از نیمه جوانی در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی وارد شده ایم. نسل اولی‌ها به یُمن اقدامات جامعه پزشکی عمری طولانی پیدا کرده اند.

افرادی که می‌گویند رئیس جمهور اختیارات ندارد و کاندید می‌شوند، خائن به ملت هستند

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: نظام تامین اجتماعی ما برای دهه قاجار است و نظام بانکی و سازمان برنامه و بودجه، کنکور، آموزش و پروزش هم همین وضعیت را دارند. با وجود اینکه انقلاب کرده ایم در روش اداره، انقلاب نکرده ایم.

قاضی زاده با تاکید بر اینکه با عوض شدن افراد این شرایط تغییر نمی‌کند و تفاوتی هم بین اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد، خاطر نشان کرد: بیشتر از اینکه کاندیدا باشم نماد یک طرز تفکر و جریان فکری انقلاب در سازوکار اداره کشور هستم. سطح برنامه‌های من در حوزه دو دعوا در سیاست خارجی و داخلی نیست بلکه نوع حکمرانی باید تغییر کند.

وی توضیح داد: عدم اقتدار و عدم وجود یک مدل حکمرانی هوشمند که نگاه به آینده داشته باشد را نداشتیم و در مجموع عملکرد وزارت بهداشت را مطلوب نمی‌دانم. البته منظور من مدیریت است. ما چهار ماه زودتر می‌توانستیم به واکسن برسیم، ولی بروکراسی طولانی باعث شد چهار ماه عقب بیفتیم و به ازای هر دوز واکسن چندین دلار هزینه می‌کنیم. امروز دست دنیا باید جلوی ما دراز می‌بود. می‌توانستیم با فروش واکسن ۲۰ میلیون دلار، درآمد کسب کنیم. کرونا واقعیت ۳ تا ۵ ساله آینده است و یک مدیریت قوی می‌خواهد.

قاضی زاده درباره برنامه اش برای مدیریت کرونا گفت: حفاظت اجتماعی برنامه اول ماست، با سرمایه گذاری در شرکت‌های تولید کننده واکسن،۱۸۰ میلیون دوز واکسن در سال نیاز داریم که با کاهش عارضه باید سبک اداری کشور تغییر کند.

وی با بیان اینکه باید به جای شعار‌ها به باور‌ها توجه کرد، گفت: مردم در رای دادن به عملکرد گذشته توجه کنند و نه به شعارها. تمام کسانی که کاندید می‌شود رجل سیاسی و مذهبی هستند. کسی که می‌داند اختیار کافی ندارد نباید نامزد شود. کسانی که می‌گویند اختیار نداریم و دوباره کاندید می‌شوند چرا وارد می‌شوند؟ این‌ها خائنان به ملت هستند و نقش اپوزوسیون را دارند. هدف آن‌ها این است که از درون مخالفت کنند.

من و آقای رئیسی در یک جبهه هستیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره کناره گیری به نفع آقای رئیسی گفت: خیلی جواب دادم، تکرار یک سوال چه ارزشی دارد؟ کسی که خودش را آماده نمی‌بینید پس چرا کاندید می‌شود؟ کسی که این آمادگی را ندارد وارد شود، کار حرام انجام داده است، کسی می‌تواند کاندید شود که بداند اصلح است و برای انجام آن کار مناسب‌ترین است این که عده‌ای اصرار دارند ترکیب بندی کنند، اشتباه است، در انتخابات جبهه بندی وجود دارد بله من و آقای رئیسی در یک جبهه هستیم.

عملکرد لاریجانی تعیین می‌کند اصولگراست یا اصلاح طلب

قاضی زاده هاشمی درباره لاریجانی گفت: بنده نباید در این خصوص توضیح دهم، عملکرد خودشان مشخص می‌کند اصولگرا هستند یا اصلاح طلب.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در امر ریاست جمهوری کسی نمی‌تواند بگوید من صلاحیت دارم. باید عموم مسائل کشور را بفهمد و لازم نیست در هر حوزه تخصص داشته باشد. کسی که می‌خواهد راهبر باشد باید شناخت درست از کشور داشته باشد، نگاه مشخص برای اصلاح آن مسائل داشته باشد، تیم و برنامه روشن داشته باشد و بتواند مجموعه‌ای از مدیران را بسیج کند، در سطح دولت ۵۵۵ فرد نیاز است و یک شبه هم این موضوع محقق نمی‌شود.

وی درباره بیانیه‌های نامزد‌های مختلف، گفت: بنده بیانیه‌ها را نخواندم، ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های دیگر متفاوت است، در کشور ما رئیس جمهور مقام دوم کشور است و رئیس هیات وزیران است، بنابراین قانون اساسی کاملا وظایف را روشن کرده است، یکی می‌خواهد نامزد شود بعد بگوید که قبول ندارم که سیاست گذاری با رهبری است، این می‌خواهد رئیس جمهور کجا شود؟ مستقیم بگوید من سیستم را قبول ندارم نه اینکه مردم را ناامید کنند این خیانت به ملت است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری مطالبات سهامداران بورس و راهکار‌های عملی خود گفت: بنده در مقام نماینده مجلس که باید پیگیر احقاق حقوق مردم باشم، باید پیگیری می‌کردم و خود من هم هیچ نفعی نمی‌برم، اما به عنوان نماینده مشهد تجربه تلخی در موسسه مالی اعتباری داشتیم، مسئله یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود، اما در بورس با ۲۰ میلیون نفر طرف هستیم.

وی افزود: شکایتی تنظیم کردیم و در قوه قضاییه تشکیل پرونده دادیم و ۱۳۰ میلیارد تومان زیان پیش بینی کردیم، ۳ وکیل در کانون وکلا به صورت داوطلبانه و رایگان از حقوق زیان دیدگان دفاع می‌کنند و این فرآیند کمی طولانی است امیدواریم زودتر حکم صادر شود. ۹۰ درصد بازار دست دولت است و اگر کسی در راس دولت باشد که با مجلس و قوه قضاییه همراه باشد، ۳ روزه این موضوع پیگیری می‌شود و یک سال است که مجلس و قوه قضاییه به دنبال آن است، اما دولت مانع اقدامات ما می‌شود.

قاضی زاده درپاسخ با این سوال که چرا از همان ابتدا که دولت دستور فروش سهام را به شرکت‌های دولتی داد کسی ورود نکرد؟ گفت: در توئیت‌هایی که زدم برخی از اسامی و شرکت‌های آن را منتشر کردم. مقام قضایی باید در این باره رسیدگی کند و این درحالیست که معاونت حقوقی بورس باید به این موضوع ورود می‌کرد. بورس سهل انگاری کرد و اگر اثبات شود باید با آن‌ها برخورد شود.

از اینکه قانون بنویسم خسته شده ام/قوه مجریه مرد اجرا می‌خواهد

قاضی زاده هاشمی در مورد حضورش در مجلس گفت: ۱۳ سال نماینده مجلس هستم و در موارد زیادی نقش داشتم، اما بیشتر آن‌ها اجرا نشده است. از اینکه قانون بنویسم خسته شده ام و اینکه قوه مجریه اجرا نکند درست نیست. قوه مجریه مرد اجرا می‌خواهد تا نقشه‌ها را اجرایی کند.

وی ادامه داد: مدیری مدیر خوب است که کار انجام دهد. نظام شایسته سالاری را کنار بگذارید و کار را انجام دهید، مردم فکر می‌کنند از باند قدرت استفاده کردید. برخی‌ها فکر می‌کنند عصای موسی در دست دارد و می‌توانند مشکلات را حل کنند که درست نیست. اولین کاری که پس از ریاست جمهوری انجام می‌دهم بورس است.

ساختار مذاکرات آمریکایی است

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره برنامه هایش برای سیاست خارجی بیان کرد: ساختار مذاکرات آمریکایی است. نظام با مذاکره موافق است و مذاکره موفق هم داشته ایم. قطعنامه ۵۹۸ با یک چشم پوشی مذاکره موفق است. البته آمریکایی‌ها یاد گرفته اند که میدان بازی بسازند و ما را به آن بیاورند. مدل اجرایی مذاکره مشخص شده است و باید زمان آن را به سود خودمان تغییر دهیم. قرارداد برای زمانی است که به کسی اعتماد نداشته باشی و اینکه تعیین کننده رئیس جمهور آمریکا باشد به همین دلیل به تیم مذاکره کننده‌ای ایراد گرفتیم.

دو قطبی شدن در شان مسئولان نیست و نباید دعوای قدرت داشته باشیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فضای انتخابات دو قطبی یا ۳ قطبی می‌شود، گفت: دو قطبی شدن در شان مسئولان نیست و نباید دعوای قدرت داشته باشیم چه کسی می‌خواهد بار مسئولیت ۸۰ میلیون نفر را برعهده بگیرد که با دروغ و کلک به قدرت برسد، مسئولان و کاندیدا‌ها باید از برنامه‌های خود بگویند، من منتقد نظام آموزشی هستم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: باید نظام هدایت تحصیلی استعدادیابی داشته باشیم من میخواهم این نظام را ایجاد کنم، سربازی دیگر قدیمی شده است در دوره‌ای اقتصاد امنیت آور بود، اما حالا کشوری که سرمایه اجتماعی داشته باشد امنیت دارد.

نباید در دام چند قطبی بیفتیم

وی گفت: باید از برنامه‌های خود بگویند نه اینکه یک مشت به این بزنند یک مشت به شخص دیگر، این در شان مسئولان نیست، ظاهر مردم باطن مسئولان است ما نباید در دام چند قطبی بیفتیم، اما متاسفانه هرچیزی در کشور ما سیاسی می‌شود امیدوارم علیرغم اینکه روش خوبی در ثبت نام نداشتیم، مسیر اصلاح شود.

نایب رئیس مجلس افزود: بنده به کاندیدا‌ها نامه نوشتم و خواهش کردم دست از این کار‌ها برداریم هرکس توانایی‌های تیم خود و برنامه هایش را بگوید و به هم کمک کنیم اصلاح طلب و اصولگرا نداشته باشیم و همگی برای مردم خدمت کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اموال خود گفت: یک آپارتمان و ماشین دارم. حقوق هم مشخص است و هزینه تبلیغاتی نکردم و قرار است دوستانم کلاه را در کوچه و محل‌ها بگردانند تا پول جمع شود.

قاضی زاده هاشمی درباره صحبت‌های روحانی درخصوص انتخابات گفت: اینکه آقای روحانی گفتند کاندیدا‌ها به یکدیگر فحش ندهند، دستشان درد نکند. حرف ایشان درست است، اما مردم حرفشان را باور نمی‌کنند چراکه در آخر دولتی این حرف را می‌زنند که با فحش دادن آغاز کردند، برگردید به سال ۹۶ حرف‌های ایشان در مناظره‌ها ببینید آیا شایسته رئیس جمهور کشور بود که به آن شکل صحبت کنند؟

وی درباره نظر خود درباره مصوبه جدید شورای نگهبان، گفت: تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است و طبق اختیارات خود موظف شده بود که شرایط حداقلی را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند و به وظیفه حداقلی خود عمل کرد.

منبع: رسانه ها

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر