کد خبر: 108212
A

نماینده مجلس: رئیسی بیش از ۲۰ میلیون رأی می‌آورد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: عملکرد مطلوب 2.5 گذشته آقای رئیسی در قوه قضائیه برای مردم محرز و مشخص است و همه بر پاکدستی ایشان صحه می گذارند. ضمن آنکه مشخص شد همه تخریب هایی که علیه آقای رئیسی سال 96 مطرح شد هیچ کدام صحت ندارد بنابراین جایگاه ایشان نزد مردم بیشتر بالا رفت.

نماینده مجلس: رئیسی بیش از ۲۰ میلیون رأی می‌آورد

به گزارش دیده بان ایران؛ انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 با ثبت نام نامزدها استارت خورد و تا چند روز دیگر بعد از اعلام اسامی تأییدصلاحیت شدگان وارد فاز اصلی خود می شود.

ولی اسماعیلی در گفتگو با نامه نیوز درباره تحلیل آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به کسانی که ثبت نام کردند، به نظر می رسد جریانی با بزک کردن دنبال ایجاد دولت سوم آقای روحانی است، گرچه نامزدهای متعددی را به صحنه آورده اما درنهایت به یک کاندیدا به طور مشخص آقای لاریجانی می رسند و بقیه قبل از روز انتخابات یعنی 28 خرداد انصراف خواهند داد.

وی افزود: این موضع جریان اصلاحات که ما نامزد خودمان را داریم و از آقای لاریجانی حمایت نمی کنیم، واقعیت مسئله نیست. در واقع سعی این جریان آن خواهد بود که نامزدهایش زمان مناظره ها در حوزه سیاست خارجی و موضوعات داخلی حاضر باشند و کمکی به آقای لاریجانی کنند. بعد از پایان مناظرات نیز جریانات اعتدال و اصلاحات در حمایت از آقای لاریجانی به جمع بندی می رسند و سایر نامزدها با گرایش اصلاح طلبی و اعتدالی کنار می روند.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریزش سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات اظهار کرد: اصلاح طلبان موقعیت سال 92 و 96 را دیگر نزد مردم ندارند، اگر با جریان اعتدال جمع شوند شاید بتوانند آقای لاریجانی را همراهی کنند اما اگر جدا بیایند چیزی در سبد رأی آنها نمی ماند.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات در همان دور اول مشخص می شود، ادامه داد: اگر آقای لاریجانی با یکسری شعارهای دیگری می آمد شاید می توانست بخشی از آرای اصولگرایان به سمت خود جلب کند و در آن صورت می شد گفت که انتخابات سه قطبی است و احتمالا به دور دوم می کشد اما این اتفاق نیفتاد و معتقدم انتخابات دوقطبی است.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: مردم در 8 سال گذشته همه نوع وعده ها را از جریان حاکم بر دولت تجربه کردند. این دولت از سیاست خارجی گرفته تا مباحث معیشتی و مشارکت اقتصادی در بازار سرمایه (بورس) خاطرات تلخی را برای مردم به جا گذاشت. اوضاع کشور نه تنها بهتر نشد بلکه روز به روز بیشتر به اعتماد مردم خدشه وارد آمد.

وی درباره میزان آرای سیدابراهیم رئیسی ادامه داد: عملکرد مطلوب 2.5 گذشته آقای رئیسی در قوه قضائیه برای مردم محرز و مشخص است و همه بر پاکدستی ایشان صحه می گذارند. ضمن آنکه مشخص شد همه تخریب هایی که علیه آقای رئیسی سال 96 مطرح شد هیچ کدام صحت ندارد بنابراین جایگاه ایشان نزد مردم بیشتر بالا رفت. مثلا گفتند «اگر آقای رئیسی رئیس جمهور شود در پیاده روها دیوار می کشد» اما دیدیم ایشان وقتی رئیس قوه قضائیه شد دیوارها را برداشت و با فساد و تبعیض مقابله کرد.

اسماعیلی گفت: با توجه به اینکه جناح رقیب دیگر مستمسکی برای تخریب آقای رئیسی ندارد و مردم نیز مدیریت کارآمد ایشان را در قوه قضائیه دیده اند، ارزیابی می کنیم ایشان با بیش از 20 میلیون رأی پیروز میدان انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر