کد خبر: 108258
A

انتقادات تند پزشکیان از اصلاح طلبان: اگر عالمانه رفتار می کردید، به پیسی گرفتار نمی شدید

زشکیان گفت: محیط سالم می‌خواهیم که دانشجو در بستر جامعه دانشجویی و فیلد جامعه، آموزش بببیند و با دانشی که بر اساس واقعیت‌ها کسب می‌کند مسائل را حل کند اما وقتی فرد فارغ‌التحصیل شد با با واقعیت‌های جامعه روبرو می‌شود و چون مهارت ندارد نمی‌تواند مشکلات خودش را حل کند.

انتقادات تند پزشکیان از اصلاح طلبان: اگر عالمانه رفتار می کردید، به پیسی گرفتار نمی شدید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسعود پزشکیان در نشست «دانشگاه و انتخابات» با بیان اینکه اگر دانشگاه بتواند نسل چهار و پنج را تربیت کند، می‌تواند به مشکلات آنها پاسخ دهد. ما در پزشکی یاد می دادیم و یاد می گرفتیم که آموزش باید با نیازهای جامعه آپدیت و به روز باشد، آموزش یا باید درون جامعه و یا با نگاه جامع آموزش داده شوند تا کسانی که آموزش می بینند متخصص باشند. ما در اتاقها جداگانه می‌نشینیم و از درد و مشکلات جامعه دور هستیم. آنهایی که می‌توانند، اندیشه و تفکر دارند در اتاق‌های دربسته قرار گرفته اند و فقط نظراتشان در حد دغدغه است و نتیجه آن شده که ما و جامعه نسخه علاج بخشی برای آن ارائه نمی‌کنیم.

وی افزود: ‌اساتیدی که در این سیستم هستند باید وارد جامعه شوند و بر اساس درد و گرفتاری‌های که وجود دارد تلاش کنیم که راه حل مشکلاتی که داریم به دست بیاید اگر چنین شود مشکلات قابل حل هستند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایلنا بخوانید؛

* ما در حوزه سلامت چند عامل تاثیرگذار داریم، میگوییم بیماری که فقیر است بیمارتر است، آدمی که کار نمی‌کند بدتر با مشکلات مواجه است، کسی که بی سرپرست و سرپرست خانوار است خطر بیشتری آن را تهدید می‌کند و کسانی که به امکانات دسترسی ندارند مشکل دارند و  باید در اولویت باشند. اگر می‌خواهیم در جامعه سلامت ایجاد شود باید با عواملی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، مقابله کنیم و بحران‌شان را حل کنیم وگرنه در بیمارستان نشستن مشکلی را حل نمی‌کند.

* محیط سالم می‌خواهیم که دانشجو در بستر جامعه دانشجویی و فیلد جامعه، آموزش بببیند و با دانشی که بر اساس واقعیت‌ها کسب می‌کند مسائل را حل کند اما وقتی فرد فارغ‌التحصیل شد با با واقعیت‌های جامعه روبرو می‌شود و چون مهارت ندارد نمی‌تواند مشکلات خودش را حل کند.

انتقادات تند پزشکیان از اصلاح طلبان: اگر عالمانه رفتار می کردید، به پیسی گرفتار نمی شدید /اینکه دعوا کنی و شما را از قدرت بیرون کنند که نشد اصلاحات

* آموزش را باید از کلاس‌های دبستان شروع کنیم، در آموزش می‌گویند باید افراد را برای توانمندسازی آموزش دهیم و اینکه فقط علم و مهارت را منتقل می‌کنیم کافی نیست و نتیجه آن این است که وقتی نخبه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند چون روش حل مشکل را بلد نیست قهر می‌کنند، دپرس می شوند و  می‌روند.

* دو مهارت‌ از پنج مهارت لازم برای آموزش علاوه بر تخصصی که افراد می‌بینند، حل مشکل و  توانایی برقراری ارتباطات بین بخشی است. در دانشگاه رشته‌های مختلف با هم آموزش می‌بینند تا یک ارگانیزیشن را شکل دهند، همچنین تیم‌ورک کار کردن و مدیریت از دیگر مهارت‌هایی است که افراد باید آموزش ببینند. نزدیک چند هزار دانشگاه در مملکت داریم اگر این دانشگاه‌ها واقعاً توانمندی‌های علمی داشتند این شاخص‌هایی که مطرح است وجود نداشت. آدم‌های توانمند در ساختمان‌های خودشان محصور شده‌اند و اداره و روند کار در دست کسانی است که مهارت ندارند. طبیعتاً جامعه به جایی که نباید، رسیده و مردم به مشکلاتی که به سادگی قابل حل نیست، رسیده‌اند.

*{ در پاسخ به اینکه در مجلس اصلاح‌طلبانه رفتار نکرده است، با اشاره به اینکه باید عدالت در قدرت، جنسیت، قومیت و ثروت اعمال کنیم و باید کاری کنیم که مردم از ما راضی باشند و اگر راضی نیستتند باید روند را اصلاح کنیم}: اصلاحات با جنجال و جدال فرق دارد. بعد از رفتار آقای هاشمی رفسنجانی قدرت در دست جریانی افتاد که اگر عالمانه و عاقلانه رفتار می‌کردند و هوای مشتری را می‌داشتند و با کیفیت رفتار و عدالت را رعایت می‌کردند به این پیسی که الان گرفتار شده‌اند، گرفتار نمی‌شدند. اینکه دعوا کنی و از قدرت شما را بیرون کنند که نشد اصلاحات. باید بدون دعوا و جدال به اصلاح برسیم.

* اگر دانشگاه روند جاری آموزش را تغییر دهد کسی جلوی آن را می‌گیرد؟ اگر در بیمارستان کاری کنیم که جواب مشتری را درست بدهند ارگان‌های دیگر می‌گویند جواب بیمار را درست نده؟ آیا اکنون که مرغ و تخم‌مرغ پیدا نمی شود آیا ناتوانی دولت است یا دخالت ارگان های دیگر ؟ حداقل از لحاظ مدیریتی می‌گویند می‌توان فرآیندهایی که در اختیار داریم را مدیریت کرد و فرایندهایی را که در اختیار شما نیست می‌توان با تعامل و گفت‌وگو حل و ارتباط بین بخشی برقرار کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر