کد خبر: 108262
A

نماینده مجلس:کشوری که می‌خواستیم پرچمش را به امام زمان(عج) تحویل دهیم، دارد نابود می‌شود / خطر از حمله مغول و قحطی جنگ جهانی خطرناک‌تر است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو سال گذشته می‌گفتند کرونا امکان دارد بسیاری از کارهای کشور، مردم، مناسبت‌ها و تولید را تعطیل کند که ما گمان نمی‌کردیم به این شدت باشد اما دیدیم که حرم حضرت رضا(ع) هم تعطیل شد اما بحران کرونا را می‌شد در دل بحران کنترل کرد، افزود: بحران پیری جمعیت این گونه نیست و در دل بحران نمی‌شود برای آن چاره‌ای اندیشید، جامعه به سقوط کشیده می‌شود، تمدن ایرانی اسلامی از بین می‌رود و کشوری که ما می‌خواستیم پرچمش را به امام زمان(عج) تحویل دهیم، نابود می‌شود.

نماینده مجلس:کشوری که می‌خواستیم پرچمش را به امام زمان(عج) تحویل دهیم، دارد نابود می‌شود / خطر از حمله مغول و قحطی جنگ جهانی خطرناک‌تر است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امیرحسین بانکی‌پور عصر امروز در نشست بررسی راهکارهای عملی تبیین مسئله جمعیت از دیدگاه مقام معظم رهبری که در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در دوران حساس و تأثیرگذاری به سر می‌بریم که اگر تا هفت، هشت سال آینده به بحران پیری جمعیت بی‌توجهی کنیم این ابر بحران در ۳۰ تا ۴۰ سال آینده باعث نابودی نه فقط جمهوری اسلامی بلکه کل ایران زمین می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عمق فاجعه عواقب پیری جمعیت هنوز برای مسؤولان و کارشناسان کشور به‌خوبی مشخص نشده است چه برسد برای عموم مردم که اطلاعات کمی در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: این که در دو سه سال اخیر رهبری بیش از ۴۰ بار با الفاظی نظیر این که من تنم از عواقب این بحران به لرزه در می‌آید و یا تعابیری مثل اینکه ما خطا کردیم باید خطاهای خود را جبران کنیم ذکر می‌کنند نشان از اهمیت این موضوع در دیدگاه ایشان و دوراندیشی رهبری دارد.

بانکی‌پور بیان کرد: مسؤولان نگاهی سطحی به این مسئله دارند و تصور می‌کنند که تا حالا تأکید بر کاهش جمعیت بوده و حالا برعکس شده اما مسئله بسیار خطرناک‌تر و عمیق‌تر از این حرف‌ها است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو سال گذشته می‌گفتند کرونا امکان دارد بسیاری از کارهای کشور، مردم، مناسبت‌ها و تولید را تعطیل کند که ما گمان نمی‌کردیم به این شدت باشد اما دیدیم که حرم حضرت رضا(ع) هم تعطیل شد اما بحران کرونا را می‌شد در دل بحران کنترل کرد، افزود: بحران پیری جمعیت این گونه نیست و در دل بحران نمی‌شود برای آن چاره‌ای اندیشید، جامعه به سقوط کشیده می‌شود، تمدن ایرانی اسلامی از بین می‌رود و کشوری که ما می‌خواستیم پرچمش را به امام زمان(عج) تحویل دهیم، نابود می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با سیاست‌های اشتباه اعمال شده در دهه ۷۰ ناگهان زاد و ولد در کشور نصف شد حال آنکه این دهه شصتی‌ها ۳۰ سال دیگر کهنسال می‌شوند و چون فرزندی برای نگهداری ندارند باید نهضت ساخت خانه سالمندان آغاز شود.

بانکی‌پور با بیان اینکه هم اکنون پیش لرزه‌های این ابر بحران در صندوق‌های بازنشستگی آغاز شده و بیشتر آن‌ها در حال ورشکستگی هستند، خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد همه حق و حقوق آن‌ها را بدهد کل درآمد نفت هم کفاف آن‌ها را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از بحران‌های جدی دولت‌های بعدی مسئله تأمین حقوق بازنشستگان است و ما امسال به اذن رهبری ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین حقوق بازنشستگان اختصاص دادیم و این تازه پیش لرزه این بحران است.

وی با اشاره به اینکه هرم جمعیتی کشور هم تبدیل به یک ستون می‌شود که هر آن امکان ریزش دارد، ادامه داد: ما یک فاجعه بزرگ را پیش رو داریم که اگر وضع به همین منوال ادامه یابد دیگر هیچ چیزی از کشور اعم از امنیت، اقتصاد و تولید باقی نمی‌ماند و حفظ امنیت و تولید و اقتصاد نیازمند نیروی جوان است که ما نداریم.

بانکی‌پور گفت: ۲۰ سال دیگر دوره خشکسالی جوان‌های کنونی آغاز می‌شود که آن موقع دیگر نمی‌شود کاری کرد چون فاجعه پیری جمعیت، بحران این دولت و آن دولت نیست کل ایران زمین را به خطر می‌اندازد نه حکومت اسلامی را و به فرض که خدای نکرده حکومت جمهوری اسلامی هم از بین برود و همه لائیک باشیم باز هم چیزی از خطر این بحران برای کشور کم نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: این بحران از همه بحران‌هایی که ایران در طول تاریخ به خود دیده مانند حمله مغول و قحطی جنگ جهانی که یک سوم جمعیت ایران را نابود کرد و جنگ تحمیلی خطرناک‌تر است.

وی عنوان کرد: اگر در سیاهچاله پیری جمعیت افتادیم حداقل برای بیرون آمدن ۱۵۰ سال زمان می‌برد و دشمنان ایران و اسلام هم منتظر این فرصت هستند که با کمک این بحران چیزی از ایران باقی نگذارند.

بانکی‌پور با بیان اینکه در نقشه‌های سازمان ملل تا سال ۲۰۴۰ در منطقه خاورمیانه فقط کشور ایران دچار پیری و به یک باره زمین‌گیر می‌شود، گفت: این بحران از نظر عمق و تأثیر بر جامعه و مردم و کشور قابل مقایسه با دیگر بحران‌ها نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اکنون در اوج برخورداری کشور از زنان بارور هستیم و هفت سال دیگر وقت داریم از این موقعیت استفاده کنیم، هفت هشت سال قبل برای ترمیم جمعیت، امید به دهه شصتی‌ها بود، اما سال گذشته میزان ولادت نوزادان زنان بارور نسبت به سال ماقبل ۱۴ درصد کمتر شده است، دهه هفتادی‌ها نصف دهه شصتی‌ها هستند؛ چه طور می‌شود کاهش جمعیت را جبران کرد؟

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت مدنظر رهبری ۲/۶ درصد بود در حالی که اکنون رشدی معادل ۱/۶ دهم درصد داریم، افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای عملیاتی کردن منویات رهبری برای رشد جمعیت طرحی کارشناسی را با بیش از ۶ هزار ساعت کار کارشناسی به تصویب رسانده است و این طرح به دلیل پاره‌ای مشکلات جزئی قابل رفع از شورای نگهبان برگشته و در حال بازبینی است که امیدواریم با عملیاتی شدن آن روزنه امیدی برای گذر موفق از این بحران باز شود.

بانکی‌پور ادامه داد : بیش از ۳۰ سال سرمشق کنترل جمعیت در کل شئون اعم از آموزش، برخورداری از امکانات، اشتغال، مسکن و وام حاکم بوده است و اکنون برای تغییر آن با مشکلات فرهنگی و عملی مواجه هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این طرح حق اولاد ۲ برابر و عائله‌مندی یک و نیم برابر می‌شود، میزان حقوق نیز به ازای هر فرزند افزایش و خوابگاه‌های دانشجویان متاهل(که قبلا گسترش آن ممنوع شده بود) افزایش می‌یابد، همچنین برخی از ساختمان‌ها برای خوابگاه‌های متأهلان تغییر کاربری داده می‌شود و دانشگاه‌ها موظف هستند به دانشجویان بومی و غیربومی خوابگاه متأهلی بدهند.

وی اظهار کرد: طبق این طرح زوجی که دختر زیر ۲۳ سال و پسر زیر ۲۵ سال داشته باشد ۲۰۰ میلیون تومان و ازواجی از این بیشتر سن داشته باشند ۱۴۰ میلیون تومان وام ازدواج می‌گیرند، به والدین دارای فرزند سوم و یا چهارم ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر زمین با قیمت تمام شده تعلق می‌گیرد که بهای آن بعد از ۶ سال قسط‌بندی می‌شود و برای ساخت آن نیز ۱۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

بانکی‌پور ادامه داد: اعتبارات لازم برای طرح‌های گفته شده در بودجه دیده شده است و برای تأمین آن جای نگرانی وجود ندارد در این طرح مادر فرزند سوم پس از سه ماه می‌تواند یک خودروی بدون نوبت به قیمت کمتر از بازار تحویل بگیرد، برای ۳/۵ میلیون زوج نابارور کشور نیز امکاناتی نظیر قرار گرفتن تحت پوشش بیمه، تجهیز مراکز ناباروری و زایمان طبیعی رایگان برای همه مردم لحاظ شده است و استنکاف مدیران و کارمندان از اجرای این طرح شامل مجازات می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    ایشان و امثال ایشان مثل استاد دکتر رائفی پور که خدا را شکر وضع مالی شان خوب است تا می تونند بچه تولید کنند
    ایرادی داره
    حداقل این چهار سالی که در مجلس هستند باید به جمعیت خانواده شان دو تا بچا اضافه بشه اگه راست میگن

ارسال نظر