کد خبر: 108265
A

آیا در شورای نگهبان برای تایید صلاحیت سعید محمد اختلاف نظر وجود دارد؟

درحالی که سخنگوی شورای نگهبان از تمدید مهلت بررسی صلاحیت کاندیداها تا 5 روزه دوم مهلت قانونی خبر داده، گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت داوطلبان هر روز بیشتر می‌شود.

آیا در شورای نگهبان برای تایید صلاحیت سعید محمد اختلاف نظر وجود دارد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ درحالی که سخنگوی شورای نگهبان از تمدید مهلت بررسی صلاحیت کاندیداها تا 5 روزه دوم مهلت قانونی خبر داده، گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت داوطلبان هر روز بیشتر می‌شود.

از جمله درباره سعید محمد که از اواخر سال گذشته حاشیه‌هایی درباره او ایجاد شده بود. زمانی که سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه اعلام کرد که سردار محمد به‌ خاطر تخلفاتی که در قرارگاه خاتم داشته، کنار گذاشته شده است. موضوعی که البته خیلی زود از سوی سخنگوی سپاه تکذیب شد اما اثر خود را گذاشت و با این اظهارنظر سردار جوانی بعید است که محمد موفق به عبور از سد نظارت استصوابی شورای نگهبان شود.

به ‌هر حال اما او ثبت‌نام کرد و وارد گود شد. با این همه اما غائله پایان نیافت و همزمان با تمدید مهلت بررسی صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان، برخی منابع مدعی شده‌اند که حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، در محل شورای نگهبان حاضر شده تا از عدم احراز صلاحیت یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری اطمینان حاصل کند.

هرچند این منابع نامی از آن کاندیدا به میان نیاوردند اما باتوجه به اخبار سال گذشته و آنچه در ادامه به نقل از حاجی‌صادقی منتشر و از قول او تاکید شد که موضع معاونت سیاسی، موضع سپاه است، ناظران از سعید محمد به عنوان آن کاندیدا نام بردند

. به‌ هر حال اما این شایعه نیز از سوی سخنگو و مسوول روابط عمومی سپاه تکذیب شد و سردار رمضان شریف گفت: «مدتی پیش یکی از کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خبری مبنی بر نامه نماینده ولی فقیه در سپاه به شورای نگهبان پیرامون یکی از نامزدها منتشر کرد که خبرسازان را در دستیابی به هدف خود ناکام گذاشت.» او ادامه داد: «اخیرا نیز همان کانال مبادرت به انتشار خبری کذب و موهوم مبنی بر حضور حجت‌الاسلام آقای حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در محل شورای نگهبان برای اطمینان از عدم صلاحیت یا تایید صلاحیت همان کاندید مشخص منتشر کرده است که با قاطعیت آن را تکذیب می‌کنیم.» رمضان‌ شریف با تاکید بر اینکه سپاه پیگیری خبرسازی‌هایی کذب و بی‌پایه ازجمله دروغ‌پردازی‌های اخیر را برای خود محفوظ می‌داند، تصریح کرد: «نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص هیچ یک از کاندیداهای ریاست‌جمهوری به ویژه نامزد خاص مورد نظر، نه نامه‌ای به شورای محترم نگهبان نوشته و نه مراجعه حضوری به محل آن شورا داشته است.»

هرچند این شایعه تکذیب شد اما صرف انتشار آن نشان می‌دهد که احتمالا اختلاف‌نظرهایی درباره سعید محمد وجود دارد که به‌ هر حال می‌تواند در سرنوشت کاندیداتوری او تاثیر بگذارد و شاید به همین دلیل بود که محمد نیز بلافاصله وارد گود شد و درباره «سنگ‌اندازی‌ها و موانع بر سر داوطلبی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری» گفت: «تبلیغات وسیعی علیه من صورت گرفت که محمد تخلفات زیادی داشته و یک کار رسانه‌ای بدی در این باره انجام شد. حتی نفرات ما را یکسری از مجموعه‌ها تهدید کردند که چرا با محمد کار می‌کنید. نامزدهای نظامی زیاد بودند منتها هجمه زیادی سمت من بود و می‌گفتند که تخلف سیاسی کرده‌ام. ابتدا گفتند تخلف و بعد عنوان کردند که تخلف سیاسی است. اگر تخلف سیاسی باشد باقی دوستان هم مانند من بودند و چرا به آنها چنین بحثی برای کناره‌گیری مطرح نشده است.»

صلاحیت احمدی‌نژاد و احمدی‌نژادی‌ها

اما علاوه بر سعید محمد زمزمه‌های درباره نامعلوم بودن وضعیت احراز صلاحیت برخی چهره‌های دیگر هم شنیده می‌شود. چنانکه ستاد رستم قاسمی وزیر سابق نفت که این مدت فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده‌ای داشته، دیروز به این احتمال واکنش نشان داده است. مهدی غضنفری که ریاست ستاد رستم قاسمی را برعهده دارد، گفته است: «فرآیند اصلی که یقینا انجام می‌شود، این است که آقای قاسمی تابع قانون است و در مقابل قانون هیچ مقاومتی نخواهد داشت و تسلیم قانون است حال اگر اعتراضی هم به نتیجه ردصلاحیت‌شان داشته باشند که همه اینها احتمالی است به معنی بی‌قانونی و تقابل با شورای نگهبان یا تسلیم نشدن نیست.»

علاوه بر وزیر نفت احمدی‌نژاد، زمزمه‌هایی درباره وضعیت احراز صلاحیت خود احمدی‌نژاد نیز به گوش می‌رسد. بر این اساس در حالی که چند ماه پیش، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده بود که افرادی که قبلا ردصلاحیت شده‌اند، مجددا ثبت‌نام نکنند و بسیاری از احمدی‌نژاد به عنوان مصداق گفته کدخدایی نام می‌بردند،او بار دیگر به ستاد انتخابات رفت و نام‌نویسی کرد.آن‌ هم در حالی که دردوره قبل با در بسته شورای نگهبان مواجه شده بود.حالا فرزند اسفندیار رحیم مشایی، از نزدیک‌ترین یاران احمدی‌نژاد در توییتی به ردصلاحیت او اشاره و از این مساله انتقاد کرده است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر