کد خبر: 108300
A

نعیمی پور: تاجزاده ۷سال به ناحق زندان رفت

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: قبل از این‌که قضاوتی روی عملکرد شورای نگهبان داشته باشیم باید منتظر بمانیم تا اسامی افراد تایید و رد صلاحیت شده مشخص شود، بعداً بهتر می‌شود در این‌باره صحبت کرد. درباره آقای تاجزاده هم، به‌هرصورت ایشان ۷سال به ناحق و ناروا، از روی ظلم و ستم زندان رفتند و یک محکومیت کیفری در پرونده خود دارند، لذا باید منتظر بود و دید نتایج بررسی شورای نگهبان چیست.

نعیمی پور: تاجزاده ۷سال به ناحق زندان رفت

به گزارش دیده بان ایران؛ بعد از پایان مهلت قانونی ثبت‌نام در انتخاباتِ ریاست‌جهوری گمانه‌زنی‌ها درخصوص افراد تایید صلاحیت شده شروع شد. گمانه‌زنی‌هایی که به‌نظر می‌رسد با استفاده شورای نگهبان از تمام فرصت ۱۰روزه خود برای اعلام اسامی نامزدهای نهایی همچنان ادامه داشته باشد. در این میان بسیاری معتقدند فقط یک انتخابات آزاد و با حضور نامزدها از طیف‌های متنوع سیاسی می‌تواند سبب حضور مردم پای صندوق‌های رای شود، صندوق‌هایی که بعد از انتخابات مجلس یازدهم و حضور حداقلی مردم پای آن به‌نظر می‌رسد در انتخاباتِ پیش‌رو هم درصورت نظارت گسترده شورای نگهبان با سرنوشتی مشابه مواجه شود.

اما این‌که نتیجه عملکرد شورای نگهبان چه خواهد بود باید منتظر ماند تا سخنگوی این شورا نتایج نهایی بررسی‌ها را اعلام کند. محمد نعیمی‌پور، عضو حزب اتحاد ملت با ذکر این انتظار درخصوص نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به صبح‌ ما گفت: «وقتی تعداد بالایی در انتخابات ثبت نام می‌کنند بخش زیادی از این افراد مشخص است که رجل سیاسی نیستند. بنابراین یک عده محدود باقی می‌ماند، اگر شرایط این عده با قوانین تطبیق داشته باشد شورای نگهبان هم باید قانون را اجرا کند اما اگر اقدام این شورا سیاسی باشد و یک نوع استصواب سیاسی و مصلحت نظام باشد طبیعی است که خلاف قانون است و تاثیرات منفی در جریان انتخابات دارد. بنابراین قبل از این‌که قضاوتی روی عملکرد شورای نگهبان داشته باشیم باید منتظر بمانیم تا اسامی افراد تایید و رد صلاحیت شده مشخص شود، بعداً بهتر می‌شود در این‌باره صحبت کرد. درباره آقای تاجزاده هم، به‌هرصورت ایشان ۷سال به ناحق و ناروا، از روی ظلم و ستم زندان رفتند و یک محکومیت کیفری در پرونده خود دارند، لذا باید منتظر بود و دید نتایج بررسی شورای نگهبان چیست.»

این فعال سیاسی درخصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: «فکر می‌کنم کف شرکت کنندگان در انتخابات ۴۰درصد هستند، این مشارکت ۴۰درصدی در مقایسه با سایر کشورها خوب است اما در مقایسه با ادوار گذشته انتخابات در ایران که تقریباً بالای ۵۵درصد مشارکت کننده داشته پایین است. منتهی فکر می‌کنم باتوجه به شرایط امسال که ثبت نام کاندیداها دیرهنگام شد هوز نمی‌شود مشارکت را جدی بررسی کرد. این یک ماه پیش‌رو در میزان مشارکت مردم پای صندوق‌های رای بسیار تعیین کننده است و باید دید که کاندیداهای نهایی چه چیزی ارائه می‌دهند. مسئله اصلی جلب نظر مردم است، این‌که آیا کاندیداهای نهایی درخصوص اولویت‌های مردم به‌ویژه مسائل معیشتی راه‌حل‌های مناسب ارائه می‌کنند یا خیر، به‌هرصورت این یک ماه پیش رو در میزان مشارکت تعیین کننده است.»

نعیمی‌پور درخصوص احتمال اجماع نظر اصلاح‌طلبان روی یک نامزد پوششی یادآور شد: «روشی که اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ یا ۹۶ در انتخابات اتخاذ کردند براساس شرایط آن زمان بود، سال ۹۲ همه به این نتیجه رسیده بودند که سیاست‌ها و برنامه‌های کسانی مانند احمدی‌نژاد ادامه پیدا نکند. چون به این موضوع فکر می‌کردند، دیگر برای‌شان مهم نبود که آقای روحانی انتخاب شود یا آقای عارف، حتی آقای عارف که سابقه اصلاح طلبی مشخصی داشتند اما به دلیل این‌که ممکن بود ایشان امکان رای آوری کمتری داشته باشند درخواست شد که کنار بروند و آقای روحانی در صحنه باقی بماند.»

وی ادامه داد: «در سال ۹۶ هم ادامه همان وضعیت بود، چراکه رقبای آقای روحانی، آقایان قالیباف و رئیسی بودند، بنابراین افکار عمومی آقای روحانی را ترجیح می‌دادند، ضمن این‌که در دولت اول روحانی مذاکرات برجام به نتیجه رسید که سبب پر بار شدن کارنامه ایشان هم شده بود، البته متاسفانه ترامپ با یک روش غیرمعقول بازی را تغییر داد و برجام را کنار زد. اما الان شرایط تغییر کرده است طوری‌که شایسته است اصلاح‌طلبان کاندیدایی داشته باشند که سابقه اصلاح‌طلبی روشن و مشخصی داشته باشد و کسی درباره اصلاح‌طلبی فرد مورد نظر تردید نکند.»

منبع: صبح ما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر