کد خبر: 108311
A

علیرضا سلیمی: مهلت سه ماهه آژانس انرژی اتمی تمام شده است/ اطلاعات دوربین‌ها باید برای همیشه از دسترس خارج شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون نباید اجازه داده شود آژانس هیچ بازرسی داشته باشد فیلم های تمام دوربین ها نیز باید برای همیشه از دسترس خارج شود و قانون عملیاتی شود، زیرا کوتاه آمدن در برابر آژانس چیزی برای ملت دربر نخواهد داشت.

علیرضا سلیمی: مهلت سه ماهه آژانس انرژی اتمی تمام شده است/ اطلاعات دوربین‌ها باید برای همیشه از دسترس خارج شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «علیرضا سلیمی»، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام مهلت سه ماه ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مجلس بر اجرای قانون اصرار دارد اگرچه دولت متاسفانه بنا ندارد قانون را اجرا کند اما مجلس اجرای دقیق مصوبه اقدام راهبردی لغو تحریم ها را دنبال می کند.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه خبرهایی که از وین می رسد برخلاف آنچه آقای رئیس جمهور اعلام می کند خوشایند نیست ادامه داد: موضع ایران لغو همه تحریم هاست اما آمریکا چنین تصمیمی ندارد و گفته می شود قرار است بخشی از تحریم ها را بردارد و بخشی بماند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ما به خاطر تحریم هاست تصریح کرد: اگر قرار است بخشی از تحریم ها برداشته شود چگونه ممکن است که اقتصاد ما پویا شود ضمن اینکه ساختارهای تحریم همچنان به قوت خود باقی می ماند و با یک جمله از سوی یک مقام آمریکایی دوباره برمی گردد.

سلیمی با اشاره به اینکه لغو تحریم ها محدود به 180 روز است ادامه داد: این یعنی اقتصاد کشور را گروگان می گیرند؛ بنابراین تله وین عمیق تر و پیچیده تر از تله برجام است. البته امیدواریم دولت صادقانه با مردم سخن بگوید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقای ظریف در دوره قبل مذاکرات که همزمان بود با انتخابات ریاست جمهوری از غربی ها استمداد کرد و گفت اگر برجام امضا نشود رقیب در ایران رای می آورد ادامه داد: متاسفانه نگاه دولت به مذاکرات یک نگاه انتخاباتی است و به دنبال این هستند تا در آستانه انتخابات ارز پاشی کنند و بعد دوباره شرایط را به قبل برگردانند چنانچه بعد از تصویب برجام هم چنین کاری کردند اما تحریم ها دوبرابر شد.

وی با اشاره به اینکه فعلا اخبار یک طرفه از دولت و شخص آقای رئیس جمهور منتشر می شود عنوان کرد: آقای رئیس جمهور می گوید تحریم های اساسی برداشته می شود منتقدین هم می گویند چرا تنها بخشی از تحریم ها برداشته می شود باید همه تحریم ها لغو شود؛ کاش اجازه داده می شد منتقدین هم با استدلال توضیح می دادند که چه اتفاقی در حال رخدادن است تا افکار عمومی مردم روشن و مطلع شوند.

سلیمی با اشاره به اینکه با صدای کلفت صحبت کردن نشانه منطق افراد نیست تاکید کرد: باید صحبت های منتقدان شنیده شود تا  دره ای عمیق تر از برجام برای کشور کَنده نشود؛ در برجام کشور را به لبه پرتگاه بردند نگرانیم در مذاکرات وین کشور را به پایین پرتاب پرتاب کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اینکه مهلت آژانس برای بازرسی ها در ایران به اتمام رسیده است گفت: براساس قانون نباید اجازه داده شود آژانس هیچ بازرسی داشته باشد فیلم های تمام دوربین ها نیز باید برای همیشه از دسترس خارج شود و قانون عملیاتی شود زیرا کوتاه آمدن در برابر آژانس چیزی برای ملت دربر نخواهد داشت و مجلس هم این موضوع را به طور جدی دنبال می کند.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر