کد خبر: 108414
A

یک نفر هم نیست که به مردم توضیح‌ دهد علت قطعی برق چیست/ هم زمستان قطعی برق داریم هم تابستان، وزارت نیرو چه کاره است؟

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت که سوءمدیریت مصرف انرژی در غرب استان تهران و قطع مکرر آب و برق در حال تبدیل شدن به مساله حاد امنیتی است.

یک نفر هم نیست که به مردم توضیح‌ دهد علت قطعی برق چیست/ هم زمستان قطعی برق داریم هم تابستان، وزارت نیرو چه کاره است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین حق وردی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی قهرمانانه مردم مظلوم فلسطین در تذکر شفاهی، گفت: در چند روز گذشته قطع مکرر برق در بخش هایی از کشور به ویژه استان تهران و به ویژه در شهرستان های غرب استان در شهریار، ملارد و قدش و همچنین پاکدشت مشکلات متعددی را ایجاد کرده است اما یک نفر هم نیست که به مردم توضیح‌ دهد علت قطعی برق و عدم مدیریت صحیح برق مصرفی کشور چیست؟ 

وی افزود: دولت و وزارت نیرو دستاورد ۸ ساله خود در مورد انرژی به ویژه برق را چگونه ارزیابی می کنند؟ آیا اصلا دستاوردی برای ارائه وجود دارد؟ آیا حاصل مدیریت دولت تدبیر و امید پس از ۸ سال اتلاف سرمایه ملی، قطع مکرر برق و آب در مناطق وسیعی از کشور به ویژه غرب استان تهران است؟ چرا برای توجیه نادرست مدیریت ناکارآمد دولت در مدیریت منابع انرژی و پیش بینی دقیق افزایش مصرف و برنامه ریزی برای تامین انرژی مورد نیاز مردم به فعل و انفعلات اجرام سماوی و حرکت ستارگان و همچنین کم و زیاد بودن بارش ها و از این قبیل امور متوسل می شوید؟

حق وردی یادآور شد: در زمستان برای اولین بار در چند ماه گذشته شاهد قطعی مکرر برق بودیم و علت آن را نبود سوخت اعلام کردند، در تابستان ها برق قطع می شود می گویند بارش ها کم بوده است پس وزارت نیرو چه کاره است؟ سال گذشته وقتی بار مصرفی برق به ۵۶ هزار مگاوات می رسید برق قطع می شد اما اکنون مصرف به ۴۴ هزار مگاوات نرسیده شاهد قطعی مکرر برق هستیم؛ تمامی تولید برق ما از سدها ۱۰ هزار مگاوات بیشتر نیست که اگر ۳۰ درصد هم کاهش تولید برق داشته باشیم ناشی از کمبود بارش ها یعنی ۳ هزار مگاوات کاهش تولید است در حالی که طبق گزارش ها افت تولید مانند سال گذشته ۱۲ هزار مگاوات است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: سوءمدیریت مصرف انرژی در غرب استان تهران و قطع مکرر آب و برق در حال تبدیل به مسئله حاد امنیتی است، قطعا مسئولان دولتی و وزیر نیرو مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر