کد خبر: 108436
A

کنارگیری نامزدی که در کره شمالی دکترا گرفته از انتخابات به نفع رئیسی/ سردار نامی: به نظر می‌رسد هفت نفر تاییدصلاحیت شوند

محمد حسن نامی گفت: چه نام من در فهرست داوطلبان احراز صلاحیت شده شورای نگهبان باشد و چه نباشد به نفع آقای رییسی کنار می‌کشم.

کنارگیری نامزدی که در کره شمالی دکترا گرفته از انتخابات به نفع رئیسی/ سردار نامی:  به نظر می‌رسد هفت نفر تاییدصلاحیت شوند

به گزارش دیده بان ایران؛  سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری درحالی کلید خورد که بسیاری از نیروهای سیاسی برای کاندیداتوری به وزارت کشور مراجعه کردند. با ورود رئیسی قوه قضاییه در آخرین روز ثبت نام اما این گمانه ایجاد شد که بسیاری از آنان به نفع رئیسی که از ابتدا نامزد اجماعی اصولگرایان خوانده می‌شد، کنار خواهند کشید. 

از همین رو است که این روزها بحث درباره اینکه کدام کاندیدا پوششی و کدام یک واقعی، بالا گرفته است. درستی یا نادرستی گمانه‌ها قطعا بعد از مناظرات مشخص خواهد شد اما پیش از آن نیز شاهد کناره‌گیری برخی از داوطلبان به نفع رئیسی هستیم. آن دسته از داوطلبان که قاعدتا بودنشان نیز تاثیر چندانی در سبد رای رئیسی ندارد. ​​

 

به هرحال این روند آغاز شده و محمد حسن نامی همین امروز کناره‌گیری خود را اعلام کرد.  او در پاسخ به اینکه گفته بودید اگر آقای رییسی بیاید امکان دارد از ادمه رقابت منصرف شوید آیا اکنون این انگیزه در شما وجود دارد یا خیر، گفت: من یک ماه پیش هم این را مطرح کردم که اگر آقای رییسی در انتخابات حضور یابند، من به نفع ایشان کنار خواهم رفت.

نامی با بیان اینکه تصمیم دارم به نفع آقای رییسی کنار بروم، اظهار کرد: اگرچه هنوز نمی‌دانم که آیا در اسامی که توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود حضور دارم یا نه. همین الان هم اعلام می‌کنم که به نفع ایشان کنار می‌روم و اگر هم اسم من در اسامی تایید شده شورای نگهبان باشد اگر ایشان صلاح دانستند تا آخر با ایشان خواهم بود ولی در آخر به نفع ایشان کنار می‌روم.

وی عنوان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که توسط یک گروه ۱۲ نفره متشکل از دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم و تحقیقات انجام شده است یک جامعه نمونه آماری بخصوص پرسنل ارتش و بازنشسته بررسی کرده‌اند که من در وضعیت معمول فعلا یک کف رای حدود ۳.۲ تا ۳.۷ دهم میلیون نفری دارم این می‌تواند تقویت شود چرا که ما هنوز هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

 وی اظهار کرد: هنوز مشخص نیست که اسم من جزو آن هفت نفر هست یا خیر.  به نظر می‌رسد هفت نفر باشند، از هر طیف۲ تا سه نفر و یک نفر هم به صورت مستقل، میان این ۲ گروه باشد.

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چه من باشم چه نباشم فعلا به نفع آقای رییسی کنار می‌روم، در پاسخ به این سوال که آیا این حرف شما به آن معناست که قبل از ۲۸ خرداد به نفع آقای رییسی کنار می‌روید و در مناظرات هم به ایشان کمک می‌کنید؟گفت:  بله این کار را انجام خواهم داد.

نامی درباره اینکه با توجه به اینکه آقای رییسی نامزد اصلی اصولگراها هستند، آیا هنوز هم خودتان را مستقل می‌دانید؟ گفت: آقای رییسی هم مستقل هستند و خودشان این را اعلام کردند و دیدیم که شورای وحدت هم یک مقدار از گفته ایشان تعجب کرد. چون شورای وحدت دائما اعلام می‌کند نامزد ما ایشان هستند ولی ایشان به صورت مستقل وارد شد. من هم به صورت مستقل در کنار آقای رییسی مستقل عمل خواهم کرد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر