کد خبر: 108465
A

امام جمعه موقت اصفهان: صدا و سیما نباید مناظره انتخاباتی برگزار کند

محمدتقی رهبر امامجمعه موقت اصفهان گفت: صدا و سیما هم نباید مناظره انتخاباتی میان کاندیداها برگزار کند، چراکه سابقه تلخ مناظرات دوره‌های قبل را از یاد نبرده‌ایم که کاندیداها در برابر چشم جهانیان چگونه یکدیگر را تخریب کردند.

امام جمعه موقت اصفهان: صدا و سیما نباید مناظره انتخاباتی برگزار کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدتقی رهبر درباره لزوم رعایت اخلاق در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی با توجه به بازتاب این مناظرات در مجامع بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از کارهای ناشایست در تبلیغات انتخاباتی این است که کاندیداها علیه یکدیگر مواضع نادرست و غیرمنطقی می‌گیرند که امیدوارم در این دوره از انتخابات این مشکل رخ ندهد. 

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی باید در صدر همه امور باشد، افزود: رعایت فرهنگ و اخلاق اسلامی در انتخابات این است که هر کاندیدا طرح خودش را ارائه دهد و کاری به برنامه‌های دیگر کاندیداها نداشته باشد. کسی که می‌خواهد دیگری را تخریب کند، اول خودش را خراب کرده است و کاندیدایی که انتقاد نادرست کند در واقع خودش را هدف قرار داده است.

امام جمعه موقت اصفهان، تصریح کرد: بنابراین هر کاندیدا باید عقلانیت و درک انقلابی و انسانی داشته باشد و این موارد را در صدر کارهای خود قرار دهد و نسبت به دیگران نقش تخریبی نداشته باشد. صدا و سیما هم نباید مناظره انتخاباتی میان کاندیداها برگزار کند، چراکه سابقه تلخ مناظرات دوره‌های قبل را از یاد نبرده‌ایم که کاندیداها در برابر چشم جهانیان چگونه یکدیگر را تخریب کردند.

رهبر گفت: چنین تخریب‌هایی در برنامه‌های تلویزیونی با عقل، شرع و مصلحت نظام همخوانی ندارد. بنابراین صدا و سیما نباید مناظره برگزار کند و تنها از هر کاندیدا دعوت کند تا برنامه‌های خودش را برای مردم بیان کند و با آنان اتمام حجت شود که در اعلام برنامه‌های خود دیگر کاندیداها را تخریب نکنند. رعایت اخلاق، ادب و اصول اسلامی برای جامعه آموزنده است و کاندیداها این اصول را باید در تبلیغات خود رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هواداران کاندیداها نیز باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند و جامعه را به سمت تشنج نکشانند. تخریب یکدیگر در تبلیغات انتخاباتی سبب خدشه‌دار شدن وحدت ملی می‌شود، چراکه حفظ وحدت ملی از اهمیت خاصی برخوردار است و کاندیداها باید به این مهم توجه ویژه کنند. امروز کشور به آرامش و وحدت ملی بیش از هر زمان دیگری احتیاج دارد و دستیابی به یک منصب نباید سبب شود که اخلاق را زیر پا بگذاریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر