کد خبر: 108502
A

امام جمعه بندرعباس: فتنه اکبر در راه است/ این فتنه را باید در نطفه خفه کنیم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: فتنه اکبر فتنه‌ای چند بعدی است که اگر رخ دهد، آسیب‌های زیادی خواهد زد و باید عمق بصیرت خود را افزایش دهیم تا این فتنه در نطفه خفه شود و این میسر نخواهد بود مگر با افزایش آگاهی و بصیرت جامعه.

امام جمعه بندرعباس: فتنه اکبر در راه است/ این فتنه را باید در نطفه خفه کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده صبح امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه هرمزگان با اشاره به اهمیت و تأثیر فتح خرمشهر در معادلات منطقه‌ای و تحولات دفاع مقدس، اظهار کرد: فتح خرمشهر نماد مقاومت بود که وقتی آزاد شد، تراز مقاومت ملت ایران را تغییر داد و سبب یک ثبات در کشور شد.

وی به همزمانی اغتشاش و جنایات جریانات نفاق و منافقان و ... با دوران پیش از فتح خرمشهر اشاره و افزود: پس از فتح خرمشهر شاهد تغییر معادلات سیاسی در منطقه بودیم و ثبات حاصل از توفیق در این عملیات سبب شد تا جریانات برانداز داخلی نیز متوجه قدرت اراده ملت شوند و سر جای خود نشسته و بساط بسیاری از آنها نیز جمع شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، شکل‌گیری مقاومت در ابعاد و اندازه‌های کنونی را محصول فتح خرمشهر دانست و بیان داشت: معادله جنگ با فتح خرمشهر به نفع ملت ایران تغییر و صدام نیز لحن خود را نسبت به ملت ایران تغییر داد و بسیاری از یاوه‌گویی‌های او رنگ باخت و کشورهای منطقه متوجه شدند که قدرت صدام، تصویری ساختگی و دروغین بیش نبوده است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با تصریح بر این که افکار عمومی منطقه نیز از این پیروزی عظیم اثر پذیرفت، خاطرنشان کرد: حمله صدامیان به ملت ایران و تحمیل جنگ به ملت ایران سبب شد تا ما ظرفیت‌های خود را بشناسیم و ما هنوز بر سر سفره با برکت دفاع مقدس نشسته‌ایم و انبوهی از دستاوردهای نظامی و تکنولوژیکی، قدرت رزم و تاکتیک‌های رزم جدید و خودباوری برآمده از آن از محصولات دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران بود.

وی تأکید کرد: ثمرات دفاع مقدس را در شکل‌گیری مقاومت در منطقه نیز می‌توان دید.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: قلب دنیا، خاورمیانه است و قلب خاورمیانه نیز منطقه شامات است و هر کسی که بر قلب دنیا مسلط می‌شد، گویا بر دنیا مسلط شده است و این موضوع ریشه تاریخی دارد که همواره نزاع بر سر این منطقه بوده است و در دوره ساسانیان نیز می‌بینیم که نقطه درگیری و کشاکش میان امپراطوری ایران و امپراطوری یونان نیز بر منطقه شامات بود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در همین زمینه با اشاره به اهمیت منطقه شامات و اهمیت آن در ابعاد جهانی و بین المللی و اهمیت حضور ایران به لحاظ مسائل استراتژیک و راهبردی در این منطقه، گفت: فکر می‌کنید که چرا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال نقش آفرینی بسیار جدی در این منطقه هستند و از هزاران هزار کیلومتر آن سوتر به دنبال اثرگذاری در این منطقه هستند؟

وی خاستگاه تمامی ادیان ابراهیمی را منطقه شامات دانست و تصریح کرد: مسیحیت، یهودیت، اسلام و دیگر آیین‌های بزرگ از همین منطقه متولد شده‌اند و ما امروز حلقه اتصال را از خرمشهر به بیت المقدس وصل کرده‌ایم و آنچه در روزهای اخیر در قالب نبرد مردم فلسطین با صهیونیست‌ها دیدیم، اتفاق بزرگی در پیوند‌دادن و هماهنگ‌سازی مقاومت در نقاط مختلف فلسطین بود که حرکتی منسجم را سامان دادند و در کرانه باختری اتفاق بزرگی رخ داد.

موشک باران حیفا و تل آویو صهیونیست‌ها را متوجه قدرت مقاومت کرد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تأکید کرد: موشک‌باران وسیع حیفا و تل‌آویو و همه فرودگاه‌های صهیونیستی به آنان نشان داد که دیگر نقطه امنی ندارند و بزودی مهاجرت‌های معکوس از اراضی اشغالی آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، ترس از حملات زمینی بر علیه غزه نیز جلوه دیگری از فشار بی‌امان مقاومت بر جریان تروریستی صهیونیستی در منطقه بود و ادامه جنگ از سوی صهیونیست‌ها نیز ممکن بود که پای حزب الله و انصارالله و سوریه را نیز به جنگ باز می‌کرد و آنها سخت بیمناک از جنگ شدند و دیدند که در برابر نیروهای مقاومت در غزه قادر به ایفای نقش نیستند و چه برسد که دامنه درگیری‌ها به سراسر مرزهای صهیونیستی باز شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جریان مقاومت در منطقه وارد فاز نوینی شده است و عزم و اراده بزرگی را در تحولات جهانی می‌طلبد که کانون مقاومت در منطقه یعنی ایران بتواند با اقتدار و ثبات ویژه‌ای در تحولات نقش‌آفرینی کند و لذا مطمئن باشید که دشمن برای این دوره از انتخابات ما نیز برنامه دارد تا از قدرت ملت ایران بکاهد.

فتنه اکبر در راه است

امام جمعه بندرعباس با تصریح بر این که میدان سبب قوت و قدرت دیپلماسی می‌شود، گفت: کشوری دست برتر و قدرت دارد که میدان را در دست داشته باشد و ایجاد دوگانه دیپلماسی و میدان حرفی سطحی بود.

عبادی‌زاده به مشکلات اقتصادی و کرونا به عنوان دو چالش اصلی در کشور یاد کرد و بیان داشت: میزان مشارکت و حضور در انتخابات در شرایطی که رسانه‌های بیگانه به دنبال کاستن از این حضور هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همراستایی برخی افراد کوته‌فکر داخلی که عدم تأیید خود را سبب عدم مشارکت مردم می‌دانند، نشانه شکل‌گیری یک فتنه است.

وی با اشاره به در پیش بودن فتنه اکبر در کشور، گفت: فتنه اکبر فتنه‌ای چند بعدی است که اگر رخ دهد، آسیب‌های زیادی خواهد زد و باید عمق بصیرت خود را افزایش دهیم تا این فتنه در نطفه خفه شود و این میسر نخواهد بود مگر با افزایش آگاهی و بصیرت جامعه.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: شورای نگهبان وظیفه تشخیص صالح و مردم وظیفه انتخاب اصلح را دارند و لذا تبیین شاخص‌ها برای مردم در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و صیانت از اخلاق در این عرصه اهمیت هرچه بیشتری دارد.

اخلاق انتخاباتی مطالبه مردم باشد

وی گفت: کاندیداهای انقلابی باید تجسم رعایت اخلاق باشند و از بی‌اخلاقی در انتخابات پرهیز کنند و مردم نیز اخلاق انتخاباتی را از کاندیداها مطالبه کنند و بدانند که آنها که بدنبال ایجاد فضای غبارآلود در انتخابات هستند، دلسوز مردم نیستند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر